تبیان، دستیار زندگی
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه سبک زندگی شهدا راهکار خروج از معضلات امروز است، گفت: باید از هنر، تکنولوژی، رسانه و مکتوبات برای انتقال این فرهنگ بهره ببریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکنولوژی مروج سبک زندگی شهدا می‌شود


قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه سبک زندگی شهدا راهکار خروج از معضلات امروز است، گفت: باید از هنر، تکنولوژی، رسانه و مکتوبات برای انتقال این فرهنگ بهره ببریم.

سردار محسن انصاری

سردار محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه تا ابد مدیون ایثارگری و مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران هستیم، بر لزوم اجرایی شدن هر چه زودتر برنامه جامع «خدمات به ایثارگران» تأکید کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس بنیاد شهید با تدابیر لازم، برنامه اجرایی شدن آئین نامه‌های مربوط به این برنامه را تدوین و تقدیم مجلس کرده است تا از این طریق بتوان نیازها و دغدغه جامعه ایثارگری کشور را برطرف کرد. این قانون در صورت تصویب در مجلس، از سال آینده به اجرا در خواهد آمد.

سردار انصاری با اشاره به اینکه در زمینه ایثارگران و شهدا هر چقدر کار کنیم باز هم کم است، تصریح کرد: همه ما در مقابل مجاهدت‌های ملت ایران طی سال‌های دفاع مقدس مدیون هستیم و هر یک از ما باید به نحوی نسبت به ادای دین خود اقدام کنیم. ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت، بالاترین قدم در زمینه اجرای این رسالت است.

نسل شیفته دفاع مقدس

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: نسل امروز شیفته دفاع مقدس و ارزش‌های ایثار و شهادت است. باید با تمامی ابزارهای ممکن نسبت به شناساندن تمامی ابعاد دفاع مقدس به ویژه ابعاد ناگفته آن اهتمام ورزید. در این راه باید از هنر، تکنولوژی، رسانه و مکتوبات نیز بهره بگیریم تا سبک زندگی شهدا را به نسل امروز منتقل کنیم.

نسل امروز شیفته دفاع مقدس و ارزش‌های ایثار و شهادت است. باید با تمامی ابزارهای ممکن نسبت به شناساندن تمامی ابعاد دفاع مقدس به ویژه ابعاد ناگفته آن اهتمام ورزید

یادگاری نسل امروز و فردا

وی اذعان کرد: سیره عملی شهدا و سبک زندگی آن بزرگواران که بر پایه خداپرستی، دین‌مداری، استکبارستیزی و مردم‌داری بود، می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات امروز ما در جامعه باشد. باید این سبک زندگی را کامل و جامع شناخت و آن را برای نسل امروز و آینده به یادگار گذاشت.

سردار انصاری به نقش سازنده ایثارگران در جامعه امروز اشاره کرد و افزود: امروز 10 درصد نخبگان علمی کشور را جامعه ایثارگری تشکیل می‌دهد که این امر نشان می‌دهند. ایثارگران ما از توانایی علمی بسیار بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین باید زمینه‌های توسعه و ابراز وجود آن فراهم شود.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در پیش گرفته‌ایم، عنوان کرد: ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت در جامعه، نه تنها جامعه را بیمه می‌کند، بلکه باعث می‌شود توسعه پایدار و رفع معضلات، دست‌یافتنی شود.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری ایکنا