تبیان، دستیار زندگی
معاون دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: نوجوانان ایران اسلامی رسولان سلامت در سطح کشور هستند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوجوانان رسولان سلامت کشور هستند

نوجوانان رسولان سلامت کشور هستند


معاون دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: نوجوانان ایران اسلامی رسولان سلامت در سطح کشور هستند.


علی اکبر ترابی در مراسم اختتامیه جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم افزود: مهمترین پیام این جشنواره پیشگیری از رفتارهای پرخطر همچون سیگار، قلیان و دخانیات است.

وی ابراز کرد: همه دستگاه های متولی در کنار والدین و آموزش و پرورش مسئولیت تربیت و پرورش فرزندان این مرز و بوم را دارند و باید در مصونیت نوجوانان از آسیب های پرخطر اجتماعی دست به دست هم داد.

وی نوجوانی را پل گذر از دوران کودکی به جوانی دانست و خاطرنشان کرد: حمله ها و هجمه های بی امان رسانه های غربی درسطح دنیا ایران اسلامی را هدف قرار داده و درصدد هستند که نوجوان و جوان سالمی در این جامعه وجود نداشته باشد.

معاون دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش  گفت: باید در راستای مصون ماندن نوجوانان کشور از آسیب های پرخطر بر مهارت های زندگی اسلامی تکیه کرد و مهمترین مهارت نوجوانان نیز خود آگاهی است که باید به این مهم بپردازند.

باید در راستای مصون ماندن نوجوانان کشور از آسیب های پرخطر بر مهارت های زندگی اسلامی تکیه کرد و مهمترین مهارت نوجوانان نیز خود آگاهی است که باید به این مهم بپردازند.

ترابی تصریح کرد: در دین مبین اسلام الگوها و اسوه های دینی زیادی برای زندگی وجود دارد و ایران اسلامی کشوری مسلمان است و باید از این الگوها پیروی کرد.

وی اظهارکرد: والدین باید سطح اطلاعات و آگاهی های خود را در راستای مصون ماندن فرزندانشان از آسیب های پرخطر موجود در جامعه ارتقا دهند و این ارتقا با استفاده از کتب علمی و سایت های مجاز داخل کشور میسر می شود.

ترابی مسئولیت نهادهای اجتماعی را بسیار سنگین و حساس ذکر کرد و افزود: باید فرهنگ را آنچنان غنی سازی کنیم که امنیت نوجوانان در جامعه اسلامی تضمین شود.

وی مراقبت از خود در برابر رفتارهای پرخطر را مهمترین وظیفه نوجوانان بیان کرد .


منبع : خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان