تبیان، دستیار زندگی
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت مردمی و خانواده ، به تفکیک حوزه های کاری خود و بررسی رویکرد و عملکرد آن ها پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش دختران یکی ازحساسترین بخش های آموزش و پرورش/تقویت انجمن اولیا و مربیان در دستور کار

آموزش دختران یکی ازحساسترین بخش های آموزش و پرورش/تقویت انجمن اولیا و مربیان در دستور کار


معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت مردمی و خانواده ،به تفکیک حوزه های کاری خود و بررسی رویکرد و عملکرد آن ها پرداخت.

مرضیه گُرد معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت مردمی و خانواده طی حضور خود در خبرگزاری پانا، با تفکیک حوزه های کاری خود و بررسی رویکرد و عملکرد آن ها، گفت: خیلی خرسندم که در جمع شما هستم زیرا از افرادی که خوش فکر و دارای نگاه نو هستند همیشه درس گرفتم و آن را یک توفیق الهی برای خود می دانم که من را در بین بهترین ها قرار داده است.

وی افزود: این جمع در خبرگزاری پانا یک جمع بسیار شایسته ای است و امیدوارم روز به روز خبرگزاری شما موفق تر از قبل باشد و ما در گوشه گوشه های کشور این موفقیت را ببینیم.

وی ادامه داد: مجموعه سازمان ما از تیم های کاری تشکیل شدند که در چندین حوزه فعالیت می کنند. رویکرد اساسی و اصلی  ما خدمت به مردم و استفاده از مشارکت مردمی است. ما قرار است در سازمان خود از مردم دعوت کنیم تا برای آموزش فرزندان خود سهمی بگذارند، زیرا افرادی امین تر از خود مردم برای هدایت فرزندان نیستند.

مجموعه سازمان ما از تیم های کاری تشکیل شدند که در چندین حوزه فعالیت می کنند. رویکرد اساسی و اصلی ما خدمت به مردم و استفاده از مشارکت مردمی است. ما قرار است در سازمان خود از مردم دعوت کنیم تا برای آموزش فرزندان خود سهمی بگذارند، زیرا افرادی امین تر از خود مردم برای هدایت فرزندان نیستند.

گُرد بیان کرد: در حوزه ما بخشی داریم به نام سازمان مدارس غیردولتی و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، یعنی موسسین، خیرین و افراد سرمایه گذار فرهنگی آموزشی که داوطلب به تاسیس مدرسه هستند. بخش دیگر از سازمان ما، مربوط به دفتر امور زنان و خانواده است که در حال حاضر زیرنظر خانم جهان دوست اداره می شود .

*بحث دختران، یکی از حساس ترین بخش های خدمتی ما در آموزش و پرورش

وی عنوان کرد: این بخش وظیفه خطیری دارد. یکی از حساس ترین بخش های خدمتی ما در آموزش و پرورش، بحث دخترانی است که از مقطع پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه پرورش داده می شوند. در بخش امور زنان و خانواده یک رسالت خطیر در 2 بعد امور زنان شاغل و تربیت دختران دانش آموز داریم،که هر دوی این موارد در حوزه کاری ما قرار می گیرند.

وی گفت: به دنبال راهکار هستیم برای اینکه رویکرد تربیتی آموزش و پرورش برای دختران بررسی شود. بخش دیگر سازمان ما انجمن اولیا و مربیان است که یک انجمن مستقل بوده که به واسطه مسایل قانونی، خود دارای جایگاه خاصی است. با وجود تغییراتی که در سالهای گذشته انجام شده اکنون به عنوان اداره کل با مدیریت آقای بورقانی در حال فعالیت است. نگاه فعلی وزیر محترم ارتقای این وضعیت و ساماندهی این مجموعه است.

معاون وزیر یادآور شد: تقویت انجمن اولیا و مربیان و بازگرداندن آن به جایگاه اصلی خود باعث خواهد شد تا این حوزه به صورت مستقل به کار خود ادامه دهد. بخش دیگری که ما عهده دار آن هستیم، بحث مراکز آموزش راه دور یا به عبارتی مدرسه های آموزش راه دور ویژه دانش آموزان لازم التعلیم بوده که یک شیوه آموزشی نوین تلقی شده است.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان