تبیان، دستیار زندگی
مراسم اولین سالگرد شهادت شهید احمد پاریاب فرمانده گردان شهادت لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) فردا در منزل آن شهید برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلا از عالم هجران گذر کن

سالگرد شهادت شهید احمد پاریاب فرمانده گردان شهادت


مراسم اولین سالگرد شهادت شهید احمد پاریاب فرمانده گردان شهادت لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) فردا در منزل آن شهید برگزار می‌شود.

دلا از عالم هجران گذر کن

مراسم اولین سالگرد شهید احمد پاریاب فرمانده گردان شهادت از لشکر 27 محمد رسول الله (ص) برگزار شد. این مراسم دیروز یکشنبه ساعت 19 در منزل شهید واقع در اتوبان شهید محلاتی، خیابان ابوذر، پل سوم، خیابان علامه امینی جنوبی، کوچه نهم، پلاک 20 آغاز شد.

همچنین مراسم دیگری نیز پنجشنبه 22 اسفند ساعت 16 در قطعه 29 مزار شهید پاریاب برگزار می‌شود.

سردار گمنام

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک گفت: حاج احمد پاریاب مایه رحمت شهرستان قرچک بود، گمنام زندگی کرد و گمنام رفت؛ اگر حقیقت زندگی حاج احمد را بگوییم صلاح نیست و اگر هم حقیقت‌ها را نگوییم باز هم صلاح نیست، در همین حد بگویم کسانی که به این جانباز و مشکلاتش رسیدگی نمی‌کردند باید در آن دنیا جواب بدهند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی پیرامون وضعیت فرمانده شهید گردان «شهادت» لشگر 27 محمد رسول الله (ص) گفت: بارها حاج احمد به من می‌گفت با مردم این شهر و بسیجیان صادق و پاکش مأنوس شده است؛ حاج احمد در اوج غربت زندگی کرد و در اوج غربت از دنیا رفت، او در میان نزدیکانش نیز غریب بود؛ روزی که یاد حاج احمدها فراموش بشود ارزش‌ها رو به زوال می‌روند؛ حاج احمد مدتی کوتاه در میان ما بود اما شهرستان قرچک تا ابد به عطر او معطر است.

دلا از عالم هجران گذر کن

سینه‌ای پردرد

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قرچک پیرامون پیامک‌های رد و بدل شده بین او و شهید پاریاب اظهار کرد: بارها پیامک‌هایی با مضمون «از خودم خجالت می‌کشم که شهید نشدم» و «دعا کنید زودتر شهید بشوم» برای من ارسال می‌کرد، تمامی درد دل‌هایش را می‌گفت و سینه‌ای پر درد داشت.

وی افزود: طبق شواهد، آخرین پیامکی که از گوشی شهید در لحظات قبل از شهادتش ارسال شده به بنده بوده و متن آن به این شرح است: «بابت همه زحمت‌هایی که به شما و مردم قرچک دادم عذر می‌خواهم!»

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی ادامه داد: البته بنده نیز در جواب او یک دوبیتی که از قبل برای وی سروده بودم را برایش ارسال کردم: «دلا از عالم هجران گذر کن/ به شوق وصلت خوبان سفر کن/ برو سوی نگار نازنینم/ ز درد بی کسی او را خبر کن» .

بارها پیامک‌هایی با مضمون «از خودم خجالت می‌کشم که شهید نشدم» و «دعا کنید زودتر شهید بشوم» برای من ارسال می‌کرد، تمامی درد دل‌هایش را می‌گفت و سینه‌ای پر درد داشت

دلا از عالم هجران گذر کن

زندگینامه

شهید پاریاب از 16 سالگی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و در عملیات‌هایی همچون والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج حضوری فعال داشت.

مجاهدت، هوشمندی به همراه شجاعت و مقاومت احمد پاریاب موجب شد، پس از مدتی به عنوان فرمانده گروهان و پس از آن در کسوت فرمانده گردان‌های «حبیب ابن مظاهر» و «شهادت» لشگر 27 محمد رسول الله (ص) در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ایفای نقش کند؛ وی از همرزمان نزدیک شهید همت بود.

دلا از عالم هجران گذر کن

احمد پاریاب در عملیات مختلف مجروح و در عملیات غرور آفرین خیبر نیز دچار جراحات شدید شیمیایی شد؛ وی در زمان جنگ در اکثر عملیات‌های دفاع مقدس حضور داشت و سال‌ها از جراحاتی که بیشتر در عملیات خیبر دامنگیرش شده بود، رنج می‌برد.

این شهید والامقام پس از تحمل 29 سال درد و رنج ناشی از جراحات جنگی، 22 اسفند سال 1391 با سرکشیدن جام شهادت به آرزوی دیرینه‌اش دست یافت و به یاران و همرزمان شهیدش پیوست.

سردار جانباز شهید احمد پاریاب مدت‌ها ساکن شهرستان تازه تأسیس قرچک بود و از این شهید والامقام دو فرزند به یادگار مانده است.

فرآوری: سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری: حیات/مهر