تبیان، دستیار زندگی
خواندن هر کتابی لذت خودش را دارد. وقتی رمان و داستان میخونی خودت را جای قهرمان داستان قرار میدهی و تا انتهای ماجرا با او همراه میشوی.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شعرهایی دخترانه در فصل آهو و کبوتر
فصل آهو و کبوتر

خواندن هر کتابی لذت خودش را دارد. وقتی رمان و داستان میخوانی خودت را جای قهرمان داستان قرار میدهی و تا انتهای ماجرا با او همراه میشوی.

اما در کنار داستان شعر خواندن هم لذت خودش را دارد و چه خوبه که در بین داستان هایی که میخوانیم گاهی هم سری به کتاب های شعر بزنیم. اگر تا به حال خواندن کتاب های شعر را تجربه نکردید می توانید با خواندن کتاب " فصل آهو و کبوتر" شعر خواندن را هم تجربه کنید.

کتاب «فصل آهو و کبوتر» کتاب شعری است که توسط سودابه امینی سروده شده و به عنوان اثر ویژه شایسته ی تقدیر شورای کتاب کودک در سال شناخته شده است.

در این کتاب دختر پیوندی از عناصر چهارگانه طبیعت شامل آب، باد، خاک و آتش است که بیانگر ارزش و اهمیت دختر و قدر و منزلت او است

کتاب فصل آهو و کبوتر شاید بیشتر برای دخترها جذابیت داشته باشد چون به گفته سودابه امینی این منظومه با همه دختران صحبت می‌کند و شعرهای این کتاب دختران را با ترانه و طراوت پیوند می‌زند و با دیدی اساطیری به دختر ‌نگاه کرده و او را به عنوان مادر و زن، موجودی حیات‌بخش معرفی می‌کند.

با اینکه قهرمان اصلی این کتاب دخترها هستند اما شما آقا پسرها هم به عنوان یک کتاب شعر می توانید خواندن شعرهای این کتاب را تجربه کنید.

سودابه امینی در مورد کتابش میگوید: کتاب «فصل آهو و کبوتر» یک منظومه شعر سپید در قالب 30 قطعه شعر است که صحبت‌های شاعر را با دخترش بیان می‌کند.

در این کتاب دختر پیوندی از عناصر چهارگانه طبیعت شامل آب، باد، خاک و آتش است که بیانگر ارزش و اهمیت دختر و قدر و منزلت او است.

سودابه امینی اشعار این اثر را برای دختران نوجوان سروده است و در آن به شخصیت‌هایی نظیر «سارای» اشاره می‌کند.

کتاب «فصل آهو و کبوتر» با تصویرگری لیلا قیطرانی در 44 صفحه برای گروه سنی «ه» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

از سودابه امینی، شاعر معاصر، تا به حال 14 عنوان کتاب منتشر شده که از آن‌ جمله می‌توان به "لیلی و هزار زن"، "سیب حوا"، "زمهریر"، "گزیده ادبیات معاصر 126" ، "در فضای بی‌نشان" و "زنگ شعرخوانی" اشاره کرد. " در مسیر آفرینش»" نیز از دیگر آثار اوست که خلاقیت ادبی و چگونگی پرورش ذوق ادبی دانش‌آموزان را تقویت می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

تو را از ابدیت آغاز می‌کنم

از فلک الافلاک

آنجا که آسمان سرشار فرشتگان است

و پریان با تاجی از شکوفه

به سوی نام پرطراوت تو می‌آیند

در جشن نام‌گذاریت به سپهر می‌رسم

به خورشید چشم‌های تو

بر جهان تیره من نورافشانی می‌کند؛ دخترم!

زهرا فرآورده

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

نمایشگاه کتاب‌های برنده شعر ‌کودک و نوجوان

با خواندن کتاب گرگ سایه ای قضاوت عجولانه نداشته باشیم

محمدرضا شمس، نویسنده کودک و نوجوان

هدیه روز کتاب و کتابخوانی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.