تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم : 225 گرم آرد سفید 150 گرم كره 75 گرم شكرریز 2 عدد زرده تخم مرغ نصف قاشق چایخوری دارچین نصف قاشق چایخوری هل و جوز هندی یك قاشق مرباخوری پوست رنده شده پرتغال طرز تهیه: كره، شكر و پوست پرتقال را به مدت ده دقیقه به هم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیسكویت پرتقالی

مواد لازم :

225 گرم

آرد سفید

150 گرم

كره

75 گرم

شكرریز

2 عدد

زرده تخم مرغ

نصف قاشق چایخوری

دارچین

نصف قاشق چایخوری

هل و جوز هندی

یك قاشق مرباخوری

پوست رنده شده پرتغال

طرز تهیه:

كره، شكر و پوست پرتقال را به مدت ده دقیقه به هم می زنیم. بعد زرده تخم مرغ ها را به آن اضافه كرده، آرد، دارچین، جوزهندی و هل پودر شده را هم اضافه می كنیم تا خمیر تهیه شود. خمیر را یك ساعت در جای خنك نگه می داریم تا جا بیفتد. آن را در كیسه قیفی با ماسوره ساده می ریزیم و خمیر را به شكل بیسكویت دایره ای با كمی فاصله در سینی فر  قرار می دهیم. سینی را در وسط پنجره فر با حرارت 200 درجه فارنهایت ( یا 93 درجه سانتیگراد) می گذاریم. مدت 15-12 دقیقه طول می كشد تا بیسكویت ها پخته و كمی طلایی شوند. بعد از پخت ، سینی را مدت 15 دقیقه در فر خاموش شده می گذاریم تا خنك شود.

نكات تغذیه ای :

كره پاستوریزه نه مارگارین دارای ویتامین هایA وDاست  و برای رشد اطفال مفید است. بنابراین برای كودكانی كه كره یا تخم مرغ نمی خورند به این صورت می توانید بیسكویت یا كیك تهیه كرده و به عنوان میان وعده همراه با یك لیوان شیربه كودك خود بدهید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.