تبیان، دستیار زندگی
سریال نوروزی «ما فرشته نیستیم» به کارگردانی فلورا سام برای پخش از شبکه تهران تولید می‌شود. گوهر خیراندیش و محمدرضا شریفی‌نیا در این سریال نقش خواهر و برادری را بازی می‌کنند که برای تعطیلات نوروزی از زندان آزاد می‌شوند اما به همراه دو زندانی دیگر یعنی علی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سریالهای نوروزی شبکه چهار و پنج

همراه با سریالهای نوروزی تلویزیون/بخش سوم


سریال نوروزی «ما فرشته نیستیم» به کارگردانی فلورا سام برای پخش از شبکه تهران تولید می‌شود. گوهر خیراندیش و محمدرضا شریفی‌نیا در این سریال نقش خواهر و برادری را بازی می‌کنند که برای تعطیلات نوروزی از زندان آزاد می‌شوند اما به همراه دو زندانی دیگر یعنی علی صادقی و برزو ارجمند برای یک سرقت هم دست می‌شوند.

فلورا سام این بار نوروز

شبکه تهران بعد از ناکامی«هفت‌سین» یدا... صمدی، امسال نیز ساخت سریال نوروزی خود را به گروهی سپرده است که تاکنون در ساخت سریال‌های مناسبتی به نتیجه دلخواه نرسیده‌اند.

زوج فلورا سام در مقام کارگردان و مجید اوجی تهیه‌کننده که در سال‌های اخیر حسابی پرکار بوده‌اند و هر سال حداقل یکی از باکس‌های مناسبتی تلویزیون را به خود اختصاص داده‌اند- امسال نیز دو سریال «بیقرار» و «باغ سرهنگ» را روانه آنتن کردند که سریال دومی باعث کاسته شدن بخش عمده ای از انتقادات به آنها شد- این روزها در تدارک ساخت سریال نوروزی این شبکه هستند.

ساخت این سریال با عنوان «ما فرشته نیستیم» 4 بهمن‌ماه در گالری فرش‌فروشی در تهران کلید خورد و تا به امروز حدود 70درصد از تصویربرداری کل کار به پایان رسیده است. همزمان با تصویربرداری مونتاژ و ساخت موسیقی نیز در حال انجام است. ضمن این‌که تاکنون حدود پنج قسمت از این مجموعه نیز آماده پخش شده است.

سام که تاکنون سریال‌های مناسبتی مانند «بی قرار»، «راز و نیاز» و «راز پنهان» را خودش نوشته و کارگردانی کرده برای اولین بار فیلمنامه ای از یک نویسنده دیگر را مقابل دوربین برده است.

آرش برهانی فیلمنامه «ما فرشته نیستیم» را نوشته و در 13 قسمت داستان چهار زندانی را روایت می‌کند که چون استحقاق بیشتری نسبت به دیگران داشته‌اند، در آستانه تعطیلات نوروزی با مرخصی‌شان موافقت می‌شود اما این چهار نفر با توجه به تخصص هرکدام از آنها در زمینه خاص برای سرقت گاوصندوق حاوی دلار اجیر می‌شوند و ماجراهای سریال اینگونه شکل می‌گیرد.

فلورا سام این بار نوروز

محمدرضا شریفی نیا که نامش در سریال منصور است به همراه خواهرش، پری که نقش او را گوهر خیراندیش بازی می کند، دو نفر از این زندانی ها هستند.

علی صادقی هم نقش سعید را بازی می کند که او هم زندانی است که در ایام عید به مرخصی می آید.

نقش زندانی چهارم را هم برزو ارجمند بازی می کند که نامش در سریال مجید است.

نادر سلیمانی و داریوش موفق هم نقش آدم‌هایی را بازی می‌کنند که با ایجاد اتفاقاتی باعث می‌شوند این چهار زندانی در کنار هم قرار گیرند.

محمود جعفری و فاطمه گودرزی در نقش پدر و مادر سعید در کنار ملیکا شریفی نیا، غلامحسین لطفی و شهره لرستانی دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

سریال «ما فرشته نیستیم» در ایام نوروز هر شب ساعت 23:15 به روی آنتن این شبکه خواهد رفت و تکرار آن هم ساعت 19 روز بعد خواهد بود.

«یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» نمی‌رسد/«تایتانیک خون و فولاد» سریال نوروزی شبکه 4

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» به کارگردانی مسعود کرامتی از منتفی شدن پخش این سریال در ایام نوروز خبر داد.

در حالی که پیش از این اعلام شده بود شبکه 4 سیما امسال برای اولین بار در تدارک سریالی برای پخش در ایام نوروز است اما تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی در گفت‌وگویی از منتفی شدن پخش «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» در این ایام خبر داد.

سریال اپیزودیک «یادداشت های یک زن خانه دار» در 45 قسمت 35 دقیقه‌ای به صورت اپیزودیک ساخته می‌شود و داستان آن درباره یک زن خانه‌دار است که روان‌شناسی خوانده و به دلیل اینکه سرمایه‌ای ندارد تا کلینکی تاسیس کند با استفاده از مهارت‌هایی که دارد تصمیم می‌گیرد یک سایت برای خود راه‌اندازی کند

اسماعیل عفیفه در باره علت آماده نشدن سریال «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» برای پخش در ایام نوروز، گفت: این سریال از ابتدا هم یک کار نوروزی نبود و فقط در برهه‌ای تصمیم گرفته شد 15 قسمت اول این سریال در این ایام پخش شود و بر این اساس بخش‌هایی از فیلمنامه برای نزدیکی به حال و هوای نوروز بازنویسی شد. اما در حال حاضر کنداکتور شبکه 4 سیما بسته شده است و اصرار و نیازی برای تعجیل پخش سریال وجود ندارد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: به هر حال «یادداشت های یک زن خانه دار» از هفته آینده به کارگردانی مسعود کرامتی کلید می خورد و مسئولان این شبکه در صورت صلاحدید ممکن است یکی دو قسمت از سریال را هم در این ایام پخش کنند.

وی با بیان اینکه انتخاب دو بازیگر اصلی این سریال هنوز قطعی نشده است توضیح داد: سریال 6 بازیگر اصلی دارد که هنوز دو بازیگر نقش‌های محوری داستان قطعی نشده است و با نهایی شدن قرارداد طی چند روز آینده اسامی آنها اعلام خواهد شد.

فلورا سام این بار نوروز

عفیفه با اشاره به مضمون این سریال گفت: ما در این مجموعه سعی می‌کنیم بارویکردی علمی و روان‌شناسانه به روابط بین آدم‌ها بپردازیم و با همین رویکرد شخصیت‌های سریال را طراحی کردیم و در قالب کمدی و طنز به روایت داستان می‌پردازیم.

سریال اپیزودیک «یادداشت های یک زن خانه دار» در 45 قسمت 35 دقیقه‌ای به صورت اپیزودیک ساخته می‌شود و داستان آن درباره یک زن خانه‌دار است که روان‌شناسی خوانده و به دلیل اینکه سرمایه‌ای ندارد تا کلینکی تاسیس کند با استفاده از مهارت‌هایی که دارد تصمیم می‌گیرد یک سایت برای خود راه‌اندازی کند.

گفتنی است با منتفی شدن پخش «یادداشت های یک زن خانه دار» شبکه چهار سیما سریال«تایتانیک خون و فولاد»محصول مشترک کشورهای فرانسه، ایتالیا، کانادا و ایرلند را در کنداکتور پخش قرار داده است.

کی ران دانلی در سال 2012 این سریال را در ژانر درام و تاریخی کارگردانی کرد و کوین زگرز، درک جاکوبی، آلساندرا ماسترو ناردی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این سریال 12 قسمتی، ازکارخانه ساخت کشتی تایتانیک، کارگردان و مهندسان آن آغاز و تعارض و کشمکش‌های طبقه کارگر و اغنیاء را به تصویر می‌کشد.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع : روزنامه ایران

مطالب مرتبط:

قیاس سریال های نوروزی  

سریال های نوروزی و انتظار شیرین مخاطب 

ارزیابی مجموعه های تلویزیونی نوروز