تبیان، دستیار زندگی
علیرضا جهانبخش با اعلام اینکه انگیزه تیمش برای بقا در لیگ هلند بالا رفته است می گوید مادرش ابتدا با فوتبالیست شدن او مخالف بوده است اما وقتی برای اولین بار دید هواداران یک تیم خارجی اسم فرزندش را در ورزشگاه فریاد می‌زدند، گریه کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگوی جالب جهانبخش با تلویزیون هلند

جهانبخش

علیرضا جهانبخش با اعلام اینکه انگیزه تیمش برای بقا در لیگ هلند بالا رفته است می گوید مادرش ابتدا با فوتبالیست شدن او مخالف بوده است اما وقتی برای اولین بار دید هواداران یک تیم خارجی اسم فرزندش را در ورزشگاه فریاد می‌زدند، گریه کرد.

علیرضا جهانبخش که پس از پایان لیگ 91-92 خیلی بی‌سر و صدا به فوتبال هلند پا گذاشت با عملکرد خوبش امیدها را برای ظهور ستاره‌ای تازه در فوتبال ایران زنده کرده؛ ستاره‌ای که دست پرورده فوتبال ایران است و می‌تواند جایگزین خوبی برای ستاره‌های سابق غول فوتبال آسیا باشد. این بازیکن جوان هفته گذشته با دو گلی که برای نایمخن به ثمر رساند باعث شد تیمش از سقوط به دسته یک هلند نجات پیدا کند.

شبکه 2 تلویزیون هلند با تمجید از علیرضا جهانبخش به گفتگو با این بازیکن ایرانی پرداخته است.علیرضا جهانبخش ستاره جوان ایرانی است که توانسته است در فوتبال هلند نامی برای خود دست و پا کند.

جهانبخش درباره حس و حال این روزهای خود می گوید: واقعا احساس فوق‌العاده‌ای دارم از اینکه توانستم یک تیم و یک شهر را خوشحال کنم. پس از پایان مسابقه هواداران تیم نامم را فریاد می زدند و در روز‌های گذشته در تمرینات تیم نیز استقبال خوبی از من کردند. می‌دانستم که یک گل می تواند همه چیز را عوض کند و زندگی آنها را تغییر دهد و خوشحالم که توانستم برای تیمم مفید باشم وهوادارانمان را شاد کنم.

علیرضا جهانبخش: مردم اروپا چیز‌های متفاوتی از ایران در روز‌نامه‌ها خوانده اند و تصوری از ایران دارند که کاملا متفاوت است. همه از زندگی در ایران لذت می‌برند و آنچه که مردم از ایران در روزنامه ها می خوانند با انچه که واقعا در ایران می گذرد متفاوت است

علیرضا جهانبخش در شهر رشت ایران به دنیا آمده است و دوران کودکی خود را در آنجا گذراند. این ستاره ایرانی اکنون در تیم نایمخن هلند توانسته کیلومتر‌ها دورتر عملکرد خوبی از خود نشان دهد. تیم او اکنون در مرحله پلی اف لیگ هلند باید دو دیدار برگزار کند.

جهانبخش درباره بازی‌های پلی اف تیمش می‌گوید: پس از نتیجه‌ای که برابر آژاکس کسب کردیم انگیزه ما بسیار بالا است. تیم شرایط خوبی دارد و انگیزه ما نیز بسیار بالا رفته است که با کسب نتیجه در لیگ هلند بمانیم. باید تمرکزمان روی بازی های آینده باشد. کارمان بسیار سخت است که در لیگ هلند بمانیم اما باید تمام تلاشمان را بکنیم که پیروز از مسابقه بیرون بیاییم.

مهاجم ایرانی نایمخن درباره روز‌های اولش در فوتبال هلند می‌گوید: خب طبیعی است روز‌های سختی را سپری کردم . وقتی از کشوری به کشور دیگر می‌روید، تفاوت فرهنگی، ارتباط با مردم، نوع غذا و چیز های دیگر باعث می‌شود که کارتان سخت شود. من در هلند زندگی جدیدی پیدا کردم.

ستاره این روز‌های فوتبال ایران درباره اینکه چطور به فوتبال روی آورد گفت: صادقانه که بگویم مادرم در ابتدا موافق نبود که فوتبالیست شوم. البته این طبیعی است مادر من مثل همه مادر‌ها نگران وضعیت فرزندش بود اما پدرم گفت من کمکت می‌کنم تا بتوانی فوتبالیست شوی. اما مادرم وقتی در بار اول دید که در کشوری دیگر مردم اسم من را فریاد می زدند گریه کرد.

علیرضا جهانبخش در ادامه گفت: مردم اروپا چیز‌های متفاوتی از ایران در روز‌نامه‌ها خوانده اند و تصوری از ایران دارند که کاملا متفاوت است. همه از زندگی در ایران لذت می‌برند و آنچه که مردم از ایران در روزنامه ها می خوانند با انچه که واقعا در ایران می گذرد متفاوت است.

جهانبخش در پایان گفت: اگر بتوانم در نایمخن عملکرد خوبی داشته باشم حتما در جام جهانی بازی خواهم کرد بنابراین تمرکزم روی نایمخن است.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا