تبیان، دستیار زندگی
بوی بهار که از راه می رسد، فکر خرید کردن را هم با خود می آورد. بازارها پر می شود از ترافیک افرادی که در روزهای پایانی سال می خواهند مانند بهار تازه و پر طراوت و نو به صحنه زندگی بیایند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صدای پاش می‌آد......


بهتر است اولین کفش های نوزاد از جنس چرم نرم باشد. کفش های چرمی بیشتر از جوراب از پای کودک محافظت می کند و به علت سبک بودن بیشتر مناسب نوزادان هستند .


خرید کفش برای کودک

بوی بهار که از راه می رسد، فکر خرید کردن را هم با خود می آورد. بازارها پر می شود از ترافیک  افرادی که در روزهای پایانی سال می خواهند مانند بهار تازه و پر طراوت و نو به صحنه زندگی بیایند. در این میان کوچکترها هیجان بیشتری برای شروع سال نو دارند.آنها با شور و نشاط خاص و بدون دغدغه  از والدین شان می خواهند برای آنها لباس های نو تهیه کنند. از آنجایی که کودکان برای والدین عزیز هستند حتی اگر برای خودشان لباس جدیدی تهیه نکنند ،کودکان را با لباسهایی نو سر سفره هفت سین می نشانند. یکی از خریدهایی که بچه ها به آن علاقه مند هستند، خرید کفش است. کوچکتر که بودیم همیشه دغدغه مان خرید کفش تق تقی بود و تا چنین کفشی می خریدیم احساس می کردیم، یکسال بزرگتر شده ایم. حال که می خواهیم برای کودکانمان کفش بخریم معیار و سنجش مان چیست؟

اگر بخواهیم از دوران نوزادی شروع کنیم  بهتر است بگوییم اکثر نوزادان تا زمانی که شروع به راه رفتن  کنند به کفش نیاز ندارند . اکثر متخصصان اطفال بر این باورند که پابرهنه راه رفتن است بهترین گزینه برای شکل گیری پاهای نوزاد در حال رشد است. عضلات پای نوزادان نیاز به فضای نامحدود برای شکل گیری درست دارد و بدون کفش راه رفتن  به کودکان می آموزد که چگونه به کف پا را به زمین بچسبانند و تعادل خود را حفظ کند. اما بالاخره زمانی خواهد آمد که باید اولین جفت کفش کودک خود را بخریم .

بهتر است اولین کفش های نوزاد از جنس چرم نرم باشد. کفش های چرمی بیشتر از جوراب از پای کودک محافظت می کند و به علت سبک بودن بیشتر مناسب نوزادان هستند.

کفش‌های انعطاف‌پذیر

بهتر است کفش هایی با انعطاف پذیری متوسط را  انتخاب کنیم. متخصصان اطفال در حال حاضر در یافته اند که پوتین یا چکمه های  سفت و سخت با کف سفت چرم برای رشد پا نامناسب هستند . کفش باید در قسمت کف انعطاف پذیر باشد تا به راه رفتن کودک کمک کند .

مدلهای بسیاری برای کفش کودک وجود دارد ، اما همیشه باید مطمئن شویم که کفش مناسب پای کودک خود را انتخاب کرده اید

سایز کفش را دقیق تعیین کنیم

سایز کفش کودک نو پا را تعیین کنیم. فروشگاه هایی که کفش کودک می فروشند نمودارهایی برای کمک به والدین در خرید کفش با اندازه مناسب دارند . همچنین برخی از تولید کنندگان کفش دستورالعمل هایی بر روی جعبه کفش چاپ می کنند. همچنین می توانیم با استفاده از محل قرار گیری انگشتان این کار را انجام دهیم . تقریبا باید بین بلندترین انگشت و جلو کفش حدود 1 تا 1.5 سانتی متر فاصله باشد. اولین جفت کفش کودک به سرعت کوچک می شود ولی اگر کفش بیش از حد نیز بزرگ باشد باعث بهم خوردن تعادل و لغزیدن پای کودک می شود.

حضور کودک اجباری!

یکی از ضروریات هنگام خرید کفش  به همراه بردن کودک است. کفش هایی که متناسب پای کوک مان نیست ، می تواند مشکلاتی از جمله تورم پا و ساق پا را ایجاد کنند. در واقع باید بتوانیم کفش را از پای کودک به آسانی در آوریم و بپوشانیم .مدلهای بسیاری برای کفش کودک وجود دارد ، اما همیشه باید مطمئن شویم که کفش مناسب پای کودک خود را انتخاب کرده اید .

کفش کودک

سراغ گزینه‌های گران‌قیمت نرویم

در مورد اینکه می خواهیم چه مقدار برای خرید کفش هزینه کنیم، تصمیم بگیریم. از آنجا که در طی سال اول زندگی کودک به سرعت رشد می کند ، کفش ها سریع کوچک می شوند . شاید بهتر است برای خرید کفش در 2 یا 3 سال اول سراغ گزینه های گران قیمت نرویم.

به فروشگاه‌های کودک مراجعه کنیم

تصمیم بگیریم که می خواهیم از کجا کفش بخریم . بسیاری از فروشگاه ها کفش کودک می فروشند ، اما ممکن است در این مکان ها تنوع کافی برای انتخاب نداشته باشیم. بهتر است، برای خرید به  فروشگاه ها مخصوص کفش برویم و یا به فروشگاه هایی که مخصوص وسایل کودک  هستند سر بزنیم.

کفشی راحت

اطمینان حاصل کنیم که کفش مخصوصا از جلو تنگ نباشد چرا که این امر باعث می شود پا تاول بزند. همچنین کفش ناراحت کودک را زمین گیر می کند چرا که او مانند بزرگترها فکر نمی کند شاید اگر کفش خیلی ناراحت باشد قید کفش را بزند و نتوانیم او را راضی کنیم که حتی برای دید و بازدید سال نو زمانی که وارد خانه فردی می شوید، کفش را بپوشد.

هانیه ورشوچی

بخش خانواده ایرانی تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.