تبیان، دستیار زندگی
من ماه اسفند هستم؛ آخرین ماه از سال. وقتی من می‌آیم، همه خوش‌حال و خندان می‌شوند؛ چون بعد از من بهار می‌آید و سال جدید شروع می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

من ماه اسفند هستم

ماه اسفند

من ماه اسفند هستم؛ آخرین ماه از سال. وقتی من می‌آیم، همه خوش‌حال و خندان می‌شوند؛ چون بعد از من بهار می‌آید و سال جدید شروع می‌شود.

روز احسان و نیکوکاری

دیگر چیزی به عید نوروز نمانده است. همه در حال خریدن لباس نو هستند؛ اما بعضی‌ها هستند که نمی‌توانند لباس نو داشته باشند. تو می‌توانی کار بزرگی بکنی. می‌توانی مقداری از پول خودت را برای این دوستان در نظر بگیری تا آن‌ها هم شاد شوند و دعایت کنند. قطره قطره جمع می‌شود و از همین قطره‌ها دریایی از مهربانی و محبت به وجود می‌آید. 14 اسفند روز احسان و نیکوکاری است. پس سعی برای انجام کار خیر از هم سبقت بگیرید.

روز درختکاری

روز 15 اسفند هر سال روز درختکاری است. از بزرگ‌تر‌ها بخواهید که در این روز یک نهال بیاورند و در باغچه‌ی خانه‌ی‌تان بکارید. اگر آپارتمان‌نشین هستید، می‌توانید بگویید که گلدانی برای‌تان بخرند و تویش گُل بکارید. باید با طبیعت دوست باشیم. مگه نه؟

روز بزرگ‌داشت شهدا

22 اسفند امام خمینی دستور داد تا مرکزی درست شود که به خانواده‌های شهدا رسیدگی کنند. اسم این مرکز بنیاد شهید شد. ما هم باید همیشه به یاد کسانی باشیم که در زمان جنگ به جبهه رفتند و برای دفاع از اسلام و ایران جنگیدند و شهید شدند. کم‌ترین کار برای شهدا صلوات است. پس صلوات.

 

ولادت حضرت زینب (س)، روز پرستار

زینب، یعنی زینت پدر. این بانوی بزرگوار دختر امام علی(ع) است که رنج‌ها و مصیبت‌های زیادی دید. بالاترین آن‌ها شهادت پدر، برادران بزرگوار و فرزندان عزیزش بود. ایشان در کربلا رنج بسیاری دید و پرستار کودکان مظلوم کربلا بود. به همین خاطر روز ولادت ایشان که پنجم جمادی الاول است را روز پرستار نامیدند. امسال روز ولادت حضرت زینب (س) 16 اسفند ماه است.

فراوری: نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان تبیان


منابع:بوستان نور،تکناز،انصار،سائلین زهرا

مطالب مرتبط:

روزی به نام مادر

من یک رود بزرگ هستم

من گل هستم

من بهار هستم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.