تبیان، دستیار زندگی
ظهور دو مدعی تازه به‌دوران رسیده با نمایشی کاملا طوفانی در شهر بارسلون؛ Galaxy Gear 2 و نئو معرفی شدند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دو مدعی تازه به ‌دوران رسیده


ظهور دو مدعی تازه به‌دوران رسیده با نمایشی کاملا طوفانی در شهر بارسلون؛ Galaxy Gear 2 و نئو معرفی شدند!

دو مدعی تازه به ‌دوران رسیده

به‌نظر می‌رسد که کمپانی سامسونگ، دوستداران خود را با معرفی دو ساعت مچی هوشمند تازه هیجان کرده است. در اقدامی کاملا جنجالی، کمپانی سامسونگ دو محصول پوشیدنی جدید خود را با نام‌های Galaxy Gear 2 Neo و گلکسی Gear 2 معرفی کرد. هردو مدل، ادامه دهنده راه گلکسی Gear 1 می‌باشند با این تفاوت که در آن‌ها، بهبودهای بسیاری را شاهد خواهیم بود. Galaxy Gear 2 Neo احتمالا جایگزینی مقرون به صرفه می‌باشد. تاکنون درباره قیمت این مدل، خبر رسمی منتشر نشده است.

در هردو مدل، سامسونگ از یک صفحه نمایش 1.63 اینچی سوپرآمولد با رزولوشن 320 در 320 پیکسل و یک پردازنده دوهسته‌ای 1 گیگاهرتزی استفاده کرده است. همچنین گلکسی Gear 2 مجهز به یک دوربین 2 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار می‌باشد.

همانند هر ساعت مچی هوشمند دیگری، Galaxy Gear 2 و گلکسی Gear 2 نئو از طریق بلوتوث به تلفن همراه شما متصل می‌شوند و می‌توانید به کمک آن‌ها، تماس‌های دریافتی را رد یا تایید نمایید و حتی هشدارهای گوشی خود را کنترل کنید.

صفحه نمایش این محصول بسیار شبیه مچ بند معروف Nike FuelBand است و اصلا خود این ساعت هوشمند هم بیشتر شبیه مچ بند است تا ساعت مچی

یک قابلیت بسیار خوبی که در هردو مدل تعبیه شده، ویژگی «مقاومت در برابر گرد و خاک و مقاومت در برابر نفوذ آب» می‌باشد که این امر، به لطف گواهی IP7 تایید شده است. به گفته‌ی سامسونگ، باتری هردو محصول در برابر استفاده‌ی معمولی 3 تا دو روز دوام می‌آورد و اگر از ساعت مچی خود زیاد کار نکشید، ماندگاری باتری به 6 روز افزایش می‌یابد. به‌نظر شما، این دو مدل چگونه هستند؟! آیا برای مقابله با ساعت آی‌واچ اپل، آمادگی دارند؟!

هوآوی اولین ساعت هوشمند خود را معرفی کرد: TalkBand B1. این ساعت هوشمند دارای صفحه نمایش منعطف OLED با اندازه 1.4 اینچی، توانایی های ردیابی تناسب اندام و همین طور یک گوشی ( برای قرار گرفتن در گوش ) برای تماس های صوتی است. این ساعت هوشمند هم با اندروید ( نسخه 2.3 به بالا ) و هم با iOS ( نسخه 5.0 به بالا ) کار می کند.

دو مدعی تازه به ‌دوران رسیده

این ساعت هوشمند 6 روز طول عمر باتری دارد و از فناوری NFC هم پشتیبانی می کند و شما می توانید برای مکالمه گوشی را از ساعت هوشمند جدا کنید. همین گوشی سبب شده که TalkBand B1 کمی ضخیم به نظر برسد و خود گوشی هم 7 ساعت طول عمر باتری دارد.

صفحه نمایش این محصول بسیار شبیه مچ بند معروف Nike FuelBand است و اصلا خود این ساعت هوشمند هم بیشتر شبیه مچ بند است تا ساعت مچی. این ساعت هوشمند می تواند اطلاعاتی همچون تعداد قدم های طی شده، فاصله طی شده و همین طور میزان کالری هایی که سوزانده اید را اندازه گیری کند. TalkBand B1 همچنین می تواند اوضاع و میزان خواب شما را هم کنترل کند و شما را در وقت مناسب از خواب بیدار کند، بدون اینکه چرخه خواب عمیق شما را به هم بزند.

این محصول قرار است در ماه مارس در چین عرضه شود و زمان انتشار بین المللی آن هم سه ماهه دوم سال 2014 اعلام شده. متاسفانه اطلاعاتی در مورد قیمت این اسمارت واچ منتشر نشده است.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از گویا، ای تی رسان