تبیان، دستیار زندگی
دولت برزیل ضمن کوچک خواندن تهدید هکرهای ناشناس Anonymous اعلام کرد در برابر هر نوع حمله دیجیتال پاسخ مناسب خواهد داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله هکرها به جام جهانی فوتبال


دولت برزیل ضمن کوچک خواندن تهدید هکرهای ناشناس Anonymous اعلام کرد در برابر هر نوع حمله دیجیتال پاسخ مناسب خواهد داد.

حمله هکرها به جام جهانی فوتبال

براساس اطلاعات واصله گویا هکرهای برزیلی در نظر دارند تا در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال در این کشور حملات گسترده‌ای را به سایت رسمی فیفا و همچنین اسپانسرهای این مسابقات انجام دهند.

اعضای این گروه که از جمله‌ی هکرهای بین‌المللی هستند در صحبت با رویترز اعلام کردند که این گروه در حال آماده‌سازی برای انجام حملات DDoS و سرقت اطلاعات از وب‌سایت‌های ذکر شده است.

رویترز از عزم راسخ این گروه برای انجام حملات خود خبر داده است و به این نکته اشاره کرده است که هیچ عاملی نمی‌تواند این تیم را از انجام مقاصد خود بازدارد.

این گروه در اعتراض‌های انجام شده که سال گذشته‌ی میلادی در شهرهای برزیل به انجام رسید حضور فعالی داشت و با انجام حملاتی به وب‌سایت‌ها خود را در کنار معترضان قرار داد. این گروه انجام حملات DDoS را به سایر روش‌های حمله ترجیح می‌دهد، چراکه براساس گفته‌های اعضای آن، این حملات ساده، مخرب و روشی سریع است.

مقامات امنیتی و برگزارکننده‌ی مسابقات نیز از آمادگی خود برای مقاله با چنین خرابکارهایی سخن به میان آورده‌اند.

در برزیل دولت این کشور زیرساخت و امکانی را پدید آورده است که این کشور بدل به پنجمین مصرف‌کننده‌ی تجهیزات و سرویس‌های اینترنتی شده است

ژنرال‌خوزه دوسانتوس، فرمانده‌ی ارتش سایبری برزیل در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

مطمئنا اعلام آمادگی صددرصد با چنین حملاتی توسط هر کشوری غیرممکن است. اما ما تمام سعی و آمدگی خود را به کار خواهیم بست تا پاسخ چنین حملاتی را بدهیم.

نبود زیرساخت‌ها و نیروهای لازم به‌منظور حفظ خطرات اینترنتی و ارتباطی در برزیل و سایر 31 کشور آمریکای لاتین یکی از معضلاتی است که این کشورها در مقابله با کنترل ترافیک و حملات با آن مواجه هستند.

در برزیل دولت این کشور زیرساخت و امکانی را پدید آورده است که این کشور بدل به پنجمین مصرف‌کننده‌ی تجهیزات و سرویس‌های اینترنتی شده است، اما هنوز اقداماتی مبنی بر حفظ حریم کاربران و مقابله با حملات اینترنتی به شکل جدی انجام نشده است.

حمله هکرها به جام جهانی فوتبال

همچنین بعد از آشکار شدن این موضوع که آژانس امنیت ملی امریکا NSA روی سیستم مخابراتی و اینترنتی برزیل نفوذ کرده و مکالمات مقامات ارشد را رصد می کرده، این کشور متوجه میزان ضعف خود شد و حالا درصدد برآمده تا با هر نوع نفوذ و جاسوسی سایبری مقابله کند. ایجاد پروژه های سیستم عامل ملی و ... در برزیل بعد از این موضوع قابل توجه است هر چند کمی دیر شده و جام جهانی به زودی برگزار می شود.

امنیت سایبری تا کنون توجه چندانی را در کشور برزیل به خود جلب نکرده است. از‌این‌رو در صورت عدم چاره‌اندیشی، این مساله می‌تواند منجر به وقوع حوادث مخربی در جریان جام‌جهانی شود که به وجهه کشور برزیل و صنعت فوتبال این کشور آسیب خواهد رساند.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از زومیت، خبرآنلاین