تبیان، دستیار زندگی
برای ساختن رابطه‌ای سالم و صمیمی در زندگی، باید همیشه در نظر داشته باشیم كه زن و مرد، دو موجود متفاوت هستند. پذیرفتن تفاوت‌های روانی، امكان به وجود آمدن وحدت را در اختیار ما می‌گذارد. نیاز زن و مرد به عشق یكسان است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه به همسر خود عشق بورزیم

چگونه به همسر خود عشق بورزید


برای ساختن رابطه‌ای سالم و صمیمی در زندگی، باید همیشه در نظر داشته باشیم كه زن و مرد، دو موجود متفاوت هستند. پذیرفتن تفاوت‌های روانی، امكان به وجود آمدن وحدت را در اختیار ما می‌گذارد. نیاز زن و مرد به عشق یكسان است. عشق نوعی پیوند است كه دو شخص را به یکدیگر مرتبط می‌سازد و آنها چنین می‌پندارند كه شبیه هم هستند.

رابطه زناشویی ، رابطه ای دو طرفه است و برای رسیدن به یک رابطه ایده آل هر دو نفر زن و مرد باید تمام تلاش خود را به کار گیرند . زنان به خوبی از این امر استقبال می کنند اما ، مردان فکر می کنند که خانه تنها محل استراحت است و زمانی که به خانه می رسند دیگر در اندیشه انجام وظایف زناشویی نیستند.هنگامی که مرد خسته از کار به خانه باز می گردد و به سوی تلویزیون می رود زن از او می رنجد و می پندارد هیچ علاقه ای به زندگی زناشویی ندارد.

مردان از دیرباز منشا تامین درآمد و ترفیع نیازهای مادی زندگی بوده اند اما امروزه به دلیل حضور زنان در حرفه ها و مشاغل این انتظار از مردان کمرنگ تر شده است و زنان انتظار تامین خواسته ها و نیازهای عاطفی را دارند و گاه این امر مشکل آفرین می گردد.

وقتی زن ابراز می دارد که می خواهد صحبت کند و از سوی مرد این عمل پذیرفته نمی شود ، تنها به دلیل وجود ترس و اضطرابی است که مردان در خود تجربه کرده اند .اما باید دانست که در زندگی زناشویی مهارت هایی لازم است تا شما را به یک زندگی خوب و شاد نزدیک گرداند. برای یک مرد ، عشق واقعی آن است که همسرش او را همان طور که هست بپذیرد و دوست داشته باشد.آن ها همسر خود را به همان صورتی که هست قبول دارند و می خواهند خود نیز مقبول واقع شوند،اما زن ها از این مسئله بی خبر هستند .

برای ساختن رابطه‌ای سالم و صمیمی در زندگی، باید همیشه در نظر داشته باشیم كه زن و مرد، دو موجود متفاوت هستند. پذیرفتن تفاوت‌های روانی، امكان به وجود آمدن وحدت را در اختیار ما می‌گذارد. نیاز زن و مرد به عشق یكسان است. عشق نوعی پیوند است كه دو شخص را به یکدیگر مرتبط می‌سازد و آنها چنین می‌پندارند كه شبیه هم هستند.

زن ها به دنبال مردی هستند که در کنارش طعم خوشبختی را بچشند و او را خوشبخت سازند.زن ها با دیدن اشکالات و رفتارهایی که مطابق سلیقه و میل آن ها نیست می پندارند که با عشق ، این خصایص از بین خواهد رفت و در پی تغییر دادن شخص مقابل می روند این درست همان چیزی است که مردان در مقابلش جبهه می گیرند و تن در نمی دهند و بسیاری از مشکلات از همین امر ناشی می گردد. زنان باید بدانند که شاید بتوانند برخی رفتارهای جزئی مردان را تحت کنترل در بیاورند ، ولی عوض کردن خصیصه های اصلی آن ها کاری است ناشدنی .

در این کتاب سعی شده است که با دیدی مثبت و با در نظر گرفتن خصوصیات هر یک از این گروه راهکاری برای این مشکل ارائه شود و بیاموزیم که به تفاوت های یکدیگر با دیده احترام بنگرید.

اگر بدانیم که تعداد زیادی از خصوصیات همسرمان در بین همه ی مردان یا زنان مشترک است و تنها در طرف مقابل ما وجود ندارد راحت تر می توانیم با مسائلی مرتبط با آن کنار بیایم . قبول اینکه زنان نکته بین تر از مردان هستند و به مسائل ریز توجه بیشتر نشان می دهند،نیاز بیشتری به توجه طرف مقابل دارند،مردان دوست دارند همیشه مورد تحسین قرار گیرند از

اقرار به ناتوانی ،مورد سرزنش قرار گرفتن ، اعتراف به اشتباه حتی زمانی که مرتکب اشتباه هم می شوند بیزارند.

رابطه زناشویی ، رابطه ای دو طرفه است و برای رسیدن به یک رابطه ایده آل هر دو نفر زن و مرد باید تمام تلاش خود را به کار گیرند .

زنان بسیاری مانند مردان کار می کنند و در طی روز بر نیازهای عاطفی خود در پوش می گذراند و شب وقتی به خانه باز می گردند بیش از هر زمان احتیاج به صحبت کردن دارند تا روحیه متعادل تری بیابند. و در مقابل مردان نیز هنگامی که بعد از فعالیت روزانه به خانه باز می گردد احتیاج به این دارد که زمان کوتاهی را در غار تنهایی خود غاری که هر مردی به آن نیاز دارد بگذراند. اگر دقت کنیم متوجه می شویم که همین چند نکته کوچک ذکر شده در روابط بسیاری از زوج ها مشترک و شاید مشکل آفرین است . مشکلی که تنها با شناخت طرف مقابل و روحیات او به راحتی قابل حل است. نویسنده کتاب حاضر معتقد است که برای کمک به همسران بایداز موارد جزئی شروع کرد.

زنان و مردان گاه فراموش می کنند که تفاوت هایی نهادی با یکدیگر دارند و نیز نباید توقع داشته باشیم که این مشکلات یک شبه به پایان رسند.در زندگی زناشویی مهم فهمیدن سخن شریک زندگی است .اگر یادمان بماند که با جنس مخالف خود تفاوت های بسیاری داریم و به یکدیگر احترام بگذاریم قدم بسیار بزرگی در حل مشکلات زناشویی برداشته ایم.

کتاب چگونه به همسر خود عشق بورزیم،به نویسندگی جان گری توسط انتشارات گلپا منتشر شده است. این کتاب در 13 فصل و 343 گردآوری شده و پاسخگوی بسیاری از سوالهای زوجهای جدید و قدیم در زندگی زناشویی است.

در این کتاب می آموزید: به درستی عشق چیست،شناختن تفاوتهای بین زن و مرد چه فایده ای در زندگی زناشویی دارد، اهداف یک گفتگو در زندگی زناشویی چیست و چگونه بر یک ارتباط تأثیر می گذارد،چرا در ابتدای یک رابطه، زن و مرد اشتیاق فراوانی دارند و در مقابل یکدیگر تسلیم می شوند و بعد از مدتی این شور و هیجان کاهش یافته و به سردی می گراید،چگونه می توان توجه شوهر را هنگام کار به خود جلب کرد،چرا مردان هنگام کار به سخنان همسر خود توجه نمی کنند،چطور یک زن باعث ناراحتی همسر خود می شود،زن و مرد در حفظ روابط چه مسئولیتهایی بر عهده دارند،چرا مردان در مواجه با تنش های شدید سکوت می کنند ، چه موقع نشانه های عشق از بین می رود و نکات موثر دیگری که در زندگی زناشویی عاشقانه ،‌موفق و توام با آرامش می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

مریم تجریشی

مرکز مشاوره  


مشخصات کتاب

نویسنده:جان گری

مترجم:مینا امیری

ناشر:گلپا