تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: دو سوم اضافه خدمت های ناشی از غیبت سنواتی توسط فرماندهان بخشیده می شود. سردار سیدحمید صدرالسادات در تشریح این خبر گفت: براساس قانون وظیفه عمومی که هم اکنون قابل اجرا است، دو سوم اضافه خدمت هایی که ناشی از غیبت سنواتی (اضافه خ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبرهای خوش برای غایبان سربازی


رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: دو سوم اضافه خدمت های ناشی از غیبت سنواتی توسط فرماندهان بخشیده می شود.

سازمان نظام وظیفه

سردار سیدحمید صدرالسادات در تشریح این خبر گفت: براساس قانون وظیفه عمومی که هم اکنون قابل اجرا است، دو سوم اضافه خدمت هایی که ناشی از غیبت سنواتی (اضافه خدمت ناشی از غیبت اولیه) است توسط فرماندهان نیروهای مسلح بخشیده می شود؛ دستورالعمل اجرایی آن 4 ماه پیش تهیه و به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد.

او گفت: براساس این دستورالعمل، سربازانی که حین خدمت، شایستگی لازم و حسن رفتار از خود نشان دهند مورد بخشش قرار می گیرند. آنچه که به تازگی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، ابلاغ شد، در مورد بخشش اضافه خدمت های انضباطی بود که براساس آن، مسئولان یگان ها با اختیاراتی که دارند، می توانند این نوع اضافه خدمت ها را مورد بخشش قرار دهند.

نحوه پذیرش مشمولان در طرح سرباز معلم معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا جزئیات و چگونگی پذیرش مشمولان در طرح «سرباز معلم» را تشریح کرد.

سرهنگ رحمان علی‌دوست، معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا، اظهار داشت: امسال به‌درخواست سازمان آموزش و پرورش و تشخیص ستادکل نیروهای مسلح، دو هزار و 600 مشمول به‌عنوان سربازمعلم در مراکز آموزش و پرورش کشور مشغول به خدمت می‌شوند.

وی افزود: در طرح سربازمعلم، مشمولان علاقمند برای خدمت در آموزش و پرورش، به ادارات این سازمان در سراسر کشور مراجعه کرده و پس از ارائه درخواست و طی مراحل گزینش و انتخاب این افراد از سوی سازمان متبوع، اسامی آنان به ستادکل نیروهای مسلح اعلام می‌شود.

اسامی این مشمولان پس از طی مراحل گزینش در آموزش و پرورش هر استان به ستادکل نیروهای مسلح اعلام، سپس با در نظر گرفتن سهمیه پیش‌بینی شده و انجام تحقیقات لازم، اسامی افراد تأیید شده به سازمان وظیفه عمومی ارائه و این سازمان نیز در نهایت مشمولان مذکور را در اول تیرماه سال 93 به مراکز آموزش سپاه اعزام می‌نماید

علی‌دوست در خصوص شرایط پذیرش سرباز معلم اظهار داشت: مشمولان متقاضی شرکت در این طرح می‌بایست فاقد غیبت بوده و با رعایت ضوابط و شرایط ابلاغ شده از سوی مرکز آموزش و پرورش استان‌ها پذیرش می‌شوند.

وی افزود: در استان‌هایی که با حجم بالایی از درخواست‌های مشمولان برای شرکت در این طرح مواجه باشیم، اعضای بسیج، خانواده شهدا و ایثارگران از اولویت جذب برخوردار خواهند بود.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: اسامی این مشمولان پس از طی مراحل گزینش در آموزش و پرورش هر استان به ستادکل نیروهای مسلح اعلام، سپس با در نظر گرفتن سهمیه پیش‌بینی شده و انجام تحقیقات لازم، اسامی افراد تأیید شده به سازمان وظیفه عمومی ارائه و این سازمان نیز در نهایت مشمولان مذکور را در اول تیرماه سال 93 به مراکز آموزش سپاه اعزام می‌نماید.

فرآوری: محسن جندقی

بخش اجتماعی تبیان


منبع : باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط:

اخبار جدید برای مشمولین نظام وظیفه

 معافیتهای سربازی در قانون جدید

جمعیت بلای جان خدمت سربازی!