تبیان، دستیار زندگی
به تازگی سرویس ایمیل فیس‌ بوک به دلیل عدم استقبال کاربران بسته شد! این مطلب را سخنگوی رسمی سایت فیس ‌بوک (Facebook) اعلام کرد. فیس ‌بوک در نوامبر سال ۲۰۱۰ سرویس ایمیل خود را برای مقابله با سرویس‌ هایی همچون جیمیل (Gmail)، ایمیل یاهو و هات ‌میل راه ‌انداز
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایمیل فیسبوك شكست خورد!


به تازگی سرویس ایمیل فیس‌ بوک به دلیل عدم استقبال کاربران بسته شد! این مطلب را سخنگوی رسمی سایت فیس ‌بوک (Facebook) اعلام کرد. فیس ‌بوک در نوامبر سال 2010 سرویس ایمیل خود را برای مقابله با سرویس‌ هایی همچون جیمیل (Gmail)، ایمیل یاهو و هات ‌میل راه ‌اندازی کرده بود.

اخیرا و طی برخی تحلیل ‌های انجام شده توسط ادوب در راستای تعامل با شبکه‌ های اجتماعی، نشان از تضعیف جایگاه فیس ‌بوک در دنیا و در مقایسه با دیگر شبکه‌ های اجتماعی کاملا مشهود است. البته هنوز هم سهم قالب شبکه‌ های اجتماعی در حال حاضر دست فیس ‌بوک است اما شکست طرح برخی از اپلیکیشن های این غول رسانه ای حاکی از افول آن می باشد.

فیس بوک

در این راستا به تازگی سرویس ایمیل فیس‌ بوک به دلیل عدم استقبال کاربران بسته شد! به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، این مطلب را سخنگوی رسمی سایت فیس ‌بوک (Facebook) اعلام کرد. فیس ‌بوک در نوامبر سال 2010 سرویس ایمیل خود را برای مقابله با سرویس‌ هایی همچون جیمیل (Gmail)، ایمیل یاهو و هات ‌میل راه ‌اندازی کرده بود.

فیس ‌بوک به هر کسی که عضو شبکه‌ اش می‌ شد، یک شناسه ایمیل با آدرس @ فیس ‌بوک دات کام اختصاص می ‌داد، ولی طبق آمار، ظاهراً اغلب کاربران فیس ‌بوک از این ایده استقبال نکرده‌اند. عده ‌ای نیز می گویند بسیاری، حتی نام «ایمیل فیس ‌بوک» تا کنون به گوششان نخورده است! این در حالی است که در ابتدای کار، از این سرویس با عنوان «قاتل جیمیل» یاد می‌ شد.

بر اساس این گزارش، در اواخر سال 2012 مدیران فیس ‌بوک به بهانه ی محافظت از حریم شخصی کاربران طرحی را پیاده کردند که در آن، ایمیل ‌های فیس ‌بوکی به صورت برجسته نشان داده می ‌شد ولی ایمیل ‌های مربوط به دیگر سرویس‌ ها حالتی مخفیانه و پنهانی داشت. این کار، شرمساری بزرگی برای مدیران این شبکه اجتماعی به راه انداخت زیرا اغلب کاربران معتقد بودند که این روند با هدف تبلیغ ایمیل فیس ‌بوک صورت گرفته و حفظ داده های کاربران، بهانه ‌ای بیش نبوده است.

این جریان در حالی است که اریک اشمیت، رئیس شرکت گوگل، در واکنش به فاش شدن فعالیت‌ های آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) توسط ادوارد اسنودن گفت: "برای مقابله با شنودهای دولت‎ ها همه چیز باید رمزگذاری شود."

طی گزارشی از BBC، به نظر می ‌رسد شرکت‌ هایی که خدماتشان را از طریق اینترنت ارائه می ‌کنند، به توصیه آقای اشمیت گوش فرا داده ‌اند. برای مثال، شرکت مایکروسافت (Microsoft) می ‌گوید که تا پایان سال میلادی جاری برای خدماتش نظیر Outlook.com، Office 365 و SkyDrive "بهترین سیستم رمزگذاری موجود" را به کار خواهد گرفت. شرکت یاهو (Yahoo) نیز اعلام کرده که قصد دارد تا پایان سه ماهه ی اول سال 2014 (فروردین 1393) همه داده‌ های مربوط به مشتریانش از جمله، ایمیل‌ ها را رمزگذاری کند.

فیس ‌بوک در نوامبر سال 2010 سرویس ایمیل خود را برای مقابله با سرویس‌ هایی همچون جیمیل (Gmail)، ایمیل یاهو و هات ‌میل راه ‌اندازی کرده بود

برای خیلی از شرکت ‌های کوچک ‌تر هم سال 2014 احتمالا سال رمزگذاری خواهد بود. این نظر دیو فرای‌ مایر است. او رئیس بخش امنیت اطلاعات شرکت یونیسیس (Unisys) است که یک شرکت کامپیوتری مستقر در ایالت پنسیلوانیا می باشد. اما وی اعتقاد دارد که دلیل اصلی انجام این کار نه شنودهای دولت، بلکه خطر حملات هکرها است. البته باید توجه داشت که شمار زیادی از شرکت ‌ها همین حالا هم برای حفاظت از داده‌ هایی که در سیستم‌ هایشان ذخیره می ‌کنند، از رمزگذاری استفاده می‌ کنند. این شامل داده‌ های "در حال استراحت" و همچنین "ارسالی" نیز می‌ شود.

به هر حال میزان بازدید و تعاملات با این وبگاه اجتماعی سالانه با کاهش 20 درصدی مواجه است؛ اکثر کاربرانی هم که در اشتراک اطلاعات از طریق پرسشنامه شرکت کرده‌ اند، تجربه ی دیگر شبکه‌ های اجتماعی یا خروج از این محیط را دلیلی برای این کاهش ذکر کرده ‌اند که از منظر بازدهی، اینک توئیتر قوی ‌ترین شرکتی است که میانگین رشد سالانه آن را می‌ توان در حد 258 درصد برآورد کرد.

فرآوری : آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: سیتنا / ایتنا / خبرگزاری تسنیم

مقالات:

انقلاب فیس بوکی!

فیلترینگ فیس بوک حل خواهد شد

آمارهای خواندنی از عکس‎های Selfie !