تبیان، دستیار زندگی
معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد که سال آینده درانتخابات ریاست فدراسیون ها و با نامزد شدن زنان برای این پست ها زمینه ریاست حداقل سه نفر از آنان فراهم می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه زن رئیس فدراسیون می شوند


معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد که سال آینده درانتخابات ریاست فدراسیون ها و با نامزد شدن زنان برای این پست ها زمینه ریاست حداقل سه نفر از آنان فراهم می شود.

هم اکنون برغم آنکه حدود 50 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و تعداد قابل توجهی از آنان نیز در ورزش کشور فعال هستند، اما تنها یک زن از بین 49 رییس فدراسیون سمت ریاست را در اختیار دارد و این مسئله با اعتراض این قشر مواجه شده است.

رباب شهریان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در باره آخرین اقدامات اصلاح اساسنامه فدراسیونها گفت: اصلاح اساسنامه به منظورمشارکت بیشتر بانوان در مجامع فدارسیون های ورزشی صورت خواهد گرفت.

رباب شهریان

وی با بیان اینکه بر این اساس توانمندی زنان دربخش مدیریت ورزش در افزایش می یابد،افزود: با توجه به پیشنهاداتی که مطرح شده است، شرایط به سمت بهبود حضور موثرتر زنان در فدراسیونها فراهم می شود.

به گفته وی یکی دیگر از نتایج اصلاح اساسنامه، حضور نماینده ای از زنان در کسوت مربی، داور و پیشکسوت ورزشی خواهد بود و به نوعی درکنارنماینده ای از آقا یک نماینده ای از زنان هم حضور خواهند داشت.

معاون وزیرورزش وجوانان درادامه بابیان اینکه تصویب اصلاح اساسنامه فدراسیون ها کمی زمان بر است،اعلام کرد: وزارت ورزش وجوانان طی اقدامی جدید شرح وظایف یک صفحه ای را برای نائب رئیسان زن فدراسیون ها به منظور نظارت و مدیریت در فعالیت های ورزشی تدوین کرده است.

شهریان اعلام کردکه این شرح وظایف تاپایان سال به فدارسیونها ابلاغ می شود.

معاون مدیرکل زن در وزرات ورزش

شهریان دربخش دیگری ازاین گفت وگو به ایرناافزود:در تدوین ساختار تشکیلاتی وزرات ورزش و جوان معاون مدیرکل زنان هم گنجانده می شود تا براین اساس حضور بانوان در ساختار تصمیم گیری در عرصه ورزش بیشتر شود.

نخستین کارگروه زنان تشکیل می شود

شهریان همچنین خبرداد: قرار است قبل از پایان سال،نخستین کارگروه ورزش زنان در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شود.

وی دراین باره توضیح داد:این نشست با حضور کارشناسان ورزشی ،استادان دانشگاه و در راستای کارگروههایی است که وزیر ورزش و جوانان در ابتدای حضور خود در وزارت خانه برآن تاکید داشت.

شهریان دربخش دیگری ازاین گفت وگو به ایرناافزود:در تدوین ساختار تشکیلاتی وزرات ورزش و جوان معاون مدیرکل زنان هم گنجانده می شود تا براین اساس حضور بانوان در ساختار تصمیم گیری در عرصه ورزش بیشتر شود

معاون وزیر ورزش وجوانان در امور بانوان در عین حال تاکید کرد:در این کارگروه قراراست آیین نامه راهبردی شورا و برنامه هایی که مختص بانوان ورزشی است تصمیم گیری شود.

کمیته ملی المپیک منتظر درخواست فدراسیون اسلامی ورزش زنان

نائب رییس کمیته ملی المپیک درباره آخرین اقدامات برای فعالیت مجدد فدراسیون اسلامی ورزش زنان اظهار داشت: راه اندازی مجدد این فدراسیون از سوی کمیته ملی المپیک در حال بررسی است.

وی افزود:طی نشستی که با رئیسان کمیته وشماری ازبانوان ورزشی برگزار شد، قراربود درباره ضرورت و فعالیت های این رشته مکاتبه ای با کمیته ملی المپیک صورت بگیرد.

به گفته شهریان کمیته ملی المپیک منتظردریافت نامه ازسوی اعضای این فدراسیون است.

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایرنا