تبیان، دستیار زندگی
هشتم اسفند ماه امسال هم فرصتی بود که در یادواره آبی خاکی‌ها با شهدای لشکر 27 محمد رسول الله در تالار بزرگ کشور دوباره تجدید میثاق کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یادی از آبی خاکی‌ها


هشتم اسفند ماه امسال هم فرصتی بود که در یادواره آبی خاکی‌ها با شهدای لشکر 27 محمد رسول الله در تالار بزرگ کشور دوباره تجدید میثاق کنیم.


یادی از آبی خاکی‌ها

عطر شهیدان عملیات خیبر و بدر به مشام می‌رسد. عطر محمد ابراهیم همت‌ها، عباس کریمی‌ها. با فرا رسیدن اسفند ماه هورالهویزه و جزایر مجنون و طلائیه هم حال و هوایی دیگری می‌گیرد. هشتم اسفند ماه امسال هم فرصتی بود که در یادواره آبی خاکی‌ها با شهدای لشکر 27 محمد رسول الله در تالار بزرگ کشور دوباره تجدید میثاق کنیم. در این یادواره حضور همرزمان شهیدان، فرماندهان عرصه دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا محفل آبی خاکی‌ها را آسمانی تر کرد.

مجالی بود تا برای لحظاتی هم که شده زمین از یاد برود و آسمان دیده شود. رشادت، ایثار و از خود گذشتن، پاکی و بی آلایشی واژه‌هایی بود که تنها با یک نگاه معنا پیدا می‌کرد. نگاهی که به عکس مردان بی ادعا لشکر 27 محمد رسول الله معطوف می‌شد. سلحشورانی که خود حماسه بودند و حماسه آفریدند.

در لحظات آغازین مراسم امسال یادواره آبی خاکی‌ها، مستندی کوتاه از سخنرانی‌های ساده و به دور از لفاظی فرماندهان شهید لشکر پخش شد. حرف‌هایی که شاید تا به حال صدها بار شنیده شده بود اما باز هم تازگی داشت و به دل می‌نشست. تماشای این صحنه‌ها همه چیز به ورطه فراموشی سپرد و همگان را میهمان آبی خاکی‌ها کرد. در مورد دلاور مردان عملیات خیبر و بدر حرف می‌زنیم از آنانی که جان بر کف، آب و خاک را در نوردیدند تا ذره از خاک وطنشان را تقدیم دشمن نکنند.

یادی از آبی خاکی‌ها

یادواره آبی خاکی‌ها

فرصت را غنیمت شمردیم و در گوشه‌ای از تالار بزرگ کشور، پای صحبت‌های جانشین دبیر یادواره شهیدان لشکر 27 محمد رسول الله (ص) نشستیم، سردار محمدرضا یزدی در این باره گفت: آشنایی نسل جوان با رشادت‌های رزمندگان سپاه اسلام و نشان دادن جنایات رژیم بعثی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین اهداف برگزاری این یادواره است. در این یادواره‌ها به جوانان یادآوری می‌شود که چطور سلحشوران در عملیات‌های خیبر و بدر تا پای جان در مقابل دشمنان مقاومت کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند تا مبادا یک وجب از خاک کشورمان به دست بعثی‌ها نیفتد.

سردار یزدی افزود: پیام این یادواره، صیانت از نظام اسلامی، ایستادگی در مقابل ظلم و زورگویی و زیاده‌خواهی دشمنان، جلوگیری از احقاق حقوق ملت ایران اسلامی و دفاع از حریم ولایت است که به مستکبرین جهانی گوشزد شد.

یک سالم بود که پدرم شهید شد. ازپدرم هیچ خاطره‌ای به یاد ندارم اما دلم برای شهید همت خیلی تنگ شده است

در این میان فرزند شهید همت نیز به دلاوری‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد، و گفت: ایثار و رشادت‌های رزمندگان اسلام و شهدا مایه مباهات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مهدی همت افزود: از نوشته‌ها و بیان خاطرات شهید همت افتخار می‌کنم. از تماشای فیلم‌های شهید همت غروی به من دست می‌دهد که به هیچ وجه قابل وصف نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: یک سالم بود که پدرم شهید شد. از پدرم هیچ خاطره‌ای به یاد ندارم اما دلم برای شهید همت خیلی تنگ شده است.

فرزند شهید همت اظهار کرد: از این بابت خیلی خوشحالم که فرمانده لشگر 27 حضرت محمد رسول الله (ص) در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، سختی‌ها و مرارت‌های فراوانی را تحمل کرد و در اسفند ماه سال 62 به خواسته اصلی خود که شهادت در راه خدا رسید.

یادی از آبی خاکی‌ها

مهدی همت، عشق به رهبری را باعث تحمل سختی‌ها برای رزمندگان اعلام کرد و گفت: ولایت مداری مهم‌ترین ویژگی شهدا است که در دوران دفاع مقدس باعث شد، رزمندگان اسلام همه مشقت‌ها را به جان بخرند.

در ادامه فرزند شهید همت، سادگی و پایبندی شهدا به ارزش‌های دینی و همچنین تحمل سختی‌ها را از مهم‌ترین دلایل عشق و علاقه مردم به شهدا دانست.

در این یادواره، فرماندهان دوران دفاع مقدس سفره خاطراتشان را پهن کردند و از از خودگذشتگی های رزمندگان اسلام گفتند و با پرداختن به ماهیت عملیات‌های خیبر و بدر در ادامه اظهار کردند: امنیت و آرامش ایران اسلامی، سربلندی، عزت، وافتخارمان به خاطر خون شهدا است.

کتاب‌های، گردان نهم، ما همراه بچه‌ها، و کتاب مصور بیست و هفتمی‌ها در یادواره شهیدان لشکر 27 محمد رسول الله (ص) با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و تعدادی از فرماندهان دوران دفاع مقدس رونمایی شد. همچنین با برگزاری یادواره آبی خاکی‌ها، حامد زمانی نیز آخرین ترانه‌اش را رونمایی و اجرا کرد.

محمدصادق خسروی علیا

بخش فرهنگ پایداری تبیان


مطالب مرتبط:

بزرگ‌ترین مۆلفه دفاع مقدس

«فکه»؛محل قرار آسمانی‌ها

سلام سردار بدر به سردار خیبر