تبیان، دستیار زندگی
جنتی: به بهانه حفظ ارزش‌های اسلامی جلوی رشد چیزی را در کشور نمی‌توان گرفت. از این رو، لغو فیلتر فیسبوک جزو مواردی است که پس از مدت زمانی حل خواهد شد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلترینگ فیس بوک حل خواهد شد


جنتی: به بهانه حفظ ارزش‌های اسلامی جلوی رشد چیزی را در کشور نمی‌توان گرفت. از این رو، لغو فیلتر فیسبوک جزو مواردی است که پس از مدت زمانی حل خواهد شد .

علی جنتی

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست صبحانه با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی در کشور اظهار کرد:‌ به هر حال من شخصا با مجموعه‌ای فرهیختگان در کشور اعتقاد داریم که نمی‌توانیم افراد را در محیطی محدود محصور کنیم و ادعا کنیم هیچ ارتباطی با دنیا نداریم و به بهانه حفظ ارزش‌های اسلامی جلو چیزی را بگیریم .

او ادامه داد: اگر به عقب بازگردیم، می‌بینیم خیلی کارها که در اول انقلاب انجام شده مضحک به نظر می‌آید؛ مثل این که ویدئو و دستگاه فکس ممنوع بود . جنتی با بیان این‌ که الان در دنیا شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، عنوان کرد: 700 میلیون نفر در دنیا عضو فیسبوک هستند که چهار میلیون نفر از این تعداد را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند ولی ما آن را محصور کرده‌ایم .

وی گفت که در دولت چنین عقیده وجود ندارد که فیلترینگ چنین سایت هایی ادامه داشته باشد و ادامه داد: در کارگروه مصادیق مجرمانه که شش وزیر در آن عضو هستند، درخواست جلسه داده‌ایم. مباحث را دراین زمینه به تفسیر بیان کرده‌ایم و اعلام کرده‌ایم نمی‌توانیم دور خود احصار بکشیم .

او همچنین گفت که باید از این مساله بیشترین استفاده را به نفع خودمان بکنیم. البته انجام چنین کارهایی نیاز به زمان دارد و باید برای رسیدن به نتیجه، اندکی صبر کرد.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : برنا