تبیان، دستیار زندگی
محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا در گفت و گو با تبیان از بی توجهی به شنا گله کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا بی توجهی به شنا؟


محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا در گفت و گو با تبیان از بی توجهی به شنا گله کرد.


شنای ایران در دوره جدید به دنبال نقد مسئولیت زا از مدیریت های گذشته نیست. تلاش این است تا با تلاش خودمان و کمک خداوند این رشته را در مسیر درست قرار دهیم. رفتن به این مسیر کار سختی است و ما مشکلات فراوانی داریم. باید به دونکته اشاره مستقیم کنم. در دین ما به شنا توصیه موکد شده است. در المپیک هم بیشترین مدال در شناست. همین دو نکته کافی است تا مسئولان توجه فراوانی به این رشته داشته باشند. این رشته ای پایه است و 140 مدال در المپیک دارد. اما این که ما چه کرده ایم و کجای کاریم. برای موفقیت در شنا بدون شعار زدگی برنامه سی ساله داریم. ژاپنی ها برای موفقیت در شنا برنامه 24 ساله طراحی کرده اند. آنها در سال نود میلادی کار را آغاز کردند تا در سال 2014 نتیجه بگیرند که به دلیل موفقیت زودهنگام دولت ژاپی به آنها برای هرسال 5 میلیون دلار جایزه داد.

محسن رضوانی

آنها 20 میلیون دلار بودجه و تقریبا همین مقدار بودجه از حامیان مالی دارند . ما با چنین رقبایی مبارزه می کنیم. ورزش های پایه باید در هر کشور اصالت داشته باشد. دوره قهرمانی در شنا از نونهالی آغاز می شود. ما استعداد داریم. شاهد ادعای من موفقیت واتر پلوی ما در جوانان آسیاست. اگر این تیم در بزرگسالی نتیجه نگیرد مشل از برنامه های ماست. خوشبختانه الان فضای خوبی در ورزش به وجود آمده است که باعث امیدواری است. اگر مجوز تایید صلاحیت مدیران استخرها به فدراسیون واگذار شود ، می تواند در برنامه ریزی کمک زیادی برای شنا باشد. استخرها این گونه برای تربیت و توسعه شنا به ما کمک خواهند کرد.

افریقای جنوبی برای موفقیت در شنا از دولت کمک گرفته و ما ثمرات آن را دیدیم. در ایران هم گام هایی به جلو برداشته ایم. تلاش های که برای راه اندازی استخر نهم دی صورت گرفت و آن را در اختیار فدراسیون قرار دادند باعث شد تا ما در کاپ آسیا قهرمان واتر پلو شویم. باید استخر های این چنینی تعدادشان افزایش یابد تا ما شنا کردن را ارزان کنیم و استعداد راپرورش دهیم. فینال باشگاه های واتر پلو ما جای سوزن انداختن نداشت که ما را امیدوار کرد. شنای ما استعدادهای زیادی دارد که با کمی توجه می توانند فاصله ها را کم کنند. کار گلخانه ای را درشنا رها کرده ایم . مربی خوبی در واتر پلو جذب کرده ایم. حضور پیشکسوتان شنا بزرگترین سرمایه ماست که من اگر شده با التماس آنها را دعوت به کار می کنم. اولویت اصلی من در برنامه های مورد نظر ارزان کردن شناست که امیدوارم در آن موفق باشم.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان