تبیان، دستیار زندگی
علی‌اصغر کاراندیش سهیم‌کردن بخش خصوصی در فعالیت‌های فرهنگی را یکی از اساسی‌ترین اقدامات ارشاد قلمداد کرد و افزود: امیدوارم این اتفاق مثبت در تمامی عرصه‌های فرهنگی رخ دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون وزیر ارشاد در نمایشگاه رسانه های دیجیتال

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال امسال با هزینه کمتر و کیفیت بهتری برگزار شد

علی‌اصغر کاراندیش

علی‌اصغر کاراندیش سهیم‌کردن بخش خصوصی در فعالیت‌های فرهنگی را یکی از اساسی‌ترین اقدامات ارشاد قلمداد کرد و افزود: امیدوارم این اتفاق مثبت در تمامی عرصه‌های فرهنگی رخ دهد.

به گزارش روابط عمومی، مراسم رونمایی از نرم‌افزارها و سایت‌هایی با موضوع طب اسلامی و ... ظهر امروز با حضور علی‌اصغر کاراندیش، معاون توسعه و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهندس انتظاری، دبیر شورای عالی مجازی کشور در هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد.

علی‌اصغر کاراندیش، در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از برپایی نمایشگاه فناوری و رسانه‌های دیجیتال گفت: خوشحالم که امسال نیز شاهد برپایی این نمایشگاه با حضور فعال بخش خصوصی با همراهی بخش دولتی هستیم، در این نمایشگاه شاهد در کنار هم بودن این دو بخش بودیم و تجربه موفقی در اولین سال از دولت تدبیر و امید است.

وی ابراز امیدواری کرد وزارت ارشاد بنا به رسالت خود در برگزاری دیگر نمایشگاه‌های فرهنگی هنری نیز موفق عمل کند.

کاراندیش تأکید کرد: با توجه به گزارش‌ها امسال نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با هزینه کمتر و کیفیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد که نشانه یکی از فعالیت‌های موفق دولت تدبیر و امید است.

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت ارشاد در پایان سهیم‌کردن بخش خصوصی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری را یکی از اساسی‌ترین اقدامات وزارت ارشاد قلمداد کرد و افزود: امیدوارم این اتفاق مثبت در تمامی عرصه‌های فرهنگ و هنر ایجاد شود.

مهندس انتظاری، دبیر شورای عالی مجازی در این مراسم با اشاره به ظهور توانمندی‌های دیجیتالی در ایران گفت: عرصه فضای مجازی عرصه بروز خلاقیت جوانان است، قوی‌ترین افرادی که در کنکور سراسری شرکت می‌کنند به حوزه علوم مهندسی و فنی گرایش دارند، بنابراین قوی‌ترین و نخبه‌ترین افراد در این حوزه فعال هستند و ما نیز امیدواریم نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال زمینه بروز این فعالیت‌ها را هرچه بیشتر فراهم کند تا در عرصه اقتصاد مقاومتی شاهد گسترش بازار داخلی فناوری دیجیتال باشیم تا توانمندی‌های داخلی بر محصولات خارجی غلبه کند.

به گزارش شبستان، در این مراسم سایت باشگاه مجازی طرفداران تیم ملی فوتبال با حضور سردار عزیز محمدی، سایت ترجمان به دبیری ملاعباسی، نرم‌افزار جامع کتابخانه‌ طب با حضور حجت‌الاسلام رحیمی مدیر پروژه این نرم‌افزار و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی صوتی تلفنی و سروش ایمان به همراه سازنده آنها علی سینا بهادری رونمایی شدند.

سردار عزیز محمدی در پی افتتاح این باشگاه مجازی گفت: از آنجایی که به شروع جام جهانی فوتبال 95 روز باقی مانده است شورایی متشکل از وزارت کشور، شهرداری‌ها، مجلس، اتحادیه‌های فوتبال، باشگاه هنرمندان و ... به منظور جلب حمایت‌های مردمی از تیم ملی راه‌اندازی شد و علاقه‌مندان برای طرفداری از تیم ملی فوتبال می‌توانند به صورت مجازی از طریق سایت این باشگاه و یا با حضور در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نسبت به ثبت‌نام در این سایت اقدام کنند.

وی افزود: در سایت باشگاه هواداران تیم ملی فوتبال 132 صفحه تقویم مسابقات جام جهانی به همراه سابقه تیم‌ها و اطلاعات بازیکنان وجود دارد.

حجت‌الاسلام رحیمی، مدیر جامع کتابخانه طب درباره نرم‌افزار کتابخانه طب گفت: این نرم‌افزار نمونه داخلی و خارجی ندارد و برای تحقیق و پژوهش آماده شده است، این نرم‌افزار مجموع جامعی از کتاب‌های کهن و جدید مربوط به طب است که 935 عنوان کتاب را شامل می‌شود. تصاویر این کتاب‌ها تهیه شده و شامل همه کتاب‌های ابوعلی سینا و زکریای رازی و ... است که به زبان‌های عربی، اردو، انگلیسی و فارسی موجود است.

تنظیم: هومن بهلولی