تبیان، دستیار زندگی
مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو امسال را سالی موفقیت آمیز برای این رشته معرفی می کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سال موفقیت آمیز ووشو


مهدی علی نژاد  رئیس فدراسیون ووشو امسال را سالی موفقیت آمیز برای این رشته معرفی می کند.


ووشو پرکارترین سال خود را در عرصه بین المللی پشت سر گذاشت. مسابقات ورلد گیمز در کالی کلمبیا اولین رویداد مهم ووشو بود. با 4 سهمیه ایران در این رویداد که المپیک غیر المپیکی ها محسوب می شود حاضر شدو 4 طلا در جمع بهترین های جهان گرفت. جوانان آسیا در مانیل مسابقات بعدی ما بود. در ساندا قهرمان شدیم و در مجموع با 7 طلا سوم شدیم. مسابقات کشورهای اسلامی در اندونزی هم با افتخار همراه شد. ووشو در این مسابقات 6 مدال طلا گرفت و تاثیر زیادی در نایب قهرمانی کاروان ایران داشت.

علی نژاد

کامبت گیمز یا بازی های ورزش های مبارزه ای در روسیه  رویداد مهم بعدی بود. 8 رشته از ایران رفت و ووشو سه طلا و یک  نقره و دو برنز گرفت و کاروان ایران چهارم جهان شد. مسابقات جهانی ووشو در مالزی رقابت های بعدی بود که با 7 مدال طلا برای ایران همراه شد. در این مسابقات برای سومین بار هم نایب قهرمان جهان شدیم. این تعداد مدال طلا یک رکورد بود. آخرین رویداد در اسفند ماه جاری مسابقات جوانان جهان در ترکیه است.

ووشو 9 ماه اردوی جوانان تا به حال را پشت سر گذاشته تا شاهد موفقیت در رده جوانان جهان باشد. علاوه بر این مسابقات صلح و دوستی را در ایرانشهر برگزار کردیم. لیگ های پویا در چهار رده در جریان است. برای سال آینده اولویت اصلی ما بازی های آسیایی و المپیک جوانان است که در این خصوص برنامه ریزی صورت گرفته و مسابقات جهانی در پیش هم کسب سهمیه المپیک محسوب می شود. امیدوارم سهمیه خوبی بگیریم.

امسال اتفاق خاصی  نسبت به گذشته در بخش بودجه ای ورزش و رشته ووشو رخ نداده و وضع بهبود نیافته اما به نظرم سال آینده ما روزهای بهتری خواهیم داشت. با تلاش های صورت گرفته از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که من در جریان آن هستم افق روشنی را در پیش رو می بینم. اگر سال پیش این موقع از من سوال می کردید من خلاف این را می گفتم اما الان باورم این است که ما سال بهتری از همه نظر در پیش داریم. امیدوارم ووشو به عنوان یک رشته تاثیر گذار و افتخار آفرین در سال آینده روزهای خوبی را داشته باشد و باعث شادی مردم ایران شود.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان