تبیان، دستیار زندگی
موفقیت و خوشبختی تصادفی نیستند و چنین نیست كه برای برخی اتفاق بیفتد، اما برای دیگران پیش نیایند. خوشبختی و موفقیت، نتایجی قابل پیش بینی هستند كه در اثر تفكر و عمل آگاهانه به دست می آیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی خود را در هفت روز تغییر دهید

زندگی خود را در هفت روز تغییر دهید

موفقیت و خوشبختی تصادفی نیستند و چنین نیست كه برای برخی اتفاق بیفتد، اما برای دیگران پیش نیایند. خوشبختی و موفقیت، نتایجی قابل پیش بینی هستند كه در اثر تفكر و عمل آگاهانه به دست می آیند.

كسانی در این جهان پیش می روند كه بیدار می شوند و به جستجوی شرایط مورد نظر خود می روند و اگر آن را نیافتند ، آنرا ایجاد می كنند .

کتاب "زندگی خود را در هفت روز تغییر دهید" با هدف کمک کردن به شما برای در دست گرفتن کنترل خود و زندگی تان نگاشته شده است. بیشتر اوقات مهمترین تغییرات در ادراک ما اتفاق می افتند نه در جهان اطراف ما و ما می توانیم درک خود را از جهان اطرافمان در یک لحظه تغییر دهیم.

شاید به نظر اکثر مردم غیر ممکن باشد که بتوانند خود را در هفت روز متغیر کنند به همین دلیل نویسنده ی کتاب به توضیحاتی در این مورد پرداخته که در ذیل به قسمت هایی از آن اشاره می شود:

«کتابی که هم اکنون در دست شماست این قدرت را دارد که زندگی شما را برای همیشه تغییر دهد.آیا به نظر شما این ادعای عجیبی است ؟ بسیاری از افرادی که آن ها را راهنمایی کرده ام تا به خواسته های خود برسند در اول کار متعجب بودند که چطور چنین چیزی ممکن است و در آخر کار تعجب می کردند که چگونه توانسته اند این کار را انجام دهند.اکنون نوبت شماست سیستم این کتاب را دست کم نگیرید من به شما قول می دهم که این کتاب زندگی شما را تغییر خواهد داد.

روانکاوی در واقع تغییر افراد نیست بلکه کمک کردن به آنها برای درک عمیق تر این مسئله است اصلا چرا آن ها چنین رفتارهایی دارند. گاهی حتی یک تغییر کوچک می تواند به تفاوت های چشمگیری منجر شود . تکنیک هایی که در این کتاب به آن ها اشاره شده است تکنیک های نوینی هستند که نه تنها آخرین نرم افزار بلکه جدیدترین سیستم عامل را بر روی روح و جسم شما نصب خواهند کرد .طی این هفت روز شما هر روز تغییرات اندکی را تجربه خواهید کرد که در اول کار کاملا نامحسوس خواهند بود ولی همچنان که پیش می روید می فهمید که تا چه اندازه مسیر را طی کرده و چقدر تغییر کرده اید.بیایید تجربه کنیم اگر هر کاری را به طور مرتب به مدت هفت روز تکرار کنید آن کار شما را تغییر خواهد داد .اما آنچه سیستم این کتاب را متمایز می کند این است که بسیاری از تکنیک هایی که شما هنگام مطالعه ی این کتاب خواهید آموخت ، تا مدت ها پس از آن که هیچ استفاده ای از آن ها نکرده اید ، به شما کمک خواهند کرد و فعال خواهند بود  طی هفت روز آتی فعالیت های شما موجی از تغییر را در زندگی تان ایجاد خواهد کرد که در بسیاری از زمینه های دیگر زندگی شما نیز تاثیر خواهد داشت»

نویسنده این کتاب قصد دارد که بسیاری از تعمیمات منفی را که شما درباره ی دنیا در ذهن خود درست کرده اید آشکار سازد و تعمیمات مثبتی را جایگزین آن ها سازد.

بهترین مزیت این کتاب این است که لطمه ای به آسایش و راحتی شما نمی زند تکنیک های این کتاب خیلی ساده هستند و لازم نیست که تجربه یا مهارت خاصی داشته باشید در حقیقت اگر می توانید چشمان خود را ببندید با خودتان و دیگران حرف بزنید و بدن خود را حرکت دهید می توانیدافکار و رفتار خود را نیز کنترل کنید و در نهایت به آن شیوه ی زندگی که همیشه در رویاهایتان به آن فکر می کردید برسید.

اکنون ما در عصر اطلاعات دیجیتالی زندگی می کنیم فکس ،تلفن ،همراه، رایانه و فناوری  ماهواره که حتی 50 سال پیش در تصور نمی گنجیدند ، اکنون به مثابه ی بخشی عادی از زندگی قرن بیست و یکم و عصر مدرن تلقی می شوند . اتفاقی را که در یک سوی جهان رخ می دهد می توانیم پس از چند دقیقه روی صفحه تلویزیون تماشا کنیم سیستم های ارتباطی و مخابراتی در سطح جهان می توانند ذهن های ما را مانند سلول های عصبی درون مغز بزرگی که جهان نام دارد به یکدیگر متصل کنند .محاسباتی که سال ها طول می کشید تا انجام شوند اکنون در مدت چند دقیقه انجام می شوند پس سوال این نیست که آیا زندگی را می توان تغییر داد بلکه سوال این است که زندگی را می توان به چه چیزی تبدیل کرد. خیلی از ما وقت خود را صرف یادگیری کاربردهای گوشی همراه خود و یا دستگاه های دیگر می کنیم ولی متاسفانه بیشتر مردم از شیوه ی کار ذهن خود هیچ اطلاعی ندارند .نویسنده این کتاب بیان می کند که اگر این هفته را به مطالعه ی این کتاب و انجام دادن تمرین های آن اختصاص دهید ، خودتان را از 98% دیگر متمایز خواهید کرد .با مطالعه ایده ها و انجام دادن تمرین ها و تکنیک های این کتاب قرار است تمامی آرزوها و رویاهایی که در سر می پروراندید را به واقعیت تبدیل کنید .نکته ی بسیار مهم این است که برای دستیابی به نتیجه ی مطلوب باید تمرین ها را دائم انجام دهید . هیچ کدام از تکنیک هایی که در این کتاب آمده اند به تنهایی نمی توانند معجزه کنند و باعث موفقیت شماشوند اما وقتی شما این تکنیک را مرتب تکرار می کنید آنها به مرور در ذهن شما ریشه می گیرند و ملکه ی ذهنتان خواهد شد.

بسیاری از افراد ، مطالعه ی کتابی را برای خود سازی آغاز می کنند و با یک برنامه ی آموزشی را با استفاده از کتاب های خود آموز شروع می کنند ، اما در میان راه خسته می شوند و آن را رها می کنند.این افراد خودشان را با این جملات متقاعد می کنند که مثلا این کار بسیار دشوار است یا آن ها قابلیت و توانایی لازم را ندارند اما اشکال این توجیهات این است اگر شما کنترل زندگی خود را در دست نگیرید ، دیگری این کار را خواهد کرد.

کتاب حاضر ازهفت فصل تشکیل شده است . این هفت فصل کلیدی ، شما را راهنمایی می کند تا از آنچه هستید به سوی ارزش هایی که به گونه ای عمیق به آن ها اعتقاد دارید و به رویاهایی که رسیدن به آن ها آرزوی شماست دست یابید به همراه این کتاب یک لوح فشرده نیز وجود دارد که حاوی تکنیکی هایی برای برنامه ریزی ذهن شماست . عناوین فصول ذکر شده در کتاب حاضر عبارتند از :شما واقعا چه کسی هستبد؟راهنمای استفاده از مغز،نیروی مثبت اندیشی،رویا پردازی ، اساس سلامتی ،‌ ثروتمند شدن ،شادمانی برای همیشه ، زندگی خود را تغییر دهید. ازفصل دوم شما می فهمید که قرار است به چه فردی تبدیل شوید و سپس توانایی ها و پتانسیل های خود را آشکار می کنید تا همان فردی شوید که دوست دارید.

تنظیم و فرآوری:مریم تجریشی

مرکز مشاوره           


مشخصات کتاب

نویسنده:پل مکنا

مترجم:مریم فتاح زاده

ناشر:نسل نو اندیش