تبیان، دستیار زندگی
مدیران برنامه ریزی آكادمی اسكار برای جلوگیری از جنجالهای انتخاباتی در زمینه فیلم های برتر سال قوانین جدیدی را وضع كردند. به گزارش خبرگزاری مهر این قوانین كه چندی پیش در لوس آنجلس مطرح شد ، وحاكی از این است كه اگر داوران در ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قوانین جدید اسكار تصویب شد

مدیران برنامه ریزی آكادمی اسكار برای جلوگیری از جنجالهای انتخاباتی در زمینه فیلم های برتر سال قوانین جدیدی را وضع كردند.

به گزارش خبرگزاری مهر این قوانین كه چندی پیش در لوس آنجلس مطرح شد ، وحاكی از این است كه اگر داوران در زمینه رای دادن اهمال كنند از آكادمی بین رانده می شوند.

در این میان كمترین مجازات، اعلام تعلیق از آكادمی – یكی از بزرگترین موسسات قدرتمند دنیای فیلمسازی است. آكادمی روز به روز برفشارهایش مبنی بر كنترل بی طرفانه آراء ، می افزود تا اینكه سرانجام قانون منع هر گونه غرض ورزی و جانب داری از آثار یا چهره های سینمایی را تصویب كرد. «فرانك پیروسون»، رئیس آكادمی در این مورد گفت: قوانین جدید از هواداری های بی مورد و افراطی جلوگیری می كند، افرادی كه این قوانین را رعایت نكنند بی تردید تنبیه می شوند.

در این میان، قانون تعلیق یا اخراج از آكادمی هنرهای آمریكا برای آن دسته از استودیوهایی وضع شده كه با اعمال نفوذ، سعی در مطرح كردن فیلم هایشان دارند.

تلاش های آنها برای نامزد كردن فیلم یا كسب جایزه اسكار، باعث موفقیت این آثار در گیشه فروش می شود.

از دیگر قوانین جدید آكادمی می توان به ممنوعیت استفاده از سخنان تحسین آمیز اعضای آكادمی در آگهی ها و تبلیغات اشاره كرد. شركت فیلمسازی "میرامكس" با چاپ آگهی پیرامون تحسینی كه «رابرت وایز» عضو آكادمی از «مارتین اسكورسیزی» كارگردان فیلم «دارودسته نیویوركی» به عمل آورده بود، موجبات خشم سایر نامزدها را فراهم كرد.

«ریچارد كان» مدیر كمیته آكادمی با اشاره به این كه چنین روش هایی در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته خاطر نشان كرد: پیش از اینكه اداره امور از دست  مدیران خارج شود باید جلوی اینگونه ترفندها را گرفت. آكادمی ، این روزها خود را برای دعوت از فیلم های مطرح كشورهای دیگر برای رقابت های انتخاب بهترین فیلم خارجی آماده می كند. مقامات رسمی هشتاد وهفت كشور تمایلشان را برای شركت در این بخش از رقابت ها اعلام كرده اند، گفتنی است آخرین مهلت ارائه این آثار ، ماه اكتبر (مهرماه) است. این در شرایطی است كه كاندیداهای اسكار سال 2004 نیز در ماه ژانویه (دی) معرفی می شوند.