تبیان، دستیار زندگی
یکی از انواع PC که این روزها اغلب تولیدکنندگان توجه ویژه‌ای به آن دارند، کامپیوترهای بدون کیس یا All in Oneها هستند که قدرت شبیه به کامپیوترهای معمولی را در قالب یک محصول جذاب، زیبا و البته جمع و جور ارائه می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کامپیوتر بدون کیس ET2321 ایسوس


یکی از انواع PC که این روزها اغلب تولیدکنندگان توجه ویژه‌ای به آن دارند، کامپیوترهای بدون کیس یا All in One هستند که قدرت شبیه به کامپیوترهای معمولی را در قالب یک محصول جذاب، زیبا و البته جمع و جور ارائه می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم جدیدترین AIO ایسوس که اخیرا در نمایشگاه CES 2014 رونمایی شد را بررسی کنیم.

کامپیوتر بدون کیس et2321 ایسوس

کامپیوترهای All in One در واقع همان کامپیوتر معمولی هستند با این تفاوت که قطعات موجود در کیس کامپیوترهای معمولی در قسمت پشت صفحه نمایش این کامپیوترها جای می‌گیرد. از این رو این کامپیوترها، فضای به مراتب کمتری را نسبت به کامپیوترهای معمولی اشغال نموده و عموما از ظاهر زیباتری نیز برخوردارند.

طراحی و سخت افزار

کامپیوتر بدون کیس ET2321INTH از بدنه باریک و طراحی جذابی برخوردار است. بدنه این دستگاه از ترکیب رنگ‌های مشکی و نقره‌ای برخوردار است.

در لبه حاشیه نقره‌ای رنگ پایین صفحه نمایش نیز دکمه‌های کنترل دستگاه شامل دکمه پاور، چراغ‌های نشانگر دیسک سخت و دکمه‌های تنظیمات صفحه نمایش قرار داده شده‌اند. در سمت چپ همین قسمت نیز برخی از درگاه‌های پرکاربرد قرار داده شده‌اند تا برای دسترسی به آن‌ها نیازی نباشید به پشت کامپیوتر مراجعه کنید.

از آنجایی که صفحه نمایش ET2321 از نوع لمسی است، از آن به خوبی می‌توان در مراکز عمومی مانند فروشگاه‌ها یا حتی برای استفاده به عنوان دستگاه راهنمای مسیر در مراکز تجاری و غیره بهره برد.

کامپیوتر بدون کیس et2321 ایسوس

مشخصات فنی کامیپوتر بدون کیس  E2321INTH

**صفحه نمایش 23 اینچ چند-لمسی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل

** پردازنده نسل چهارم اینتل Haswell سری Core i5 یا Core i7 (مدل مورد بررسی در این مقاله Core i5-4200U)

** سیستم عامل ویندوز 8

** کارت گرافیک GeForce GT740M با 1 گیگابایت حافظه رم

** حافظه رم 8 گیگابایت از نوع DDR3 با فرکانس 1600MHz

** حافظه ذخیره سازی 2 ترابایت دیسک سخت

** لوازم جانبی همراه کامپیوتر: صفحه کلید و ماوسی بلوتوث و ساب ووفر 10 وات سونیک مستر، کابل برق، آداپتور کوچک و کنترل از راه دور برای استفاده در حالت تلویزیون

** وزن 9 کیلوگرم

** ابعاد 571 در 359 میلی‌متر و ضخامت بین 50 تا 200 میلی‌متر

در قسمت پشت این کامپیوتر بدون کیس، سه درگاه USB 3.0، دو درگاه USB 2.0، یک ورودی HDM، یک خروجی HDMI، یک درگاه شبکه اترنت، 1 ورودی RF تلویزیون، قفل kensington، جک 2.5 میلی‌متری مربوط به ساب ووفر و یک درگاه پاور وجود دارد.

در قسمت جلو و لبه پایین صفحه نمایش نیز چهار درگاه پرکاربرد گنجانده شده است تا کاربر به سادگی و بدون نیاز به مراجعه به پشت دستگاه قادر به استفاده از آن‌ها باشد. این درگاه‌ها به ترتیب از راست به چپ عبارتند از: یک درگاه USB 3.0، کارت خوان حافظه، جک 3.5 میلی متری میکروفون و خروجی صدا.

صفحه نمایش

کامپیوتر ET2321INTH مجهز به یک صفحه نمایش 23 اینچ از نوع IPS LCD است که رزولوشن 1080p یا 1920 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. از آنجایی که صفحه نمایش از نوع IPS است زاویه دید بسیار خوبی را ارائه می‌کند و از هر جهت که به آن نگاه کنید، کیفیت تصویر افت نمی‌کند.

با خرید این کامپیوتر All-in-One نه تنها نیازی به کیس نخواهید داشت، بلکه اسپیکرها نیز در دل صفحه نمایش جای داده شده‌اند تا باز هم در فضا صرفه جویی شود

صفحه نمایش 23 اینچ ET2321 از نوع چند لمسی است و از آنجایی که سیستم‌عامل پیش‌فرض این کامپیوتر ویندوز 8 است، به راحتی می‌توان کنترل کامل کامپیوتر را از طریق لمس صفحه انجام داد. صفحه لمسی این کامپیوتر از نوع خازنی است و سرعت پاسخ‌دهی آن نیز قابل قبول است. این موضوع باعث می‌شود تا انگار شما با یک تبلت 23 اینچی ویندوزی قدرتمند روبرو باشید که دستورات لمسی شما را به سرعت دریافت نموده و اجرا می‌کند.

ماوس و صفحه کلید

ایسوس به همراه کامپیوتر ET2321، یک صفحه کلید و ماوس بی‌سیم را نیز ارائه نموده است. این کمپانی تایوانی در طراحی این صفحه کلید و ماوس نهایت دقت خود را به خرج داده تا باعث ناهمگونی در زیبایی و چهره دستگاه نشوند.

ایسوس به جای دکمه اسکرول در ماوس از یک سطح شبه-لمسی بهره برده که کار کرد آن چندان چنگی به دل نمی‌زند. حرکت نشانه‌گر ماوس و کارکرد دکمه‌های راست و چپ در این ماوس قابل قبول است، اما اسکرول آن، عملکرد قابل قبولی ندارد.

قدرت و بازده

کامپیوترهای بدون کیس در مقایسه با کامپیوترهای معمولی، علاوه بر ظاهر زیبا‌تر، ابعادی کوچک‌تر و بدنه یکپارچه دارند اما اکثر این کامپیوترها یک تفاوت عمده با کامپیوترهای شخصی رومیزی دارند. تولیدکنندگان این ابزارها بنا به دلایلی همچون کاهش دمای قطعات، کاهش ضخامت دستگاه و همچنین کوچک نمودن آداپتور شارژر عموما از پردازنده، حافظه و دیگر قطعات مخصوص ابزارهای موبایل مانند لپ‌تاپ‌ها در کامپیوترهای بدون کیس بهره می‌برند.

کامپیوتر بدون کیس et2321 ایسوس

کامپیوتر بدون کیس ET2321 ایسوس به یک پردازنده Core i5-4200U  اینتل مجهز شده است. حرف U در نام پردازنده این کامپیوتر بدون کیس، نشان دهنده کم مصرف بودن آن است. از این کلاس از پردازنده بیشتر در ابزارهای کم مصرف مانند تبلت‌ها یا اولترابوک‌های باریک و سبک استفاده می‌شود.

پردازنده Core i5-4200U دارای 2 هسته مستقل 1.6 گیگاهرتزی است که به لطف فناوری توربو بوست فرکانس آن بصورت موقت تا 2.6 گیگاهرتز قابل افزایش است.

این پردازنده که عضوی از نسل چهارم پردازنده‌های اینتل (Haswell) است، براساس لیتوگرافی 22 نانومتری ساخته شده و از 3 مگابایت حافظه کش بهره می‌برد. حداکثر مصرف انرژی در آن نیز 15 وات خواهد بود.

خوشبختانه ایسوس در کنار این پردازنده اصلی یک کارت گرافیک مستقل GeForce GT740M را نیز قرار داده است تا کامپیوتر از نظر قدرت پردازنش گرافیکی در سطح بالاتری نسبت به اولترابوک‌ها قرار بگیرد؛ اما همانطور که از حرف M در انتهای نام این کارت گرافیک می‌توان متوجه شد، GPU بکار رفته در آن از سری موبایل و مخصوص لپ‌تاپ‌ها است. پس اگر بدنبال پردازش گرافیکی سنگین هستید، مثلا قصد دارید با این کامپیوتر بازی‌های سنگین گرافیکی را اجرا کنید، GT740M مایوس‌تان خواهد کرد.

کامپیوتر بدون کیس et2321 ایسوس

اسپیکر

کامپیوتر بدون کیس ET2321 ایسوس مجهز به دو اسپیکر استریو داخلی 2 واتی است که با یک ساب‌ووفر خارجی 10 وات همراهی می‌شود. این اسپیکرها از فناوری سونیک‌مستر ایسوس پشتیبانی می‌کنند. به این ترتیب با خرید این کامپیوتر All-in-One نه تنها نیازی به کیس نخواهید داشت، بلکه اسپیکرها نیز در دل صفحه نمایش جای داده شده‌اند تا باز هم در فضا صرفه جویی شود.

حافظه ذخیره‌سازی

حافظه ذخیره‌سازی 2 ترابایتی ET2321 INTH از نوع دیسک سخت (HDD) است و متاسفانه در این کامپیوتر بدون کیس از حافظه پرسرعت SSD استفاده نشده است.

جمع بندی

نقاط قوت:

* طراحی زیبا در کنار بدنه باکیفیت و مقاوم

* صفحه کلید باریک و کارآمد

* صفحه نمایش لمسی با کیفیت به همراه زاویه دید وسیع

* مصرف پایین انرژی به دلیل استفاده از پردازشگرهای کم مصرف نسل چهارم اینتل

نقاط ضعف:

استفاده از پردازنده اولترابوک و متقابلا بازده نه چندان بالا

* ماوس دستگاه عملکرد قابل قبولی ندارد

* عدم استفاده از حافظه‌های پرسرعت SSD

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: زومیت