تبیان، دستیار زندگی
کلسیم از مهم ترین مواد معدنی موجود در بدن است که به طور طبیعی می توان آن را از انواع مختلف غذاهاٰ نوشیدنی ها و ... دریافت کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 خوراکی سرشار از کلسیم
خوراکی

کلسیم از مهم ترین مواد معدنی موجود در بدن است که به طور طبیعی می توان آن را از انواع مختلف غذاهاٰ نوشیدنی ها و ... دریافت کرد. این ماده معدنی به حفظ سلامت استخوان ها، به حفظ عروق خونی سالم در بدن، تنظیم فشار خون و حتی پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 نیز کمک می کند.

منابع اصلی کلسیم عبارتند از : شیر، ماست، پنیر و ... اما لبنیات نباید تنها دریاف مواد مغذی باشد که با آن چاله های رژیم غذایی روزانه مان را پر می کنیم؛ زیرا منابع دیگری از غذاها و نوشیدنی ها نیز وجود دارند که حاوی مقدار زیادی از کلسیم هستند که سبزیجاتٰ غذاهای دریایی، حبوبات و میوه ها از سردسته های اصلی حاوی کلسیم هستند.

بادام حاوی کلسیم و ویتامین E است که هر دوی آنها سلامت مو و ناخنهای شما را تضمین می کنند. یک مشت، بادام کلسیم مورد نیاز روزانه بدنتان را تامین خواهد کرد

سبزیجات(برگهای خوراکی)

سبزیجاتی با برگهای سبز تیره همانند اسفناج، حاوی کلسیم و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این سبزیجات مفید از بهترین گزینه های یک تغذیه سالم به شمار می روند. سالاد اسفناج و یا خوردن یک وعده اضافی از سبزیجات در وقت نهار می تواند کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند.

موادغذایی غنی شده

غذاهای آماده معمولاً شهرت بدی دارند اما اغلب آنها با ویتامین ها و مواد معدنی همانند کلسیم غنی شده اند. غلاتی که در صبحانه هستند، بهترین گزینه از این دست و بهترین راه برای جذب کلسیم می باشند؛ البته باید مراقب شکر افزوده آنها باشید.

پرتقال

این همه مرکبات خوشمزه، هرکدام حاوی کلسیم می باشند. یک برش پرتقال تازه نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را بالا می برد بلکه باعث می شود فرم استخوان بندی بدن را در فرم ایده آل خود حفظ کنید.

بادام

بادام حاوی کلسیم و ویتامین E است که هر دوی آنها سلامت مو و ناخنهای شما را تضمین می کنند. یک مشت، بادام کلسیم مورد نیاز روزانه بدنتان را تامین خواهد کرد.

لوبیاچیتی

لوبیا سرشار از پروتئین، فیبر و کلسیم است و یک ماده غذایی عالی و مقرون به صرفه است که به راحتی میتوانید به دستور غذایی خود اضافه کنید.

فرآوری: نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان تبیان


منابع:نشریه اینترنتی سالم زی، پایگاه اطلاع رسانی غذا و سلامت ایران

مطالب مرتبط:

چی بخوریم تا باهوش شویم

مردم کشورهای مختلف صبحانه چه چیزی می‌خورند؟

چی بخورم که قلبم خوب کار کنه؟

نوشابه‌های گازدار با بدن شما چه می‌کند؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.