تبیان، دستیار زندگی
روز دوم لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی شیرین تراکتورسازی تبریز و شکست تلخ سپاهان اصفهان همراه شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکست تلخ اصفهانی ها و پیروزی تاریخی تراکتورسازان


روز دوم لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی شیرین تراکتورسازی تبریز و شکست تلخ سپاهان اصفهان همراه شد.


بعد از آن که روز اول دور گروهی لیگ قهرمانان با شکست استقلال و تساوی فولاد شروع شد، روز دوم نیز شاهد دو نتیجه کاملا متفاوت بود. در یک سو، تراکتورسازی تبریز با وجود 10 نفره شدن بر حریف غلبه کرد تا روزهای خوش تونی (سرمربی پرتغالی) ادامه داشته باشد؛ اما در دیگر سو شاهد شکست سنگین سپاهان بودیم.

نتایج دو روز اول برای فوتبال ایران با سایه روشن هایی همراه بود که نشان داد باید توجه داشت مبادا فاصله ما با همسایگان و سایر قدرت های قاره بیشتر از این شود. این دیدارها یک هشدار جدی بود!

شب سه تایی شدن زردهای اصفهانی

تیم فوتبال سپاهان ایران از ساعت 19 میهمان السد قطر بود که این مسابقه در پایان با نتیجه 3 بر یک به سود السد خاتمه یافت. گل اول تیم قطری را خلفان ابراهیم در دقیقه 17 وارد دروازه رحمان احمدی کرد؛ اما در دقیقه 78 مهدی شریفی با ضربه‌ای زیبا گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

سپاهان

در حالی که سپاهان چند دقیقه بیشتر تا کسب بک تساوی ارزشمند در قطر فاصله نداشت، بلهاج در دقیقه 88 با ضربه‌ای مهار نشدنی دروازه رحمان احمدی را گشود و در دقیقه 2+90 هم رودریگو تاباتا اختلاف را به عدد 2 رساند تا السد این مسابقه خانگی را با نتیجه 3 بر یک به سود خود به پایان برساند. در این دیدار رائول گونزالس به علت مصدومیت بازی را از روی سکوها و در کنار فرزندش تماشا می‌کند.

ترکیب سپاهان برای بازی مقابل السد: رحمان احمدی، شجاع خلیل‌زاده، هادی عقیلی، حسین پاپی (سوکای در دقیقه 90)، علی کریمی (محرم نویدکیا دقیقه 58)، امید ابراهیمی، مهدی شریفی، احسان حاج صفی، بولکو، علی حمودی و یعقوب کریمی (سرجیو ون‌دیک دقیقه 59)

یک برد رویایی برای پسران آذری

اولین دیدار تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاتحاد عربستان با یک گل به سود تراکتورسازی به پایان رسید. در این بازی که بیش از 40 هزار هوادار تبریزی از نزدیک شاهد بودند، 2 تیم در نیمه اول که تا حدی به سود تراکتورسازی بود بدون گل به رختکن رفتند.

نیمه دوم اما با حملات تراکتورسازی در جریان بود که علی کریمی در دقیقه 59 به دلیل انجام خطا و گرفتن کارت زرد دوم اخراج شد تا به تیمش شوک وارد کند. با این حال تونی مهاجم تیمش را با مهاجم تعویض کرد تا نشان دهد دفاع در تفکراتش جایی ندارد؛ حتی اگر یک بازیکن هم کمتر در زمین داشته باشد.

سپاهان

با 10 نفره شدن تراکتور این الاتحاد بود که کم‌کم خودش را جلو کشید و چند موقعیت خیلی خوب به دست آورد که می‌توان به ضربه سرکش عبدالرحمان که از کنار تیر دروازه تراکتور رد شد و ضربه دقیقه 80 که به تیرک درازه برخورد کرد اشاره کرد. الاتحاد که با 10 نفره شدن تبریزی‌ها جلو کشیده بود، نتوانست راه به جایی ببرد. قرمزپوشان تبریزی هم با تعویض‌هایی که کردند موفق نشدند دروازه حریف را که از سال 1927 تشکیل شده را به خطر بیندازد تا اینکه در دقیقه 82 با حرکت فوق‌العاده کریم انصاری‌فرد این تبریز بود که به جشن و سرور تبدیل شد تا پرافتخارترین تیم باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا دست خالی به جده باز گردد.

حالا تراکتورسازی همانند سال گذشته که هفته اول لیگ قهرمانان را در تبریز با نتیجه 3 بر یک از الجزیره امارات بازی را برد در دومین حضورش هم با برد بازی‌ها را آغاز می‌کند؛ آن هم با تیمی 10 نفره.

ترکیب تراکتورسازی: حامد لک، مهدی کیانی، مهدی کریمیان (90+4 میثم بائو)، علی کریمی، جواد کاظمیان (دقیقه 57 محمد ابراهیمی)، کریم انصاری‌فرد، مسعود ابراهیم‌زاده، محمد نصرتی، میلاد فخرالدینی، سعید دقیقی (دقیقه 64 فرشاد ابراهیم زاده) و مرتضی اسدی

حسین نصیری نمین

بخش ورزشی تبیان