تبیان، دستیار زندگی
isafe یک وب سایت آموزشی برای گروههای سنی مختلف دانش آموزان و آموزگاران است که تمرکز اصلی اش آموزش استفاده مسئولانه و بی خطر از اینترنت است و در این جهت برنامه ها و منابع کمک آموزشی متنوعی برای استفاده موسسات آموزشی طراحی کرده است....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبکه ایمن 1

isafe به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی با هدف آموزش حفظ امنیت در فضای مجازی در سال 1998 تاسیس شد. ماموریت این موسسه آموزش و توانمند کردن جوانان برای استفاده مسئولانه، بهینه و امن از اطلاعات و تکنولوژی است. از سال 2002 این موسسه به بیش از 34 میلیون دانش آموز از مقطع دبستان تا دبیرستان در آمریکا و دیگر نقاط جهان کمک رسانی کرده است. امروزه به علت استفاده نا آگاهانه و غیر مسئولانه از اینترنت مشکلات بسیاری دامنگیر افراد بی اطلاع در فضای مجازی شده است. موسسه isafe با فراهم کردن بزرگترین مرکز اطلاع رسانی برای استفاده از اینترنت به رفع بسیاری از این مشکلات کمک بسیاری کرده است.
برنامه های همه جانبه و طبقه بندی شده برای سنین مختلف از پیش دبستان تا دبیرستان با موضوعاتی از قبیل: شهروند مجازی، کلاه برداری های مجازی، امنیت در فضای مجازی، امنیت فردی، سواد دیجیتالی، حقوق کپی رایت در فضای مجازی، شناسایی کلاه برداران و ... از طریق وب سایت این مرکز در دسترس هستند.


آدرس وب سایت این موسسه  www.isafe.org  است.


بخش های سایت:
بخش های قابل توجه این وب سایت شامل: آموزش، معلمان، دانش آموزان و فروشگاه است.
یک بخش مجزای آموزش امنیت الکترونیکی (e-safty) نیز در این وب سایت وجود دارد. در این بخش نرم افزار ها و موتور های جستجوی خاصی معرفی شده اند که با استفاده از آن ها به مدرسه ها و مراکز آموزشی کمک می کنند که بتوانند شهروندانی موثر و مسئول در جامعه الکترونیکی امروز تربیت کنند.
EDBrowser موتور جستجوی طراحی شده برای مدارس توسط isafe است که امکان جستجو و یافتن سوالات درسی و آموزشی را به طور کنترل شده و به آسانی برای دانش آموزان فراهم می کند.


Cloud Services AUP یک سیستم کنترلی اینترنت دیگر isafe  است که به آموزشگاه ها این امکان را می دهد که با توجه به خواسته ها و نیاز های اینترنتی خود دسترسی و استفاده از اینترنت را برای دانش آموزان کنترل و قوانین خاصی به آن اعمال کنند.
در بخش آموزش این موسسه ویدئو ها و محصولات کمک آموزشی برای آموزشگاه ها فراهم کرده است که در صورت درخواست و خریداری این محصولات isafe جهت نصب و آموزش استفاده از آن ها به آموزشگاه ها کمک رسانی می کند.

در بخش آموزگاران اطلاعات جامعی در زمینه شهروند الکترونیک و مقوله آموزش در دنیایی که هر روزه با تکنولوژی جدیدی رو به رو است برای همه افراد دست اندر کار آموزش فراهم شده است که بخشی از آن ها با عضو شدن در این وب سایت فابل دسترسی هستند.
در بخش دانش آموزان شبکه مشاوره ای برای استفاده دانش آموزان در گروه های سنس مختلف طراحی شده است. علاوه بر این برنامه های آموزشی مناسب با گروه های سنی نیز برای فروش در این وب سایت وجود دارند.

در بخش فروشگاه کلیه امکاناتی که برای خرید محصولات isafe وجود دارند به تفضیل توضیح داده شده است.
در بخش اخبار، گزینه ی جالب توجهی وجود دارد که با استفاده از آن هر کس می تواند برای مشاوره گرفتن از متخصصان isafe در خواست مصاحبه کند.


چگونگی کار و عضویت:
این وب سایت دارای بخش ها و امکانات متنوعی است که با عضو شدن در وب سایت تنها از بخشی از این منابع می توان استفاده کرد. بخش عمده مطالب و امکانات فراهم شده توسط این موسسه برای فروش هستند اما عضو شدن برای دریافت اخبار مجانی است.
برای عضو شدن کافی است فرم های سایت را تکمیل کرده و یک ایمیل معتبر داشته باشید.


بخش پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان

تنظیم: یگانه داودی


مطالب مرتبط :

سلسله مقاله های معرفی سازمان ها و سایت های بین المللی