تبیان، دستیار زندگی
هدف اصلی این وب سایت آموزش شناخت خطرات و ریسک های موجود در استفاده از اینترنت و همراه کردن کودکان و بزرگتر ها در یک گفتگوی دو طرفه درباره این خطرات است....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبکه ایمن والدین


مجموعه وب سایت های Netsmartz بخش های آموزشی مرکز ملی کودکان گمشده و آسیب دیده (NCMEC) هستند. NCMEC یک ارگان خصوصی و غیر انتفاعی است که در سال 1984 در آمریکا تاسیس شده و ماموریت اصلی اش اطلاع رسانی و آموزش در زمینه کودکان گمشده و مورد سوء استفاده قرار گرفته،  به والدین، کودکان، مجریان قانون و سایر متخصصان است.


این مرکز از طریق وب سایت ها و کارگاه های  netsmartsz برای گروه های سنی مختلف برنامه های آموزشی ترتیب داده است. هدف اصلی این برنامه ها آموزش مراقبت کردن و حفظ امنیت کودکان در فضای اینترنت و خارج از آن است. برنامه هایی مناسب برای کودکان 5 تا 17 سال، والدین، معلمان و مجریان قانون در این وب سایت ها فراهم شده اند.
وب سایت اصلی این مرکز www.netsmartz.org است که شامل مطالب آموزشی برای پدر مادر ها، معلمان و مجریان قانون و جوانان است. راهنمای ورود به وب سایت های مناسب نوجوانان و کودکان  نیز در این وب سایت موجود است.

بخش های سایت:

این وب سایت از 6 بخش اصلی تشکیل شده است که شامل: والدین ، آموزگاران، مجریان قانون، جوانان، نوجوانان و کودکان است.
بخش های نوجوانان و کودکان در واقع لینک ورود به وب سایت اختصاصی این گروه های سنی هستند که در بخش های جداگانه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.


با توجه به این که کودکان امروز با تکنولوژی متفاوتی نسبت به والدین خود در حال بزرگ شدن هستند، ایده ی اصلی اولین بخش در این وب سایت اطلاع رسانی به پدر مادر ها در مورد خطرات و مسائل فضای مجازی است. این مسائل به صورت دسته بندی شده در وب سایت موجود هستند که در هر بخش علاوه بر توضیحات، راهنمایی هایی برای جلوگیری و حل مشکل و چگونگی گفتگو در این موضوع با کودکان وجود دارد.


در بخش آموزگاران و مجریان قانون علاوه بر ویدئو ها و گفتگو های آموزشی، عمده مطالب شامل فایل ها و برگه های اطلاع رسانی قابل پرینت هستند که در مدرسه و کلاس های آموزشی قابل استفاده می باشند.


در بخش جوانان تمرکز بر روی انتقال تجربیات خود جوانان به یکدیگر است و آموزش استفاده ی صحیح از شبکه های اجتماعی و بازی های آنلاین در عین حفظ حیطه ی خصوصی و دور ماندن از کلاه برداری های دنیای مجازی از اصلی ترین هدف های این بخش هستند.


چگونگی کار و عضویت:

وب سایت به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی قابل مشاهده است. تمام ویدئو ها و کیت های آموزشی به صورت مجانی در اختیار اعضای سایت قرار دارند.
برای عضویت کافی است گزینه ثبت نام در بالای صفحه را انتخاب کنید و با پر کردن فرم ساده ای و وارد کردن یک ایمیل معتبر عضو سایت می شوید. سپس می توانید مطالب موجود در سایت را به طور مجانی دانلود کنید.

مطالب مرتبط :


سلسله مقاله های معرفی سازمان ها و سایت های بین المللی 

شبکه ایمن کودکان
شبکه ایمن نوجوانان