تبیان، دستیار زندگی
این وب سایت از طریق سرگرمی و بازی به نوجوانان آموزش می دهد که چگونه از اینترنت مسئولانه استفاده کنند و از حاشیه ها و دردسر های فضای مجازی دور بمانند....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبکه ایمن نوجوانان

وب سایت NSTeens بخش ویژه ی نوجوانان در مرکز ملی کودکان گمشده و آسیب دیده است و از همکاری بین شرکت های Sprint و Netsmartz به وجود آمده است. این وب سایت از طریق سرگرمی و بازی به نوجوانان آموزش می دهد که چگونه از اینترنت مسئولانه استفاده کنند و از حاشیه ها و دردسر های فضای مجازی دور بمانند.


وب سایت NSTeens برای بچه های 8 تا 12 سال طراحی شده و مانند دیگر وب سایت های این مرکز هدف آموزش حفظ امنیت در فضای اینترنت را از طریق سرگرمی های مناسب هر گروه سنی دنبال می کند. این سایت از طریق انیمیشن، ویدئو ها، بازی ها و کمیک های تعاملی به نوجوانان آموزش می دهد که چگونه در جهت محافظت از خودشان در فضای مجازی تصمیمات بهتری بگیرند. منابع آموزشی برای مقاطع دبستان، دوره اول و دوم  دبیرستان و نیز برای آموزگاران در این وب سایت وجود دارد. به نحوی که این مطالب می توانند مستقیما در کلاس درس مورد استفاده قرار گیرند. قابل توجه است که تمام منابع به صورت مجانی در اختیار متقاضیان قرارمی گیرند.


بخش های سایت:

این وب سایت شامل چهار بخش اصلی ویدئوها، بازی ها، کمیک ها و زندگی نامه ها است.
علاوه بر این چهار بخش اصلی یک بخش ویژه مخصوص آموزگاران هم وجود دارد که در آن چگونگی استفاده از سایت و مطالب موجود در آن در کلاس درس به طور کامل توضیح داده شده است.


 از جمله موضوعات سرگرمی ها و ویدئو های موجود در این بخش ها: عواقب انتشار عکس های نا مناسب در اینترنت،  ملاقات دوستان اینترنتی از نزدیک، بازی های آنلاین و ... هستند.

یکی دیگر از مطالب مهمی که در این وب سایت ویدئو های آموزشی به آن اختصاص داده شده اند، راهنمایی و توجه دادن به نوجوانان در زمینه در میان گذاشتن مشکلات و مسایل با بزرگتر های قابل اعتمادشان است.

در بخش زندگی نامه ها با شخصیت های کمیک اصلی این وب سایت آشنا می شوید و درباره مشکلاتی که با آن ها روبه رو می شوند مطالب جالبی می خوانید.


چگونگی کار و عضویت:

تمام مطالب وب سایت به طور رایگان در اختیار همه قرار دارند و برای عضو شدن کافی است در بالای صفحه گزینه ثبت نام را انتخاب کرده و فرم اطلاعات ساده ای را پر کنید.
 
آدرس وب سایت( www.nsteens.org ) است و از طریق وب سایت اصلی مرکز کودکان گمشده و آسیب دیده (www.netsmartz.org ) نیز قابل دسترسی است.


مطالب مرتبط :

سلسله مقاله های معرفی سازمان ها و سایت های بین المللی 

شبکه ایمن والدین

شبکه ایمن کودکان

بخش پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان - تهیه: زهرا انصاری

تنظیم: یگانه داودی