تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی ایران با انجام بازی دوستانه مقابل گینه به کار خود در سال 1392 پایان داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قوچان نژاد به دنبال رکورد دایی


تیم ملی ایران با انجام بازی دوستانه مقابل گینه به کار خود در سال 1392 پایان داد.


قوچان نژاد

تیم ملی ایران در سال جاری 10 بازی رسمی انجام داد که 7 برد و یک تساوی و 2 شکست بدست آورد. تیم ملی کار خود را از روز 6 فروردین با تساوی 1-1 مقابل کویت در مقدماتی جام ملت های آسیا آغاز کرد و سپس در یک بازی دوستانه 3-1 به عمان باخت. ملی پوشان در 3 بازی بعدی مقابل قطر (1- صفر)، لبنان (4- صفر) و کره جنوبی (1- صفر) در مقدماتی جام جهانی پیروز شده و به جام جهانی صعود کردند. تیم ملی سپس کار خود در مقدماتی جام ملت های آسیا را ادامه داد و مقابل تایلند (2-1)، تایلند (3- صفر)، لبنان (4-1) و کویت (3-2) چهار برد متوالی بدست آورد و صعود خود به جام ملت های آسیا را قطعی کرد. آخرین بازی تیم ملی در سال 92 نیز یک بازی دوستانه مقابل گینه بود که با شکست 2-1 تیم ملی به پایان رسید.

قوچان نژاد در 3 بازی آخر مقدماتی جام جهانی مقابل قطر، لبنان و کره جنوبی موفق به گلزنی شد و سپس در 3 بازی متوالی مقابل تایلند، لبنان و تایلند در مقدماتی جام ملت های آسیا نیز پایش به گلزنی باز شد. او روز چهارشنبه در بازی دوستانه مقابل گینه نیز گلزنی کرد و رکورد جالب گلزنی در 7 بازی متوالی برای تیم ملی را ثبت کرد

تیم ملی در سال 92 شش بازی در خارج از خانه و 4 بازی را در خانه برگزار کرد. کویت، مسقط، دوحه، اولسان، بیروت و بانکوک میزبان تیم ملی در این سال بودند. 3 بازی خانگی در آزادی و یک بازی نیز در کرج برگزار شد. رضا قوچان نژاد با 7 گل زده بهترین گلزن تیم ملی در سال 1392 لقب گرفت.

قوچان نژاد در 3 بازی آخر مقدماتی جام جهانی مقابل قطر، لبنان و کره جنوبی موفق به گلزنی شد و سپس در 3 بازی متوالی مقابل تایلند، لبنان و تایلند در مقدماتی جام ملت های آسیا نیز پایش به گلزنی باز شد. او روز چهارشنبه در بازی دوستانه مقابل گینه نیز گلزنی کرد و رکورد جالب گلزنی در 7 بازی متوالی برای تیم ملی را ثبت کرد. رضا در 11 بازی ملی 9 گل زده است و اگر روند گلزنی خود را همین گونه ادامه دهد، بعید نیست رکورد دایی را نیز بشکند!

بخش ورزشی تبیان


منبع: خبرانلاین