تبیان، دستیار زندگی
افراد موفق کسانی هستند که راه های کارآمد سازی ذهن خویش را یافته و با پشتکار به اجرا گذاشته تا با ذهنی برتر در پهنه عصر انفجار اطلاعات، پله های ترقی را باسرعت طی کرده و مفهوم موفقیت را برای خویشتن تحقق عینی بخشند .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه ذهن برتر داشته باشیم؟

چگونه ذهن برتر داشته باشیم؟

بی شک توانمندی ذهنی و سرآمدی قدرت یادگیر و حافظه آرزوی هر انسانی است چرا که در دنیای علم محور امروز آنکه داناتر است، تواناتر است و آنکه راه دانایی را بداند می تواند با اراده و پشتکار سعادت خویش را تضمین کند.

افراد موفق کسانی هستند که راه های کارآمد سازی ذهن خویش را یافته و با پشتکار به اجرا گذاشته اند تا با ذهنی برتر در پهنه عصر انفجار اطلاعات، پله های ترقی را باسرعت طی کرده و مفهوم موفقیت را برای خویشتن تحقق عینی بخشند .

برخی از افراد بر این گمان اند که ذهن برتر از آن عده ای خاص و امری وراثتی است اگر چه وراثت در این مسئله تاثیر گذار است اما قابلیت های ذهنی در همه افراد قابل ارتقاء است به حدی که می توان از آن به اعجاز ذهن تعبیر کرد .

کتاب حاضر مجموعه ای است از روش ها و تکنیک هایی بسیار کاربردی که جهت ارتقای توانایی های ذهنی شما ارائه است. موضوعاتی که در این کتاب بیان شده است هر یک شاخه ای تخصصی از علوم روانشناسی و تربیتی است که در کنار هم و بدور از مباحث تئوری و تخصصی گرد آوری شده تا مخاطب برای رفع نیاز خویش به جای مراجعه به چند کتاب با مطالعه یک کتاب و عمل نمودن به مباحث کاربردی آن عملا به هدف متعالی خود که همانا داشتن ذهنی برتر است نائل آید و در هر شغل وحرفه ای بتواند از آن بهره برد و با ذهنی برتر در عرصه فعالیت خود توانمندتر ظاهر شود.

افراد موفق کسانی هستند که راه های کارآمد سازی ذهن خویش را یافته و با پشتکار به اجرا گذاشته اند تا با ذهنی برتر در پهنه عصر انفجار اطلاعات، پله های ترقی را باسرعت طی کرده و مفهوم موفقیت را برای خویشتن تحقق عینی بخشند .

نویسنده چگونه ذهن برتر داشته باشیم؟ بیان می کند که با خواندن این کتاب با آرامشی که از تن آرامی بدست می آورید به سراغ کسب علم و دانش رفته و با فراخی حوزه دید ، تند خوانی را ابزار یادگیری بدون فراموشی نموده و با یک برنامه ریزی موفق به اهداف خود جامه عمل بپوشانید ، با انجام تمرینات تقویت حافظه ، حافظه خویش را تقویت نموده و با رعایت رژیم غذایی مناسب قدرت آن را افزایش دهید .می آموزید که چگونه با تکنیک های محاسباتی محاسبات بزرگ را در چند ثانیه و در فضای ذهن خود انجام داده و با این کار روز به روز بر قدرت ذهنی خود بیافزایید ، یادگیری زبان های خارجی دیگر یک امر دشوار نخواهد بود چرا که هر کاری راهی دارد و شما این راه را می آموزید افزون بر اینکه ده ها مطلب خواندنی دیگر در راستای تقویت حافظه و افزایش توان ذهنی با محوریت تکنیک های کاربردی و بدور از مباحث تئوریک به شما کمک خواهد کرد تا ذهنی برتر داشته باشید .

مطالب این کتاب به گونه ای است که اختصاص به سطح خاصی از تحصیلات و یا رده سنی معینی ندارد ، هر فردی با هر سن و سالی ، با هر سطحی از تحصیلات از ابتدایی تا عالی و با هر شغل و حرفه ای می تواند از آن بهره برد و با ذهنی برتر در عرصه فعالیت خود توانمندتر ظاهر شود.

پر واضح است که مطالب این نوشتار در صورت برای شما کارآمد است که به غیر از مطالعه دقیق آن تمرینات آن را نیز انجام دهید زیرا بدون عمل  به آن ها نتیجه محسوسی بدست نخواهد داد ، پس برای دستیابی به هدف باید به تمرینات ارائه شده را با جدیت عمل نمود.

کتاب حاضر به تالیف مهدی امینی در 207 صفحه توسط انتشارات ملینا منتشر شده است .در این كتاب به زبانی ساده و علمی مجموعه‏ای از قواعد و فنون تقویت ذهن و راههای رسیدن به موفقیت بیان شده است. برای شناسایی توانایی‏ها و ظرفیت‏های ذهن و تقویت حافظه تمرین‏ها و تكنیک‏های عملیاتی مفیدی معرفی شده است. این تكنیک‏ها عموماً پیرامون تندخوانی، عبارت‏خوانی، حفظ مطالب، الگوهای یادآوری، برنامه‏ریزی و سیستم‏های تداعی مطالب می‏باشد. قواعد معرفی شده برای كسانی كه دغدغه موفقیت در امتحانات و یادآوری مطالب را دارند از كارآیی برخوردار است و می‏توان براساس این قواعد برنامه‏ریزی مناسبی برای یادگیری دروس مختلف و حفظ آنها انجام داد.

تنظیم و فرآوری:مریم تجریشی

مرکز مشاوره         


مشخصات کتاب

نویسنده:مهدی امینی

ناشر:ملینا