تبیان، دستیار زندگی
اولین نشست رسانه ای نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال شنبه 26 بهمن ماه برگزار گردید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین نشست رسانه ای نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

نشست رسانه ای نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

اولین نشست رسانه ای نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال شنبه 26 بهمن ماه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی، در نشست خبری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال که صبح امروز با حضور حسن نجفی مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، محمد حسین انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی و محمدرضا طلایی رییس هیئت مدیره مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران در دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی برگزار گردید.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در این نشست خبری با اعلام اینکه: نمایشگاه امسال از نظر کمی و کیفی در شرایط بهتری برگزار خواهد شد تصریح کرد: در این نمایشگاه دولت نقش هدایت، نظارت و حمایت دارد و بخش خصوصی برگزار کننده است و شورای فضای مجازی وظیفه حاکمیتی و تنظیم سیاست ها را برعهده دارد.

نجفی سولاری ادامه داد:‌ حضور بخش خصوصی در این نمایشگاه مفید است و  دولت، حاکمیت و بخش خصوصی سه ضلع مثلث برپایی نمایشگاه رسانه های دیجیتال را تشکیل خواهند داد.

نجفی سولاری افزود: برخی این نمایشگاه را هفتمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال می دانند،‌ اما ما نام آن را نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گذاشتیم تا به صورت آزمایشی همگرایی بخش های مختلف را در آن بیازماییم تا بتوانیم نـــمایشگاهی در حد و اندازه ای بالاتر نسبت به نمایشگاه های متعددی که با موضوع دیجیتال برگزار می شود به محک بگذاریم.

در ادامه‌ این نشست، محمدرضا طلایی - رییس هیئت مدیره‌ی مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات - به‌عنوان نماینده‌ی بخش خصوصی و برگزارکننده‌ی هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، درباره‌ی جزییات برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با مجوز وزارت ارشاد و سازمان توسعه‌ی تجارت ایران از هشتم تا یازدهم اسفندماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه حمایت شورای عالی فضای مجازی‌، مجلس شورای اسلامی‌، دولت‌، صداوسیما و تشکل‌های خصوصی را دارد.

او ادامه داد: هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در فضایی پنج‌هزار مترمربعی برگزار می‌شود و 140 شرکت در حوزه‌ی آی‌سی‌تی در آن حضور خواهند داشت که امیدواریم با پوشش گسترده‌ای روبه‌رو شود. همچنین من به نمایندگی از آقای شافعی - رییس اتاق ایران - از حسن اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست عالی شورای فضای مجازی تشکر می‌کنم.

طلایی با تأکید بر این‌که این نمایشگاه نقطه‌ی عطف و تعامل بین بخش خصوصی است‌، اظهار کرد: از سوی بخش خصوصی، حامیان ویژه‌ای برای این نمایشگاه مشارکت کرده‌اند و این نمایشگاه با پتانسیل بخش خصوصی در حال برگزاری است. یکی از دلایل این‌که این نمایشگاه به شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی واگذار شده، این است که به‌دلیل عضویت شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در سازمان نمایشگاه‌های بین‌المللی، نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال می‌تواند‌ با اطلاع‌رسانی در مجامع بین‌المللی، چهره‌ی ویژه‌تری به خود بگیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در نشست خبری با برشمردن حوزه وظایفی این شورا گفت: فضای مــجازی امتداد زندگی واقعی مردم است و حوزه عملیات افراد و مردم را بیشتر می کند.

محمد حسین انتظاری افزود: تحولات فناوری بسیار سریع اتفاق می افتد و ما در راستای هماهنگی بخش دولتی و حاکمیتی و ارائه خدمات بیشتر به مردم به ویژه در بخش تولید محتوای ملی اسلامی از برگزاری چنین نمایشگاه هایی حمایت می کنیم.

تنظیم: هومن بهلولی