تبیان، دستیار زندگی
یک مقام مسئول در معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری گفت: توزیع سبد دوم کالایی در انتظار تخصیص اعتبار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرحله جدید سبد کالا در سال ٩٣؟


یک مقام مسئول در معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری گفت: توزیع سبد دوم کالایی در انتظار تخصیص اعتبار است.


چندی پیش مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مصرف کارکنان دولت در گفتگو با تسنیم اظهارکرده بود: مرحله دوم توزیع سبد کالا به‌احتمال زیاد سال آینده  خواهد بود و امسال دیگر سبد جدیدی توزیع نمی‌شود. سبدی که در روزهای ابتدای ماه اسفند توزیع می‌شود، ادامه توزیع مرحله اول سبد کالا است و ازآن‌جایی که جامعه هدف به‌طور کامل مشخص نشده بود، سبد مرحله اول در دو فاز توزیع شد.

سبد کالا

همچنین یکی دیگر از مدیران اتحادیه‌ها که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با تأیید این خبر گفته بود: توزیع اولین سبد کالا در دو گروه صورت خواهد گرفت، در  مرحله نخست 9 میلیون و 700 هزار خانوار برای دریافت سبد کالا معرفی شدند و در مرحله دوم نیز 7 میلیون نفر از کارگران، بازنشستگان و کارمندان دولت که در دور اول از دریافت سبد کالا بازمانده‌اند، مشمول خواهند شد.

وی تصریح کرد که در سال جاری غیر از این سبد اول که برخی گرفتند و برخی هم که نگرفتند در فاز  دوم یعنی اسفند می‌گیرند، سبد دومی توزیع نخواهد شد.

این در حالی است که پیش از این حاجعلی مدیر اجرایی طرح توزیع سبد کالا از توزیع دو سبد در سال جاری خبر داده بود که احتمالاً به‌دلیل جا افتادن عده‌ای از سبد اول و بازنگری دولت برای توزیع سبد بین جاافتادگان، دولت زمان کافی برای توزیع سبد دوم در سال 92 ندارد و به همین دلیل تصمیم گرفت توزیع سبد دوم را به سال 93 موکول کند.

در ادامه این اخبار  امروز یک مقام مسئول در معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری گفت: توزیع سبد دوم کالایی در انتظار تخصیص اعتبار است.

اگر در روزهای باقیمانده دولت تخصیص اعتبار جدیدی برای سبد کالایی نداشته باشد به احتمال زیاد سبد دوم به سال 93 موکول می‌شود.

یک مقام مسئول در معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: به خاطر افزایش جامعه هدف مشمول سبد اول کالایی بودجه تخصیص یافته شده برای سبد دوم کاهش یافته است و در حال حاضر توزیع سبد دوم کالایی منوط به تخصیص اعتبار جدید از سوی دولت است.

این مقام مسئول گفت: اگر در روزهای باقیمانده دولت تخصیص اعتبار جدیدی برای سبد کالایی نداشته باشد به احتمال زیاد سبد دوم به سال 93 موکول می‌شود.

پیش از این یک مقام مسئول در وزارت صنعت به فارس گفته بود اعتبار صورت گرفته برای سبد کالایی در توزیع سبد اول به پایان رسیده است و توزیع سبد دوم نیازمند بودجه جدید است.

به گزارش فارس، در مصوبه هیأت وزیران برای توزیع دو سبد کالایی در بهمن ماه و اسفند ماه سال 92، 1500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، اگر ارزش هر سبد را همانطور که مسئولان وزارت صنعت اعلام کرده‌اند 81 هزار و 500 تومان در نظر بگیریم در حدود 18 میلیون سرپرست خانوار می‌توانند سبد کالا دریافت کنند لذا با افزایش جامعه هدف، مشمولان سبد کالایی اول تا 15 میلیون نفر به برآورد می‌شوند که برای توزیع سبد دوم دولت باید مصوبه جدیدی داشته و تخصیص اعتبار جدیدی در نظر بگیرد.

فراوری:یوسف قاضی زاده

بخش اقتصاد تبیان


منابع:فارس، تسنیم