تبیان، دستیار زندگی
سوم ) امروز در كشورهای غربی علیرغم داشتن تكنولوژی قدرتمند ، در بعد سیاستهای خارجی به دلیل روح سلطه طلبی اش مورد نفرت مظلومین عالم است و در بعد سیاست داخلی با معضلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری روبرو است و چون سرچشمه این معضلات ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانواده

حیثیت ملی( شماره سوم )

امروز در كشورهای غربی علیرغم داشتن تكنولوژی قدرتمند ، در بعد سیاستهای خارجی به دلیل روح سلطه طلبی اش مورد نفرت مظلومین عالم است و در بعد سیاست داخلی با معضلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری روبرو است و چون سرچشمه این معضلات را در خود می بیند و می شناسد،بنابراین در برنامه های كلی خود به تقویت معنویت و حمایت از تشكیل خانواده می پردازد.با توجه به این مطلب در این مقاله نیز به ادامه مبحث خانواده و اهمیت این نهاد اجتماعی می پردازیم .


 حذف خانواده به نفع روابط جنسی آزاد، واقعیت تلخی است كه الوین تافلرفرستنده موج سوم آنرا برای جوامع صنعتی غرب و آنها كه می خواهند راه غرب را ولو در جغرافیای شرق طی كنند ضرورتی تاریخی و بی باز گشت می داند ، لذا هر آنچه تحت عنوان سیاستهای تشویقی و كمكهای اجتماعی اعمال كردند هیچكدام نتوانسته جوانانی را  كه در مراتع هوسرانی به تمتع مشغولند ، به ازدواج بكشاند. و همه اینها تعالیم تیره اندیشان روشنفكر نمایی است كه ازدواج را یك فحشاء قانونی دانسته اند . یا همچون آقای راسل كه تئوری پردازاخلاق نوین در غرب است و رسما اعلام می كند كه زن و مرد نه تنها قبل از ازدواج باید ازمعاشرتهای آزادانه جنسی بهره مند باشند بلكه ازدواج نیز نباید مانعی در این راه به شمار آید . بنابراین هریكاز زن و مرد می توانند علاوه بر همسر قانونی عشاق و معشوقه های فراوانی داشته باشند .

بهر حال اصول اخلاق جنسی در غرب كه بر اساس اخلاق نوین، برداشتی اومانیستی از اراده تمایلات و اختیارات انسان طراحی شده مبتنی برسه اصل است كه هر كدام از این اصول بخشی از فرو پاشی اخلاقی و فرومایگی رفتاری انسان در غر ب را عهده دار است اصولی كه می گوید : آزادی را جز آزادی نمی تواند محدود كند . 2- سعادت بشر در گرو پرورش همه استعدادهاست . و ناراحتی های روحی ناشی از آشفتگی غرایز بلاخص غریزه جنسی است 3- آتش میل و رغبت دراثرمنع و محدودیت فزونی می گیرد و برای انصراف دائم از توجه به امور جنسی راه صحیح این است كه هر گونه قید و ممنوعیتی را در این راه از جلوی پایش برداریم.كار كرد اجتماعی حاكمیت یافتن اخلاق نوین با  زبان آمار و ارقام ،موجب رسوایی بشر امروز می گردد و با نگاهی به آمار، حجم این خسران و رسوایی بهتر احساس می شود. امروز افزایش سر سام آور خانواده های تك والدینی به یك نگرانی عمومی تبدیل شده است. 90% درفرانسه و 93% در دانمارك فرزندان تك والد با مادر زندگی می كنند.
آیا غرب با این بن بست انكار ناپذیر و با این سرنوشت ، راهی را برای دفاع از آراء و اندیشه و تئوریهای كه او را به این وضع رقت بار رسانده است دارد و آیا شرق با این همه شواهد و قرائن ، توجیهی برای جهل و غفلت خود داردكه ورود آن آراء و افكار را پذیرا و یا زمینه سازی حاكمیت و سیطره آنها در سیاستها و برنامه های كلان داشته باشد.

می بینید كه بقول استاد شهید مرتضی مطهری كار غرب در فلسفه اجتماعی به هذیان و پریشان گویی رسیدهاست وقت آن است كه غرب مانند زمانهای دیگر با همه تقدمی كه در علوم و صنایع دارد فلسفه زندگی را از شرق بیاموزد . ما باید با حاكم كردن فرهنگ عفاف و حجاب در روابط و باور اجتماعی و در عمق رفتار و باور فردی ، در صحیح ترین پاسخ به نیازهای جنسی و روانی جوانان كه تشكیل خانواده است به عنوان یك فریضه ملی بنگریم و با اهتمام ملی برای تشكیل آسان و سعادتمند آن بكوشیم .