تبیان، دستیار زندگی
خوشمان بیاید یا نه، ویندوز 8 در حال پیشرفت و گسترش است. ویندوز 8.1 کاربردهای زیادی به نسخه قبلی خود اضافه نمود. حالا قدم دیگری در راه است، که مایکروسافت آن را «آپدیت 1 ویندوز 8.1» می نامد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از آپدیت 1 ویندوز 8.1 چه بخواهیم؟


خوشمان بیاید یا نه، ویندوز 8 در حال پیشرفت و گسترش است. ویندوز 8.1 کاربردهای زیادی به نسخه قبلی خود اضافه نمود. حالا قدم دیگری در راه است، که مایکروسافت آن را «آپدیت 1 ویندوز 8.1» می‌نامد.

از آپدیت 1 ویندوز 8.1 چه بخواهیم؟

این آپدیت، سرویسی است که مایکروسافت برای بالا بردن امنیت و پایداری سیستم شما ارائه می کند. اما مهم ترین نکته این است که تغییراتی در این اسکرین این ویندوز ایجاد شده است که قابلیت استفاده از ماوس و کیبورد را به روش کامپیوترهای قدیمی افزایش می دهد.

تغییرات کاربری آپدیت 1 ویندوز 8.1

تغییر اصلی این است که این ویندوز دوباره با ماوس آشتی کرده است! هنگامی که روی یک کاشی راست‌کلیک می کنید، منوی داخلی نمایان می شود؛ درست مثل زمانی که شما روی آیتم روی دسکتاپ راست‌کلیک می کنید. این منو گزینه های مختلفی در اختیار شما قرار می دهد. می توانید اپلیکیشنی را روی نوار وظیفه قرار دهید، کاشی مورد نظر را تغییر اندازه دهید یا اپلیکیشن را پاک کنید.

از آپدیت 1 ویندوز 8.1 چه بخواهیم؟

هرچند قابلیت اضافه کردن اپلیکیشن به نوار وظیفه دسکتاپ بسیار خوب است، اما هنوز هم وقتی از یکی از این اپ ها استفاده می کنید، تمام صفحه را خواهد گرفت. اما در این آپدیت، نوار فرمانی در بالای برنامه وجود دارد که امکان کوچک و بزرگ کردن صفحه اپ را به شما می دهد؛ هم چنین می توانید اپ را به سمت چپ یا راست اسکرین ببرید.

با اینکه اپ ها در حالت تمام-صفحه باز می شوند، اما شما همچنان به نوار وظیفه دسکتاپ دسترسی داربد. کافی است نشانه ماوس خود را در پایین صفحه قرار دهید تا نوار وظیفه باز شود.

ویندوز 8 همیشه این امکان را به شما داده است که اپلیکیشن های مشابه را در یک گروه قرار داده و عنوان مناسب بگذارید. عنوان گذاری برای گروه اپ ها با چندین کلیک یا تماس لمسی همراه بود. اما حالا می توانید روی یک قسمت خالی صفحه استارت راست‌کلیک کرده و تمام گروه ها را به سرعت تغییر نام دهید.

در یک موضوع شکی نیست، و آن اینکه در مورد ویندوز 8، مایکروسافت نسبت به طرح ابتدایی که در سر داشت، بسیار عقب نشینی کرده است

مایکروسافت اخیراً اعلام کرده بود که قصد دارد عنوان SkyDrive را به OneDrive تغییر دهد، این موضوع به علت مناقشات با British Sky Broadcasting مطرح شد. در این آپدیت شما این تغییر عنوان را رسماً مشاهده خواهید کرد. اگر در حال حاضر از SkyDrive استفاده می کنید اصلاً نگران کار با برنامه جدید نباشید، زیرا تنها عنوان برنامه تغییر یافته است نه محتوای آن.

در این آپدیت راه جدیدی برای دسترسی به جستجو وجود دارد. آیکون اصلی جستجو در قسمت بالا، سمت راست صفحه، در کنار نام کاربری شما اضافه شده است. این راه راحت تری برای جستجو در اختیار شما قرار می دهد.

در صفحه مربوط به اپلیکیشن ها، شما اکنون می توانید اندازه کاشی ها را تغییر دهید. برای این کار، نوار Charms را باز کنید، وارد بخش Settings شده و سپس Tiles را انتخاب کنید. حالا می توانید کاشی را کوچک یا بزرگ کنید.

از آپدیت 1 ویندوز 8.1 چه بخواهیم؟
چند قابلیت دیگر

اینها تنها بخشی از قابلیت های جدیدی است که در آپدیت 1 ویندوز 8.1 که اواخر مارس با اوایل آوریل وارد بازار خواهد شد، وجود خواهد داشت. تعدادی از این تغییرات ممکن است برای شما خوشایند و بخشی اذیت کننده باشد. اما در یک موضوع شکی نیست، و آن اینکه در مورد ویندوز 8، مایکروسافت نسبت به طرح ابتدایی که در سر داشت، بسیار عقب نشینی کرده است. نمونه این مسئله، بازگردان دکمه استارت، دسترسی راحت تر به دسکتاپ و کاربرد بیشتر ماوس است.

راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: Gizmag

مطالب مرتبط:

نگاهی به برخی قابلیت‌های ویندوز 8.1

ویندوز 8؛ شکست خورده یا پیروز میدان

نکاتی پیرامون ویندوز 8