تبیان، دستیار زندگی
در صورتی که شما به گوشی‌های هوشمند اهمیت می‌دهید قطعا کنگره جهانی موبایل همان رخدادی است که باید همیشه منتظر آن باشید. این نمایشگاه سالانه، از امروز در بارسلونای اسپانیا آغاز به کار خواهد نمود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنگره جهانی موبایل بارسلونا


در صورتی که شما به گوشی‌های هوشمند اهمیت می‌دهید قطعا کنگره جهانی موبایل همان رخدادی است که باید همیشه منتظر آن باشید. این نمایشگاه سالانه، از امروز در بارسلونای اسپانیا آغاز به کار خواهد نمود.

ما در این مقاله مهم‌ترین شایعات، تیزرها و اطلاعیه‌های رسمی شرکت‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما نشان دهیم که طی رخداد امسال باید انتظار چه دستگاه‌هایی را داشته باشید.

کنگره جهانی موبایل بارسلونا

سامسونگ به اندازه کافی با شایعات مختلف در خصوص گوشی‌هوشمند پرچمدار Galaxy S5 سامسونگ روبرو بوده‌ایم تا از یکی از ستارگان مراسم اطمینان داشته باشیم. سامسونگ با صفحه‌نمایش 2K، اسکنر اثر انگشت، اندروید 4.4 کیت‌کت و مجموعه عظیمی از ویژگی‌های خارق‌العاده در حال برنامه‌ریزی برای شکستن انتظارات فروش و فراتر رفتن از تخمین‌های موجود در طی سال 2014 است. اگرچه Galaxy S5 بخش اعظمی از توجهات را در بارسلونا به خود جلب خواهد نمود اما این دستگاه ممکن است تنها گزینه‌ی سامسونگ برای همراهی کنگره جهانی موبایل نباشد؛ می‌توان در این خلال انتظار ابزارهای دیگری با پیشوند Galaxy را نیز داشت که طرفداران سامسونگ از آن شگفت‌زده نخواهند شد. سال پیش پرچمدار سری Galaxy S سامسونگ تنها یکی از مشتقات این برند بود.

بنا بر گزارش منابع مختلف، سامسونگ تصمیم دارد که جانشین نسخه قبلی ساعت هوشمند Galaxy Gear خود را حداقل در یک نسخه معرفی کند.

می‌توانیم انتظار یک یا دو دستگاه جدید از سوی Huawei را داشته باشیم که یکی از آن‌ها Ascend P7 خواهد بود. گفته می‌شود که احتمال ارائه یک دستگاه پوشیدنی نیز از سوی این کمپانی وجود دارد

نوکیا به شکلی سنتی، نوکیا چندی از بزرگترین خبرها و رونمایی‌های خود را برای کنگره جهانی موبایل ذخیره کرده است. مهم‌ترین راهبردهای این شرکت نظیر مهاجرت از اکوسیستم سیمبین به سوی ویندوز فون در سال 2011، اولین گوشی 41 مگاپیکسلی PureView  این شرکت در سال 2012 و عرضه گوشی پایین‌رده لومیا 520 در سال 2013 همگی در خلال کنگره جهانی موبایل اطلاع‌رسانی شدند. اما امسال باید انتظار چه چیز خاصی را از تولیدکننده پر سابقه فنلاندی داشته باشیم؟ احتمالا پاسخ، یک دستگاه اندرویدی خواهد بود. در حقیقت برخی منابع مدعی هستند که نوکیا در طول این نمایشگاه هیچ دستگاهی را از سری لومیا رونمایی نخواهد کرد.

کنگره جهانی موبایل بارسلونا

با توجه به شایعات و اطلاعات فاش شده گوناگون، گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید نوکیا،X  نام خواهد داشت (در شایعات گوناگون، نام نورمندی نیز به این دستگاه اطلاق شده است) و با یک نسخه منشعب شده از سیستم‌عامل اندروید گوگل نظیر آنچه در دستگاه‌های کیندل فایر آمازون شاهد آن هستیم ارائه خواهد شد.

ال‌جی ال‌جی همیشه در مراسم‌ها و نمایشگاه‌ها بسیار قابل پیش‌بینی ظاهر می‌شود چرا که این شرکت عادت دارد محصولات اساسی خود را اغلب پیش از اینگونه رخدادها معرفی نماید. این کمپانی از G Pro 2  پرده‌برداری نموده و دستگاه‌های G2 mini و L Series III را نیز معرفی نموده است. البته هنوز مشخصات دقیق این دستگاه‌ها در دسترس نیست و به نظر می‌رسد ال‌جی چند مورد از خصوصیات ناگفته را برای شگفت‌زده کردن ما در مراسم نگاه داشته است. با این وجود از این موضوع اطلاع کامل داریم که تمامی این دستگاه‌ها با سیستم‌عامل اندروید 4.4 کیت‌کت روانه بازار خواهند شد.

دستگاه‌های L Series III نیز ادامه‌ای بر سری خوش قیمت این کمپانی است که در سه اندازه گوناگون از 3.5 اینچ تا 4.7 اینچ عرضه خواهند شد.

سونی سونی نیز تعدادی دستگاه جدید را برای این نمایشگاه تدارک دیده است که یکی از موارد احتمالی، نسل بعدی پرچمدار اکسپریا این شرکت است که با نام Sirius شناخته می‌شود و بر اساس گزارشات با نام تجاری Z2 معرفی خواهد شد.

کنگره جهانی موبایل بارسلونا

تایزن در چند ماه گذشته شایعات متعدد مربوط به گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل نوظهور تایزن به گوش رسیده است. با این وجود، این تاخیر چه بخاطر مذاکرات جدید سامسونگ و گوگل بر سر برقراری تعهدات متقابل بیشتر میان یکدیگر باشد و چه تنها بدلیل آماده نبودن سیستم‌عامل تایزن برای عرضه بصورت تجاری، اکنون نشانه‌های کوچکی وجود دارد که بر اساس آن به زودی می‌توانیم شاهد ارائه گوشی هوشمند تایزنی از سوی سازنده دستگاه‌های سری گلکسی باشیم. چند ماه پیش زمزمه‌های جدی در خصوص آمدن یک گوشی هوشمند به نام Zeq به کنگره جهانی موبایل با سیستم‌عامل تایزن به گوش می‌رسید و از آن زمان تا کنون شایعات به شکل چشمگیری فروکش کرده‌اند.

دیگر خبرها... اچ‌تی‌سی نسل بعدی پرچمدار خود را تا اواخر مارس معرفی نخواهد کرد اما گفته می‌شود که این کمپانی غرفه‌ای جالب توجه را در طی نمایشگاه به خود اختصاص خواهد داد. اما آنچه در واقع باید انتظار آن را داشته باشیم احتمالا به یک یا دو گوشی هوشمند میان‌رده خلاصه خواهد شد که اچ‌تی‌سی تا کنون یکی از آن‌ها را با نام Desire 8 معرفی نموده که مشخصاتی از قبیل صفحه‌نمایش 5.5 اینچی و دوربین 13 مگاپیکسلی عقب و 5 مگاپیکسلی جلو دارد. البته گزارش‌ها و شایعاتی نیز در خصوص رونمایی این شرکت از ساعت‌هوشمند این شرکت برای شرکا و اپراتورها در طی کنگره جهانی موبایل وجود دارد.

ایسر نیز برنامه‌های خاص خود را برای نمایشگاه دارد که البته بعید است بتواند توجه حرفه‌ای‌ها را به خود جلب نماید.گوشی هوشمند Liquid E3 که به منظور رقابت با Moto G طراحی شده و Liquid Z4 حتی سطح قیمت پایین‌تری را هدف قرار داده است.

کنگره جهانی موبایل بارسلونا

در نهایت نیز می‌توانیم انتظار یک یا دو دستگاه جدید از سوی Huawei را داشته باشیم که یکی از آن‌ها Ascend P7 خواهد بود. گفته می‌شود که احتمال ارائه یک دستگاه پوشیدنی نیز از سوی این کمپانی وجود دارد. پاناسونیک نیز در این نمایشگاه شرکت خواهد داشت و بر اساس زمزمه‌هایی که به گوش می‌رسد این شرکت در صدد خیزشی دوباره برای ورود به بازار گوشی‌های هوشمند اروپا است. لنوو نیز احتمالا یک یا چند دستگاه جدید را برای نمایش با خود به همراه خواهد آورد و نیز از موتورولا هم انتظار می‌رود در مراسم مختص خود اطلاعات بیشتری را در خصوص تصاحب این شرکت توسط لنوو در اختیار عموم قرار دهد. همین طور می‌توانید انتظار مشاهده چند محصول جدید از سوی Alcatel OneTouch را نیز داشته باشید. کنونیکال نیز به احتمال فراوان آخرین نسخه سیستم‌عامل اوبونتو برای موبایل را بر روی دستگاه‌ها مختلف به نمایش خواهد گذاشت و از پیشرفت‌ها و برنامه‌های این پلتفرم رونمایی خواهد نمود.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: زومیت