تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، درگذشت مجاهد صادق و صابر، مرحوم حاجی‌حیدری را تسلیت گفتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام تسلیت رهبری برای درگذشت حاجی‌حیدری


حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، درگذشت مجاهد صادق و صابر، مرحوم حاجی‌حیدری را تسلیت گفتند.

حاجی حیدری

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت مجاهد صادق و صابر مرحوم حاجی حیدری را تسلیت گفتند.

متن پیام حضرت معظم‌له به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت مجاهد صادق و صابر مرحوم آقای حاج ابوالفضل حاجی حیدری رحمة الله علیه را به خانواده‌ مکرّم و همه‌ بازماندگان و نیز به دوستان و همرزمان این مبارز دیرین و رنج آزموده تسلیت می‌گویم و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

4 اسفند 92

همچنینن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای، درگذشت حاج ابوالفضل حاجی‌حیدری - از مبارزان انقلابی و عضو فقید حزب موتلفه اسلامی - را تسلیت گفت.

 در این پیام آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مبارزه نستوه، یار باوفا و صادق انقلاب اسلامی و نظام و رهبری مرحوم جناب آقای حاج ابوالفضل حاجی‌حیدری موجب تأسف و تأثر خاطر دوستداران و و فاداران انقلاب اسلامی شد.

آن مرحوم از پیشگامان انقلاب اسلامی و پیشتازان مبارزان علیه رژیم ستمشاهی پیش از انقلاب بود و مۆثرترین در روند پیروزی و شکل‌گیری انقلاب اسلامی بوده که در روند این شکل‌گیری نقش بسزایی داشته است.

ایشان از اعضای هیأت مۆسسه و شورای مرکزی حزب مۆتلفه اسلامی و نیز رئیس شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده که منشاء‌ آثار و خدمات بی‌شماری به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران واقع شده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درگذشت آن مجاهد نستوه را مجدداً تسلیت گفته و ضمن آرزوی علو درجات و دعا برای شادی روح آن مرحوم، برای سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه ایزد متعال مسالت می‌کند.

این شورا از عموم مردم مۆمن، وفادار و انقلابی ایران اسلامی بویژه دوستان و آشنایان و دوستداران آن مرحوم دعوت می‌کند تا در مراسم‌های ختم و بزرگداشت ایشان حضور یافته و برای آرامش روح و علو درجات آن مرحوم دعا کنند.

درگذشت مجاهد صادق و صابر مرحوم آقای حاج ابوالفضل حاجی حیدری رحمة الله علیه را به خانواده‌ مکرّم و همه‌ بازماندگان و نیز به دوستان و همرزمان این مبارز دیرین و رنج آزموده تسلیت می‌گویم و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم

حاجی حیدری

متن تسلیت سید حسن خمینی

بسمه تعالی

در گذشت مرحوم مغفور برادر عزیز جناب آقای ابوالفضل حاجی حیدری موجب تاسف و تاثر گردید.

زحمات و سختی های مختلفی که آن مرحوم در طول دوران ستم شاهی متقبل گردید و دوره طولانی زندان در آن روزگار، بی شک توشه گران سنگی برای وی خواهد بود.

مرحوم حاجی حیدری از امنا با‌سلامت و وکلای با صداقت امام راحل عظیم الشان(س) بود، که پس از انقلاب عمر خویش را در خدمت به محرومان و مستضعفان سپری نمود.

اینجانب با عرض تسلیت درگذشت ایشان به خانواده محترم و فرزندان و برادران گرامی‌شان و همچنین دوستان ایشان در کمیته امداد امام خمینی(س) از خدای سبحان برای آن مرحوم حشر اولیا و صالحین مسئلت دارم.

سید حسن خمینی

1/اسفند/92

* قابل ذکر است ابوالفصل حاج حیدری  رئیس شورای مرکزی کمیته امداد و عضو موسس هئیت موتلفه اسلامی بعد از گذشت یک دوره بیماری به دیدار حق شتافت وی از مبارزین انقلاب بود که در موضوع اعتراض به کاپیتولاسیون دستگیر شد و 13 سال را در زندان های منحوس رژیم پهلوی همراه مرحوم عسگراولادی گذراند. وی سالهای بعد از انقلاب را در کمیته امداد امام خمینی صرف خدمت به محرومین و ایتام کرد.

شایان ذکر است مراسم بزرگداشت مرحوم حاج ابوالفضل حاجی‌حیدری یکشنبه - 4 اسفند - ساعت 15 الی 17 در مسجد علی ابن موسی الرضا (ع) واقع در میدان شهدا، خیابان عظیم‌زادگان با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای ناطق نوری برگزار می‌شود.

همچنین مراسم شب هفت آن مرحوم روز پنجشنبه 8 اسفند از ساعت 19 الی 21 در حسینیه سید الشهدا (ع) واقع در خیابان شهید مفتح، جنب ورزشگاه شیرودی، خیابان ورزنده، ابتدای خیابان ملک الشعرای بهار برگزار خواهد شد.»

فرآوری: باباپور

بخش سیاست تبیان


منابع : فارس / شورای تبلیغات اسلامی