تبیان، دستیار زندگی
ستاره‌های دنیای فوتبال در یازدهمین دیدار سالیانه فوتبال علیه فقر در سوئیس به میدان خواهند رفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ستاره‌های فوتبال علیه فقر گرد هم می‌آیند


ستاره‌های دنیای فوتبال در یازدهمین دیدار سالیانه فوتبال علیه فقر در سوئیس به میدان خواهند رفت.

لوئیس فیگو و فابیو کاناوارو

لوئیس فیگو، فابیو کاناوارو و پاتریک ویرا دعوت رونالدو و زیدان را پذیرفتند تا در یک دیدار خیریه برای کمک به فقرای فیلیپین به میدان بروند.

لوئیس فیگو برنده توپ طلای فوتبال جهان در سال 2000 خیلی مشتاق است که در این پروژه خیریه به میدان برود. از همه علاقه‌مندان به فوتبال می خواهم که به ورزشگاه وانکدورف بیاییند و ازنزدیک این دیدار خیزیه را تماشا کنند. دیدن سکوهای ورزشگاه که پر از تماشاگر شده خیلی لذت بخش است و می‌توانیم یک بار دیگر جشن بگیریم و با فوتبال به جنگ فقر برویم.

پاتریک ویرا یکی دیگر از بازیکنان حاضر در این دیدار خیریه نیز واکنش نشان داد و گفت: از بازی در این دیدار هیجان زده هستم. فوتبال یک زبان جهانی است و نیاز است که از این قابلیت فوتبال استفاده شود تا بتوانیم قدمی برای از بین بردن فقر در فیلیپین برداریم.

فابیو کاناوارو نیز درباره این بازی خیریه می‌گوید: از بازی در کنار بازیکنان بزرگ جهان در این دیدار راضی هستم. متاسفانه بلایای طبیعی هر ساله تاثیر زیادی روی زندگی ما می‌گذارند. همه باید علیه فقر مبارزه کنند.

هلن کلارک مسئول برنامه عمران ملل متحد نیز با خوشحالی از این اتفاق گفت: حضور بازیکنان مشهوری مثل رونالدو، زیدان و مارتا خیلی اتفاق خوشحال کننده‌ای است و بیش از هر چیزی ارزش دارد. شهرت آنها در سراسر جهان جالب توجه است و باعث می‌شود تا بتوانیم با کمک آنها برای از بین بردن فقر در فیلیپین مبارزه کنیم.

این بازی یازدهمین بازی سالیانه جنگ علیه فقر است. در بین بازیکنان حاضر در این بازی می‌توان به لوئیس فیگو، پاول ندود، رونالدو، زین‌الدین زیدان و فابیو کاناوارو است که روی هم 6 توپ طلا کسب کرده‌اند. همچنین پیر لوئیجی‌ کولینا داور سابق ایتالیایی نیز قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت.

پاتریک ویرا یکی دیگر از بازیکنان حاضر در این دیدار خیریه نیز واکنش نشان داد و گفت: از بازی در این دیدار هیجان زده هستم. فوتبال یک زبان جهانی است و نیاز است که از این قابلیت فوتبال استفاده شود تا بتوانیم قدمی برای از بین بردن فقر در فیلیپین برداریم

تاکنون بازیکنانی که حضورشان در این دیدار در قالب دو تیم یاران رونالدو و یاران زیدان قطعی شده به شرح زیر است:

رونالد دی‌بوئر (هلند)، استیو مک منمن و جیمی کاراگر (انگلیس)، روبرت پیرس، کلود مکه‌له‌له، کریستین کارمبو و پاتریک ویرا (فرانسه)، ینس لمن (آلمان)، گایزکا مندیتا، فرناندو ائیرو و میشل سالگادو (اسپانیا)، پائولو فریرا، فرناندو کوتو، لوئیس فیگو، پائولو سوسا و دکو (پرتغال)، مارتا، جیوانی البر، جولین بلتی و روبرتو کارلوس (برزیل)، پاول ندود (چک)، جان لوکا زامبروتا، گنارو گتوسو، کریستین ویری، و فابیو کاناوارو (ایتالیا)، هاکان شوکور (ترکیه)، هیده توشی ناکاتا (ژاپن) و فردی لیونگبرگ (سوئد).

یازدهمین دیدار خیریه فوتبال علیه فقر، 13 اسفند در سوئیس برگزار خواهد شد و عواید حاصل از آن به مردم فقیر فیلیپین اختصاص خواهد یافت. داور این دیدار پیرلوییجی کولینا خواهد بود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا