تبیان، دستیار زندگی
وزیر بهداشت با تاکید بر تشکیل کارگروه هایی برای پیگیری مشکلات بخش خصوصی، به رؤسای بیمارستان‌های خصوصی توصیه کرد پیگیری دریافتهای غیرمتعارف را دراولویت نخست قرار دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظر وزیر درباره زیرمیزی!


وزیر بهداشت با تاکید بر تشکیل کارگروه هایی برای پیگیری مشکلات بخش خصوصی، به رۆسای بیمارستان‌های خصوصی توصیه کرد پیگیری دریافتهای غیرمتعارف را دراولویت نخست قرار دهند.

دکتر سید حسن هاشمی امروز در دیدار با رۆسا و مدیران عامل بیمارستان های خصوصی تهران گفت: بنای ما واقعی شدن تعرفه ها به ویژه واقعی شدن تعرفه ها در بخش های دولتی است زیرا وضعیت این بخش ها از بخش خصوصی به مراتب غیرمنصفانه‌تر است.

سید حسن هاشمی

وزیر بهداشت تاکید کرد: شرط پیگیری واقعی شدن تعرفه ها این است که شما هم برای ریشه کن کردن دریافت های غیرمتعارف از مردم کمر همت ببندید و متعهد شوید برای رفع این معضل که توسط عده کمی از زیاده خواهان ایجاد شده و چهره مقدس پزشکی را مخدوش کرده است، اقدام کنید.

او همچنین با بیان این که سازمان نظام پزشکی و انجمن های پزشکی در این زمینه وظیفه خطیری دارند، گفت: اگر بخش خصوصی نخواهد در این زمینه اقدام کند طبیعی است که وزارت بهداشت هم انگیزه ای برای پیگیری واقعی شدن تعرفه ها نخواهد داشت.

دکتر هاشمی گفت: علت این که برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس به جامعه پزشکی نگاه منفی دارند، همین معضل در عده قلیلی از پزشکان است که می خواهند ره صد ساله را یک شبه طی کنند بنابراین باید هرچه زودتر اقدامی برای مهار آن صورت گیرد، هرچند من هم می پذیرم که شرط اساسی آن واقعی شدن تعرفه هاست.

هاشمی با بیان این که دریافت های غیرمتعارف خط قرمز ماست، گفت: نظام پزشکی و بخش خصوصی باید در خط مقدم برخورد با این پدیده زشت قرار گیرند تا نیازی به ورود تعزیرات به این مسأله نباشد.

مهم‌ترین سرمایه در بخش سلامت اعتماد میان جامعه پزشکی و مردم است؛ این اعتماد به هیچ وجه نباید خدشه‌دار شود. مسایل مالی در ارتباط میان جامعه پزشکی و مردم مساله آنچنان بزرگ نیست که این طور به آن پرداخته شود، بلکه اصل موضوع به ناکارآمدی حوزه مالی نظام سلامت مربوط می‌شود و این موضوع است که چنین مسایلی را ایجاد می‌کند. بنابراین برخوردهای این چنینی مشکلی را حل نخواهد کرد

وزیر بهداشت گفت: معاونت درمان، نظام پزشکی و نمایندگان بخش خصوصی کارگروهی برای تعیین عدد مورد توافق تعرفه ها تشکیل دهند که پس از تصویب آن، مسأله دریافت های غیرمتعارف یکبار و برای همیشه حل شود.

وزیر بهداشت ادعای عده‌ای از افراد که می گویند مشکل نظام سلامت منابع نیست را غیرواقعی دانست و گفت: وقتی کشورهای توسعه یافته و برتر دنیا در عرصه سلامت با اینهمه هزینه هایی که در بخش سلامت می کنند هنوز مشکل دارند چطور می توان گفت نظام سلامت به بودجه بیشتر نیاز ندارد؟

قائم مقام وزیر بهداشت: انتشار لیست پزشکان زیرمیزی‌بگیر کار درستی نبود

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها هم درباره برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر واکنش نشان داد. او انتشار لیستی از پزشکان به عنوان پزشکان زیرمیزی‌بگیر را روشی ناصواب در برخورد با تخلفات پزشکی خواند.

دکتر سیدحسن امامی رضوی با بیان این که اصل این موضوع به ناکارآمدی حوزه مالی نظام سلامت مربوط می‌شود گفت: برخوردهای این چنینی و هجمه به جامعه پزشکی مشکلی را حل نخواهد کرد.

زیرمیزی

او درباره هجمه‌های اخیر علیه جامعه پزشکی و انتشار لیستی از پزشکان به عنوان دانه درشت‌های زیرمیزی‌ بگیر، گفت: روش مطرح شدن این موضوع را روشی نادرست می‌دانم. افرادی که این موضوع را به این شکل مطرح کردند هر چند هم که نیت خیری داشته باشند اما مسیر انتخابی‌شان مسیر ناصوابی است.

او گفت: مهم‌ترین سرمایه در بخش سلامت اعتماد میان جامعه پزشکی و مردم است؛ این اعتماد به هیچ وجه نباید خدشه‌دار شود. مسایل مالی در ارتباط میان جامعه پزشکی و مردم مساله آنچنان بزرگ نیست که این طور به آن پرداخته شود، بلکه اصل موضوع به ناکارآمدی حوزه مالی نظام سلامت مربوط می‌شود و این موضوع است که چنین مسایلی را ایجاد می‌کند. بنابراین برخوردهای این چنینی مشکلی را حل نخواهد کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها تاکید کرد: ساختار ارایه خدمات در نظام سلامت باید طوری طراحی شود که زمینه تخلف از بین برود. البته در هر جامعه‌ای می‌تواند تخلفاتی وجود داشته باشد؛ اما اگر ساختار طوری طراحی شود که رابطه مالی میان پزشک و بیمار از بین برود و نظام پرداخت از طریق بیمه‌ها به صورتی صحیح صورت گیرد، خود به خود زمینه‌های تخلف از بین خواهد رفت.

بخش اجتماعی تبیان

منبع : خبرآنلاین