تبیان، دستیار زندگی
در دنیا، خطوط راه آهنی هستند که بسیار عجیب و جالب هستند، این خطوط از مناطق باورنکردنی یا شگفت انگیز عبور می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جالب‌ترین مسیرهای ریلی دنیا +عکس


در دنیا، خطوط راه آهنی هستند که بسیار عجیب و جالب هستند، این خطوط از مناطق باورنکردنی یا شگفت انگیز عبور می‌کنند.


راه آهن و حمل و نقل ریلی، یکی از ایمن‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های سفر کردن در تمام دنیاست. با استفاده از این روش است که انسان‌ها سال‌ها با کمترین مشکل، مسافرت می‌کنند و حتی کالاهای اساسی را با آن، جا به جا می‌کنند.

خطوط ریلی در تمامی کشورهای دنیا دیده می‌شود و هر منطقه‏ای، بنا به نیازهای خود، دست به ساخت این خطوط می‌زند. کار ساخت راه آهن، بسیار سخت است، زیرا معمولاً این خطوط از غیر قابل دسترس‏ترین نقاط عبور می‌کند و کارگران، زحمات زیادی برای ساخت آن‌ها می‌کشند. در دنیا، خطوط راه آهنی هستند که بسیار عجیب و جالب هستند، این خطوط از مناطق باورنکردنی یا شگفت انگیز عبور می‌کنند.

** راه آهن ناپیر-گیزبورن

راه آهن
راه آهن

یکی از منحصر به فردترین راه آهن‌های دنیا را می‌توانید در نیوزلند پیدا کنید. این خط ریلی، دقیقاً از وسط باند فرودگاه گیزبورن عبور می‌کند و راننده قطار، هر بار باید حرکتش را با برج مراقبت هواپیماها تنظیم کند! این خط با استفاده از یک لوکوموتیو ذغالی مربوط به سال 1939 به کارش ادامه می‌دهد. دیدن یک قطار بخاری در میان باند فرودگاه، چیزی نیست که بتواند در هر نقطه‏ای آن را مشاهده کرد.

** تونل عشق

جالب‌ترین مسیرهای ریلی دنیا
راه آهن
جالب‌ترین مسیرهای ریلی دنیا

یکی از زیباترین خطوط ریلی دنیا در منطقه کلوین در اوکراین قرار دارد. در میان این خط ریلی، تونلی بسیار زیبا واقع شده است که نزدیک به 3 کیلومتر طول دارد. این تونل، تماماً با درخت‌های مختلف پوشیده شده است و به عنوان یک مرکز عکاسی و جذب توریست، شناخته می‌شود. معمولاً زوج‌های جوان اوکراینی در اولین روز زندگی خود، از این تونل عبور می‌کنند و اعتقاد دارند زندگی آن‌ها شیرین خواهد شد.

** راه آهن ترنس-سیبرین

راه آهن
راه آهن

روسیه وسعت بسیاری دارد و از این رو می‌توان باور کرد که بلندترین خط راه آهن دنیا نیز در این کشور واقع شده باشد. این خط ریلی که به طور یکپارچه، مسکو را به شرق دور روسیه و دریای ژاپن متصل می‌کند، بیش از 15 هزار کیلومتر طول دارد. خط ریلی ترنس-سیبرین نقاط مشترکی با مرز کشورهای چین، مغولستان و کره شمالی دارد. از سال 1891 ساخت آن آغاز شده است و البته امروزه نیز قصدهایی برای گسترش و طولانی‌تر کردن آن وجود دارد.

** راه آهن برمه

راه آهن
راه آهن

یکی از شناخته شده‏ترین خطوط ریلی در آسیا و دنیا، خط متصل کننده بانگکوک با برمه است. این خط ریلی که 415 کیلومتر طول دارد، به عنوان راه آهن مرگ نیز شناخته می‌شود! زیرا نزدیک به 90 هزار کارگر و 16 هزار زندانی در حالی که مشغول ساخت این خط بودند، جانشان را از دست دادند. این خط راه آهن که این روزها به خاطر خطرناک بودنش، به جاذبه توریستی تبدیل شده است، از لبه‏های خطرناک صخره‏های عجیب عبور می‌کند.

** راه آهن ماکلونگ

راه آهن
راه آهن
راه آهن

یکی از عجیب‌ترین خطوط راه آهن دنیا در تایلند قرار دارد و دقیقاً از میانه یک بازارچه به نام ماکلونگ عبور می‌کند. در طول روز، فروشندگان باید بساط کسب خود را جمع کنند تا قطاری از میانه بازار عبور کند. معمولاً در این منطقه، ماهی، تخم مرغ و مواد خوراکی به فروش می‌رسد که البته با توجه به عبور قطار، آلودگی بسیار زیادی دارند. این بازارچه به عنوان یکی از جاذبه‏های گردشگری تایلند به حساب می‌آید.

باشگاه خبرنگاران

برای بزرگ‌نمایی تصاویر، بر روی آن‌ها کلیک کنید.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: m_hadi47

برگرفته از گروه: جهانگردی