تبیان، دستیار زندگی
محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان در باره شرایط ورزش ایران باخبرنگار تبیان سخن گفت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزش گرفتار افراط و تفریط است


محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان در باره شرایط ورزش ایران با خبرنگار تبیان سخن گفت.
ورزش ایران با گذر از چند مرحله از انتخابات مختلف باید مسیر خود را برای آینده بشناسد. با رای اعتماد به وزیر ورزش پس از سه مرحله سخت و برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک اکنون مسئولان مربوطه باید همه توان خود را برای موفقیت در عرصه های آسیایی، جهانی و المپیک به کار ببندند. برای رسیدن به این شرایط ما زمان زیادی را ازدست داده ایم و نباید بیش از این کارها متوقف شود. در کنار این ما مشکلات بودجه ای هم داریم که کار را سخت تر هم می کند.

خسروی وفا

اگرچه برخی نگرانی هایی بابت انتخابات صورت گرفته دارند اما به نظر من الان باید با قبول آنچه به شکل قانونی روی داده همه باید با قبول مسئولیت مدیران فعلی به آنها کمک کنیم.

متاسفانه در ورز ش ایران افراط و تفریط باعث فرصت سوزی فراوانی شده است. مشکل ما این نیست که ورزش دارای وزارتخانه باشد یا نه. مشکل این است که گاهی از این سر بام و گاهی از آن سوی بام فرو می افتیم. روزگاری مسئول ورزش دغدغه مجلس را قبول نداشت و خود را موظف به پاسخگویی نمی دانست و روزی برای یک اتفاق کوچک وزیر را زیر سوال می بریم. در چنین شرایطی کار کردن از توان افراد خارج می شود.

پیشنهاد من این است که بخش قهرمانی ورزش را بر عهده کمیته ملی المپیک قرار دهیم و با استفاده از افراد کارکشته این بخش را در آنجا مدیریت کنیم و وزارت ورزش در بخش ورزش همگانی فعال باشد. به این شکل توصیه موکد مقام معظم رهبری را هم به اجرا گذشته ایم. اگر وضعیت ورزش به گونه ای شود که در بخش قهرمانی باشگاه ها و فدراسیون ها بتوانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند بسیاری از مشکلات ما حل می شود. در چنین شرایطی وزارت ورزش فقط نقش نظارتی و حمایتی خواهد داشت .

متاسفانه در ورز ش ایران افراط و تفریط باعث فرصت سوزی فراوانی شده است. مشکل ما این نیست که ورزش دارای وزارتخانه باشد یا نه. مشکل این است که گاهی از این سر بام و گاهی از آن سوی بام فرو می افتیم.

در این صورت است که وزیر برای هر اتفاق ریز و درشت به مجلس کشانده نخواهد شد.

انتخابات کمیته ملی المپیک در این دوره شکل و نمایی خاص داشت. این که بگوییم بدون اشکال بود حرف درستی نیست اما هرچه بود تمام شد. به نظر می رسد در این کمیته ما وزن مدیریتی بالا نداریم که باید در این خصوص چشم به آینده داشت و تلاش کنیم این مشکل در دوره های بعد به نوعی برطرف شود.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان