تبیان، دستیار زندگی
کاظم سید علیخانی مدافع اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص وضعیت این روزهای این تیم باخبرنگار تبیان سخن گفت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه رستگاری پرسپولیس این است


کاظم سید علیخانی مدافع اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص وضعیت این روزهای این تیم با خبرنگار تبیان سخن گفت.
ورزش و فوتبال می توانند به خانواده ها آرامش بدهند. این اتفاق کمی نیست که از کنار آن به راحتی عبور کنیم. برد و باخت تیم های پرطرفدار در امور اجتماعی تاثیر گذارند پس باید به این مهم توجه کنیم. تیم هایی چون پرسپولیس و استقلال فراتر از آسیا هستند چرا باید سرو سامان نیابند؟

سید علیخانی

من مشکلات پرسپولیس را مربوط به امروز نمی دانم. این مشکلات از سالها پیش با این تیم بوده و مشخص نیست چرا اقدامی برای حل آن نمی کنند. از قدیم  هم به یاد دارم عده ای که به دنبال منافع خود هستند همه چیز را به هم می ریزند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند. عده ای قصد ضعیف کردن پرسپولیس و محبوبیت آن نزد مردم دارند. این اتفاق منافع آنها را تضمین می کند.

بسیاری از مشکلات امروز پرسپولیس دیروز به راحتی قابل حل بود اما آن را انجام ندادند. روزگاری احداث یک ورزشگاه برای این تیم به سهولت ممکن بود اما امروز شدنی نیست. فردا اوضاع از این هم بدتر خواهد شد. الان پرسپولیس یک تیم آواره است و خانه ای ندارد.

اخیرا قدیمی ها دور هم جمع شدند تا به این تیم کمک شود. آنها با هم اختلاف نظر داشتند اما هرچه هست به دعوای خانوادگی مربوط می شود. باید یادمان باشد که قبل از هرچیز باید به دنبال سرو سامان یافتن اوضاع پرسپولیس باشیم. متاسفانه دخالت برخی سیاسیون شهرت طلب وگرایش های باندی و گروهی باعث شده تا مشکلات این تیم مردمی هر روز بیشتر از دیروز شود.

پرسپولیس دهه 60 را همه دوست دارند چون از این خبرها نبود. هر دهه رفتیم جلوتر اوضاع خراب شد. الان هم که فقط پول حرف اول و آخر را می زند. اصلا واژه ای به نام تعصب معنی ندارد. دلیل ادامه شرایط فعلی هم دولتی بودن باشگاه است. عده ای دنبال این هستند تا به این صورت صاحب بودجه ای دولتی شوند و از آن بهره خود راببرند. نمی گویم همه مدیران این گونه بوده اند اما هرکس آمد به اندازه تعهد و تخصص خود کار کرد و راه به جایی نبرد.

پرسپولیس دهه 60 را همه دوست دارند چون از این خبرها نبود. هر دهه رفتیم جلوتر اوضاع خراب شد. الان هم که فقط پول حرف اول و آخر را می زند. اصلا واژه ای به نام تعصب معنی ندارد.

من پیشنهاد می کنم این تیم به مردم واگذار شود. در مرحله اول پیشکسوتان و بعد همه در این مهم نقش داشته باشند. مگر می توان از کنار چهره هایی چون علی پروین گذشت؟ او و دیگران باید باشند و کار را در دست بگیرند. متاسفانه کار را به جایی رسانده اند که از هر حرکتی می ترسیم و پیش خود می گوییم باز چه اتفاقی قرار است رخ دهد؟  در یک کلام اگر دولت حمایت کند و قدیمی های تیم دور هم جمع شوند همه مشکلات موجود به راحتی قابل حل است اما می دانم عده ای منفعت طلب اجازه نخواهند داد تا این اتفاق رخ دهد.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان