تبیان، دستیار زندگی
کارگردان سریال تلویزیونی سرزمین کهن گفت که ریشه اتفاقات رخ داده درباره برخی قسمت های این مجموعه تلویزیونی، سوءتفاهم است و هیچ کس قصد توهین به هیچ قومیتی را در این اثر نداشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توضیحات کمال تبریزی درباره حواشی «سرزمین کهن»


کارگردان سریال تلویزیونی سرزمین کهن گفت که ریشه اتفاقات رخ داده درباره برخی قسمت های این مجموعه تلویزیونی، سوءتفاهم است و هیچ کس قصد توهین به هیچ قومیتی را در این اثر نداشته است.

توضیحات کمال تبریزی درباره حواشی «سرزمین کهن»

کمال تبریزی در گفت وگویی افزود: ریشه اتفاقاتی که در باره سرزمین کهن افتاده، سوء تفاهم است.

وی با اشاره به نگارش مطلبی از سوی گروه تولید این سریال در اوایل رخ دادن حاشیه ها برای سرزمین کهن توضیح داد: هیاتی از تلویزیون در حال رایزنی برای حل مسائل پیش آمده هستند؛ تصور می کنم صبر کنیم و ببینیم تلاش این هیات ها به کجا می رسد.

کارگردان سریال سرزمین کهن تاکید کرد: من، همکارانم و حتی مسوولان تلویزیون، همه افراد شناخته شده ای هستیم و همه معتقدند قصد و غرضی در کار نبوده و قطعا همه مسائل پیش آمده برگرفته از سوء تفاهم است.

تبریزی تصریح کرد: هیچکس قصد توهین به هیچ قومیتی را در سریال سرزمین کهن نداشته و ندارد. این امر را باید به عنوان یک اصل بپذیریم و در ادامه دلایل رخ دادن اتفاقات اخیر را تحلیل کنیم.

طبقه حساس در اکران نوروزی

این کارگردان سینما در ادامه از تلاش برای آماده سازی فیلم طبقه حساس به منظور اکران در نوروز سال 93 خبر داد و افزود: اصلاحات مختصری بر روی فیلم انجام شده و ممکن است تغییراتی جزیی روی تدوین این اثر سینمایی و در بخش صدا نیز داشته باشیم.

تبریزی گفت: هم اکنون در مرحله ساخت تیزر و طراحی پوستر این اثر سینمایی هستیم. در عین حال مرحله اپتیک کردن صدا برای اکران فیلم در شهرستان هایی که امکان پخش صدای دیجیتال ندارند نیز در حال انجام است که البته فکر می کنم که این بخش نیز زمان می برد.

به گفته وی، مشکلی برای آماده سازی فیلم طبقه حساس برای اکران نوروزی وجود ندارد و این اثر از ابتدای نوروز 93 آماده نمایش عمومی خواهد بود.

نیاز سینمای ایران به فیلم هایی از جنس طبقه حساس

کارگردان فیلم طبقه حساس درباره استقبال مخاطبان از فیلم طبقه حساس در ایام نوروز اظهار کرد: فکر می کنم استقبال خوب باشد؛ مردم در جشنواره فیلم فجر امسال، طبقه حساس را دیدند و عکس العمل های بسیار خوبی نسبت به این اثر سینمایی داشتند.

تبریزی تاکید کرد: به نظر نرسید که پلانی اضافه یا کم داشته باشیم و طبقه حساس ارتباط خوبی با مخاطب عام برقرار کرد. در عین حال در برخورد بینندگان غیر ایرانی نیز این اثر خوب بوده و امیدوارم سالن های سینما با چنین فیلم هایی رونق گرفته و در سال آینده، با افزایش تولید آثاری همچون طبقه حساس، شاهد آشتی مردم با سینما باشیم.

ممنوعیت اکران فیلم ها وجهه سیاسی دارد

کارگردان فیلم سینمایی خیابان های آرام در ادامه درباره حاشیه های پیش آمده در جشنواره سی و دوم و ممنوعیت نمایش برخی آثار سینمایی در سال های اخیر گفت: ممنوعیت اکران فیلم ها، یک مقداری وجهه سیاسی پیدا کرده و این بخش تنها وجه فرهنگی هنری ندارد. این ممنوعیت از نوع دایره خط قرمزی که وجود دارد نیست بلکه بخشی از آن به کشمکش های سیاسی باز می گردد.

تبریزی تصریح کرد: وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی باید مقداری حوصله و دقت بیشتری به خرج دهند تا با ظرافت بیشتری سعی کنند آثار سینمایی را از این مسیر عبور دهند.

تبریزی تصریح کرد: هیچکس قصد توهین به هیچ قومیتی را در سریال سرزمین کهن نداشته و ندارد. این امر را باید به عنوان یک اصل بپذیریم و در ادامه دلایل رخ دادن اتفاقات اخیر را تحلیل کنیم.

اکران با درایت فیلم های سینمایی

وی با بیان اینکه هیچ فیلمی در کمد نمی ماند و روزی زمان نمایش آن فرا می رسد تاکید کرد فکر می کنم مسئولان سینمایی با درایت و کیاست می توانند مشکل این آثار را حل کنند و آن ها را در چرخه نمایش عمومی بیاورند.

کارگردان فیلم سینمایی مارمولک گفت: طبیعی است که این اتفاق باید بتدریج رخ دهد و نمی توان به یک باره همه فیلم هایی را که با ممنوعیت اکران روبرو بوده اند، نمایش داد.

تبریزی ادامه داد: در جشنواره امسال فیلم «قصه ها و خانه پدری» و به نوعی فیلم «عصبانی نیستم» حضور داشتند.

به گفته وی، یک باره همه این آثار را نباید به سینما بیاوریم و این نوع فیلم ها باید با آرامش و کم کم در سینما به نمایش عمومی برسد. در کنار فیلم هایی که به اکران می رسند در هر فصل نمایش یک یا دو فیلم از این نوع آثار هم می تواند به اکران برسد.

مساله رستاخیز مشکلی قدیمی است

کارگردان فیلم سینمایی پاداش در ادامه در باره حاشیه های پیش آمده برای فیلم رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش نیز گفت: مشکلی که برای فیلم رستاخیز پیش آمده یک مساله قدیمی است و تنها مربوط به امروز نمی شود. فکر می کنم این امر نیاز به چالش و گفت وگو و بحث دارد و باید در این باره با طیف های مختلف جلسات متعددی برگزار شود.

وی تاکید کرد به هر حال به دلیل مسائل شرعی، آثاری همچون رستاخیز حساسیت های اینچنینی دارند. فکر می کنم این موضوع حل شدنی است؛ اما باید کسانی که نسبت به چنین آثاری ایراداتی دارند، مسائل خود را مطرح کنند و فیلمسازان و دست اندرکاران و کارشناسان امور هنری به این ایرادات پاسخ دهند.

مساله ای که برای فیلم احمدرضا درویش پیش آمده موضوع جدیدی نیست؛ از زمان تولید فیلم الرساله به کارگردانی مصطفی عقاد این موضوعات مطرح شد و ممکن است در آینده نه چندان دور این مسائل برای فیلم محمد (ص) ساخته مجید مجیدی هم پیش آید.

تبریزی توضیح داد: مساله ای که برای فیلم احمدرضا درویش پیش آمده موضوع جدیدی نیست؛ از زمان تولید فیلم الرساله به کارگردانی مصطفی عقاد این موضوعات مطرح شد و ممکن است در آینده نه چندان دور این مسائل برای فیلم محمد (ص) ساخته مجید مجیدی هم پیش آید.

وی اظهار کرد: این مساله فقط مختص ایران نیست و در همه جای دنیا همه مسلمانان نگاه مختص خود را به این نوع آثار دارند و تصور می کنم این موضوع با گفت وگو و تفکیک مصادیق رفع شود. البته به شرطی که پشت این انتقادات، جریان سیاسی وجود نداشته باشد

بخش سینما  و تلویزیون تبیان


منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران / ایرنا

مطالب مرتبط:

جنجال عطاران؛غوغای سرزمین کهن     

روزگاران روایتی تازه از تاریخ سیاسی ایران  

 سرزمین كهن