تبیان، دستیار زندگی
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران با اعلام اینکه از وزیر صنعت درخواست می‌کنیم مصوبات دست و پاگیری را که به حوزه صادرات مربوط می‌شود را در اسرع وقت لغو کند، گفت: ثبات نرخ ارز افزایش حجم صادرات کشور را به دنبال خواهد داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجم مبادلات اقتصادی ایران و آمریکا چقدر شد؟


رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران با اعلام اینکه از وزیر صنعت درخواست می‌کنیم مصوبات دست و پاگیری را که به حوزه صادرات مربوط می‌شود را در اسرع وقت لغو کند، گفت: ثبات نرخ ارز افزایش حجم صادرات کشور را به دنبال خواهد داشت.

تحریم، ایران و امریکا

اسدالله عسگر اولادی در نشستی با دست اندرکاران صادرات و مسئولان اقتصادی استان سمنان در اتاق بازرگانی سمنان با اشاره به اینکه با توجه به دیپلماسی‌های موثر دولت طی دو ماهه مهر و آبان توانستیم توفیقات مناسبی را در حوزه صادرات به دست آوریم اظهار داشت: صادرات کشور در 10 ماهه امسال حدود 33 میلیارد و 800 میلیون دلار شده است که اگر بتوانیم در دو ماه باقیمانده نیز حجم صادرات را هفت میلیارد دیگر افزایش دهیم، عدد صادراتی کشور در سال 92 به مرز 41 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود: در حال حاضر قیمت کالاهای صادراتی بالاست که این امر قدرت رقابت را برای صادر کنندگان در بازار هدف با مشکلاتی روبرو ساخته است امیدوارم وزیر صنعت با درایت خود قیمت کالاهای صادراتی را منطقی‌ تعیین و در راستای آن رقابت‌پذیری مناسبی را در عرصه بین‌المللی برای صادرکنندگان بوجود آورد.

حجم مبادلات اقتصادی ایران و آمریکا به 550 میلیون دلار رسیده است

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران با بیان اینکه حجم مبادلات اقتصادی ایران و آمریکا در سه تا چهار ماه اخیر به 550 میلیون دلار رسیده است افزود: از این رقم 350 میلیون دلار واردات و 200 میلیون دلار صادرات بوده است.

عسگر اولادی با اشاره به اینکه دیگر مشکل دیگر صادرکنندگان، پرداخت یک درصد فروش به اتاق ایران و معضلات حمل‌و‌نقل کالاست تصریح کرد: با توجه به تصمیم امروز مدت تمدید کارت بازرگانی به پنج سال افزایش یافته است که این امر تا حدودی برخی از مشکلات صادرکنندگان کشور را برطرف خواهد کرد.یکی از مشکلات صادرکنندگان تحریم‌های داخل کشور است که باید در این رابطه نیز وزیر صنعت با همکاری بخش‌های مختلف سیاست‌هایی را برای لغو مصوبات دست و پاگیر انجام دهد.

اینکه جنس بنجل چینی وارد می شود بیشتر آن به خود ما بر می گردد.در دوره جدید تلاش بر توسعه سرمایه گذاری با چین و انتقال دانش فنی استوار است و آماده تامین زمین، ساختمان و شرایط لازم برای جلب و جذب سرمایه گذاران چینی در ایران از طریق انتقال دانش فنی هستیم

ضرورت لغو مصوبات دست ‌و‌ پاگیر صادر کنندگان در اسرع وقت

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران از وزیر صنعت درخواست کرد که مصوبات دست ‌و‌ پاگیر صادر کنندگان را در اسرع وقت لغو کند تا بستر مناسبی برای افزایش فعالیت صادر کنندگان در داخل کشور بوجود آید.

عسگر اولادی خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات به سمت مثبت پیش برود حجم مبادلات ایران و آمریکا در سال 2014 به مرز 600 تا 700 میلیون دلار و حتی تا یک میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای صادرات غیر نفتی ایران گفت: بخش صادرات نیاز به حمایت و ایجاد تسهیلات در بخش های مالی و زیرساختی است.

عسگراولادی

صادرات تحمل بهره 30 درصد را ندارد

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران با بیان اینکه صادرات تحمل بهره 30 درصد را ندارد گفت: درآمد صادرات کالا حداقل چهار ماه زمان نیاز دارد تا برگردد و در این مدت منابع صادراتی حداقل 10 درصد صادر کنندگان با کسری مواجه می شود.

عسگر اولادی با اشاره به مسایل مربوط به وضعیت کالاهای چینی گفت: اینکه جنس بنجل چینی وارد می شود بیشتر آن به خود ما بر می گردد.در دوره جدید تلاش بر توسعه سرمایه گذاری با چین و انتقال دانش فنی استوار است و آماده تامین زمین، ساختمان و شرایط لازم برای جلب و جذب سرمایه گذاران چینی در ایران از طریق انتقال دانش فنی هستیم.

کیفیت پسته دامغان از نظر کیفیت و مزه با پسته آمریکا رقابت سنگین دارد

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به کیفیت پسته دامغان از نظر کیفیت و مزه با پسته آمریکا رقابت سنگین دارد گفت: حتی اعضای اتحادیه پسته کاران آمریکایی پسته مصرفی خود را از نوع دامغانی تامین و مصرف می کنند.

عسگر اولادی تصریح کرد: باید برای توسعه صادرات پسته دامغان از تازه خوری این محصول جلوگیری و با ایجاد پایانه صادراتی و تامین صادر کننده پسته مناسب در این عرصه تلاش شود.

در این نشست که روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و مدیرکل گمرک و نیز تنی چند از تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان سمنان حضور داشتند توان صادراتی، مسایل و مشکلات و راهکارهای توسعه صادرات این استان مورد بررسی قرار گرفت.

بخش اقتصاد تبیان


منبع : مهر