تبیان، دستیار زندگی
گردشگران در سفرهای خود هر کدام نماینده ملت خود هستند، همین است که اگر خطایی از هر کدام سر بزند به نام و فامیل آن گردشگر نوشته نمی‌شود و آن خطا به نام ملیت او نوشته می‌شود، همین ویژگی باعث شده ‌گردشگران هر نقطه‌ای از جهان به رفتار و اخلاقی مشهور شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخلاق‌های خاص گردشگران دنیا!


گردشگران در سفرهای خود هر کدام نماینده ملت خود هستند، همین است که اگر خطایی از هر کدام سر بزند به نام و فامیل آن گردشگر نوشته نمی‌شود و آن خطا به نام ملیت او نوشته می‌شود، همین ویژگی باعث شده ‌گردشگران هر نقطه‌ای از جهان به رفتار و اخلاقی مشهور شوند. به‌عنوان مثال اگر از مردم، هتل‌ها و مسئولان گردشگری مقاصد ایرانیان درباره گردشگران ایران بپرسید، اولین نکته‌ای که آنها درباره گردشگران می‌گویند، چمدان‌های بزرگ همراه آنهاست!

توریست

همین نکته نشان می‌دهد‌ ایرانی‌ها در سفر لوازم بسیاری را همراه خود می‌برند، اما این ویژگی‌ها به همین نکته‌ها محدود نمی‌شود و گاه صفت‌های زشتی به گردشگران ملیت‌های مختلف نسبت می‌دهند که خواندنشان بازتاب‌دهنده بخشی از فرهنگ آن کشور است.

شیوه رفتار گردشگران و رعایت ادب از سوی آنها همواره نقش مهمی در نحوه نگرش مردم کشور میزبان گردشگران به کشور آنها دارد. از آنجا که بیشتر این افراد امکان سفر به کشورهایی که گردشگران بی‌ادب از آنها آمده‌اند، ندارند‌ تنها ملاک قضاوت، گردشگران این کشورهاست که این ‌مساله علاوه بر نحوه رفتار آنها با گردشگران در بسیاری از موارد تأثیر مستقیمی بر نحوه صدور روادید از سوی دولت‌ها برای گردشگران کشورهایی دارد که به بی‌ادب بودن شهرت یافته‌اند.

فرانسوی‌ها، بدترین‌ گردشگران

یک نظرسنجی نشان می‌دهد، فرانسوی‌ها بدترین گردشگران در جهان هستند. نظرسنجی موسسه گردشگری اکسپیدیا از 4500 هتل در سراسر جهان نشان می‌دهد‌ گردشگران فرانسوی از نظر خرج کردن، به کار بردن کلمات زشت و البته بد صحبت کردن زبان‌های خارجی و بلد نبودن انگلیسی بدترین جهانگردان دنیا را دارند. به گواهی این نظرسنجی که از تعداد زیادی از هتل‌های جهان، مقاصد سفر معروف، مسئولان گردشگری و مردم محلی و صاحبان فروشگاه‌ها استخراج شده نشان می‌دهد، فرانسوی‌ها در سفر یکی از بدترین‌ها هستند. این کشور که در صدر فهرست کشورهای پرجاذبه جهان قرار دارد، نتوانسته است به اندازه جاذبه‌های بی‌شمارش گردشگران خوبی را روانه دیگر کشورها کند.

ژاپنی‌ها، مودب‌ترین گردشگران

مردم ژاپن به دلیل فرهنگ غنی خود همچنان از بهترین گردشگران دنیا برخوردارند، ژاپنی‌ها از معدود مردم این کره خاکی هستند که همچنان به فرهنگ خود پایبندند و جهش تکنولوژی هنوز نتوانسته است در سبک زندگی آنها تغییر ایجاد کند. با این حال، ژاپنی‌ها برای سومین سال متوالی عنوان بهترین گردشگران جهان را حفظ کرده‌اند. ژاپن یکی از قطب‌های گردشگری جهان است، هرچند فاجعه زلزله و سونامی وحشتناک دو سال پیش در این کشور باعث شد گردشگران ورودی به این کشور کاهش چشمگیری پیدا کنند، اما آنها توانستند دوباره به همان جایگاه دو سال گذشته خود بازگردند. از اینها که بگذریم گردشگران ژاپنی‌ به‌عنوان تمیزترین، مودب‌ترین، آرام‌ترین و صبورترین گردشگران دنیا شناخته شده‌اند.

خوش‌لباس‌های ایتالیایی

ایتالیا مرکز مد جهان است و این را می‌توان از فشن مدهای سال در شهرهای مختلف این کشور هم متوجه شد. جالب است بدانید بیشترین محاورات روزمره ایتالیایی‌ها هم درباره مد سال و برندهای معروف لباس و روش‌های کاهش وزن و چگونگی روی فرم ماندن بدن است! گردشگران ایتالیایی هم از این قاعده مستثنا نیستند، زیرا آنها به عنوان خوش‌لباس‌ترین گردشگران دنیا شناخته می‌شوند. همین است که مقاصد مهم سفر ایتالیایی‌ها همواره کشورهایی بوده است که آنها بتوانند با برند‌های تازه هم آشنا شوند یا حداقل بتوانند در فروشگاه‌های بزرگ کشورهای جهان پرسه بزنند.

یک نظرسنجی نشان می‌دهد، فرانسوی‌ها بدترین گردشگران در جهان هستند. آنها از نظر خرج کردن، به کار بردن کلمات زشت و البته بد صحبت کردن زبان‌های خارجی و بلد نبودن انگلیسی بدترین جهانگردان دنیا را دارند

آمریکایی‌های شلوغ و بدلباس

ایالات متحده یکی از کشورهایی است که بیشترین گردشگر را در سال روانه دیگر کشورها می‌کند.

گردشگران آمریکایی ویژگی‌های متضاد زیادی دارند، آنها از جهاتی بسیار خوب هستند، مثل این‌که موقع سفارش غذا و خرید مایحتاج براحتی تلاش می‌کنند به زبان محلی صحبت کنند، اما گردشگران آمریکایی از نظر دیگر جنبه‌های رفتاری مانند پرسروصدا بودن، کم‌تحمل بودن و بدلباسی جزو بدترین‌ها هستند. وب‌سایت «اکسپیدیا» درباره آنها می‌نویسد: گردشگران آمریکایی و چینی به هنگام سفر حس مالکیت بسیاری در مقاصد سفر خود دارند، به گونه‌ای که انگار آنها پادشاه مقاصد سفر خود هستند!

چینی‌های ولخرج

چین به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان، سال 2013 با فرستادن 97 میلیون گردشگر به کشورهای مختلف، بیشترین میزان گردشگر را در سطح جهان دارد.

در این شرایط کارشناسان بر این باورند که در سال 2014 میلادی بیش از صد میلیون چینی به عنوان گردشگر به دیگر کشورها سفر می‌کنند و پول زیادی را نیز در سفرهای خود هرینه خواهند کرد.

پژوهش موسسه کوتری همچنین نشان می‌دهد نسل جدید گردشگران چینی برخلاف نسل قبلی بسیار اهل مسافرت، خوشگذران، تحصیلکرده و همچنین ولخرج هستند و به دنبال کالاهای لوکس می‌گردند.

آنها همچنین در سفر به مناطق بدون مالیات مثل هنگ‌کنگ علاقه زیادی دارند.

در شش سال گذشته همچنین سفر گردشگران چینی به آمریکا افزایش چشمگیری داشته و از 400 هزار به یک میلیون و 400 هزار رسیده، هر‌چند میزان مسافرت آنها به ژاپن و انگلیس کاهش کمی داشته است.

در این‌ میان، کشورهای مختلف قصد دارند شرایط سفر گردشگران چینی‌ به کشورهایشان را تسهیل کنند که ازجمله این اقدامات می‌توان به تسهیل قوانین صدور روادید گردشگری برای گردشگران چینی از سوی کشورهای کره ‌جنوبی، فرانسه و انگلیس اشاره کرد.

طبق اعلام سازمان جهانی جهانگردی، سال 2013 تعداد گردشگران چینی جهان حدود 22 درصد رشد داشته که کارشناسان علت اصلی این امر را رشد چشمگیر درآمدهای مردم چین در سال‌های اخیر می‌دانند.

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از جام جم