تبیان، دستیار زندگی
نوکیا خود را برای کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا با دست پر آماده می کند و گوشی اندرویدی Nokia X A110 به قیمت 110 دلار مجهز به کیت کت یکی از آنهاست. همچنین شایعاتی در باره گوشی فوق‌العاده نیرومند بلک بری در شبکه اینترنت منتشر شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوکیا و بلک‌بری دو سر یک طیف


نوکیا خود را برای کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا با دست پر آماده می کند و گوشی اندرویدی Nokia X A110 به قیمت 110 دلار مجهز به کیت کت یکی از آنهاست. همچنین شایعاتی در باره گوشی فوق‌العاده نیرومند بلک بری در شبکه اینترنت منتشر شده است که نشان می‌دهد که غول 8 هسته‌ای بلک بری تا 2015 عرضه نخواهد شد.

نوکیا و بلک‌بری دو سر یک طیف

گوشی اندرویدی نوکیا به تدریج به یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های دنیا تبدیل می‌شود و آخرین شایعات حاکی از آن هستند گوشی اندرویدی نوکیا 110 دلار خواهد بود.

این گوشی که با نام عمومی پروژه نورماندی و نام تخصصی‌تر XA110 شناخته می‌شود در وب‌سایت‌های فروش آنلاین در ویتنام برای عرضه به مشتریان قیمت‌گذاری شده است که ارزش این دستگاه برابر با 110 دلار است. در این وب‌سایت گوشی نوکیا لومیا 525 نیز با قیمت 160 دلار قرار داده شده است.

لازم به ذکر است که کیت کت حدود 4 گیگ فضا لازم دارد اما نرماندی، اندروید بهینه شده است که فضای کمی را اشغال کرده و ضروریات این سیستم عامل روی آن نصب شده است به همین خاطر در این مشخصات می بینید که کل حافظه داخلی دستگاه 4 گیگ تعریف شده است و برای دانلود و نصب برنامه های جدید حتما باید حافظه میکرو اس دی به آن اضافه کنید.نکته دیگر اینکه نرماندی فروشگاه مستقل برای دانلود اپ ها داشته و به فروشگاه گوگل پلی وصل نیست اما اپ های محبوب مانند اسکایپ، توئیتر و فیس بوک و ... را به صورت کارخانه ای روی آن نصب شده خواهید داشت.

شایعات درباره این گوشی حاکی از آن است که این دستگاه امکان دسترسی به فروشگاه پلی استور را نداشته و در عوض به فروشگاه ویژه‌ای که توسط نوکیا و مایکروسافت ایجاد شده است دسترسی خواهد داشت که نرم‌افزارهای ویژه‌ای برای این گوشی نیز به صورت اختصاصی عرضه خواهد کرد.

بلک‌بری قصد دارد در سال جدید دو سری جدید از محصولات خود را با عنوان سری W و سری B عرضه نماید. سری W از صفحه‌کلیدهای فیزیکی Qwerty بهره خواهند برد در حالی که دستگاه‌های سری B کاملا لمسی خواهند بود

شایعه شده که بلک‌بری، برنامه دارد گوشی هوشمند جدیدی را با پردازنده‌ی هشت هسته‌ای رونمایی کند. وب‌سایت N4BB مدعی است که بلک‌بری در حال توسعه‌ی یک گوشی‌هوشمند است که از چیپ‌ست 8 هسته‌ای اسنپدراگون MSM8994 کوالکام بهره خواهد برد.

این پردازنده که بر معماری 64 بیت متکی است، سرعت کلاک 2.5 گیگاهرتز برای هر هسته را به ارایه می‌کند. کمپانی بلک‌بری که هم‌اکنون با مشکلات بسیاری برای بدست آوردن سهم خود از بازار گریبان‌گیر است، برنامه خود را برای سال 2014 مشخص نموده و تایید کرده است که این کمپانی به هیچ‌عنوان قصد ترک کردن بازار گوشی‌های هوشمند را نداشته و به تازگی قراردادی را با فاکسکان به امضا رسانده تا مجموعه‌ای از دستگاه‌های ارزان قیمت‌تر را راهی بازار کند.

نوکیا و بلک‌بری دو سر یک طیف

هم‌چنین بلک‌بری قصد دارد در سال جدید دو سری جدید از محصولات خود را با عنوان سری W و سری B عرضه نماید. سری W از صفحه‌کلیدهای فیزیکی Qwerty بهره خواهند برد در حالی که دستگاه‌های سری B کاملا لمسی خواهند بود. گفته می‌شود که هر دو این سری محصولات، از پردازنده 4 هسته‌ای Snapdragon 800 MSM8974 کوالکام با سرعت 2.3 گیگاهرتز بهره خواهند برد. همچنین شایعاتی نیز در خصوص گوشی هوشمند چهار هسته‌ای بلک‌بری با اسم رمز Ontario مدتی است که به گوش می‌رسد و نشان از میان رده بودن این دستگاه دارد.

این احتمال وجود دارد که این دستگاه نیز همچون سری‌های B و W با پردازنده اسنپدارگون 800 MSM8974 عرضه شود. با این حال جزئیات بیشتری در خصوص این خبرها در دست نیست. N4BB می‌گوید که در تابستان سال 2015 شاهد ارائه دستگاه هشت‌ هسته‌ای این کمپانی خواهیم بود.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: آی تی رسان، گویا آی تی، زومیت