تبیان، دستیار زندگی
خبر عزل رئیس دانشگاه تهران امروز بر روی خروجی سایت های خبری قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرهاد رهبر از دانشگاه تهران رفت


خبر عزل رئیس دانشگاه تهران امروز بر روی خروجی سایت های خبری قرار گرفت.

در حالیکه برخی از خبرگزاریها علت برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران را به‌دلیل عدم مجوز برگزاری یک همایش حزبی با عنوان "بررسی تطبیقی رویکرد وزارت علوم در دوره‌های مختلف" که قرار بود از سوی انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شود عنوان می کنند، مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم با تأیید برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران، دلیل برکناری را اتمام دوره چهارساله فعالیت وی بیان کرده است.

فرهاد رهبر

به گفته وی محمد حسین امید، معاون اداری مالی وزارت علوم با حفظ سمت سرپرست دانشگاه تهران می‌شود.

نامه عزل فرهاد رهبر از سوی فرجی‌دانا

رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور نامه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران، با صدور حکمی محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم را با حفظ سمت به سرپرستی دانشگاه تهران منصوب کرد.

متن نامه فرجی‌دانا به فرهاد رهبر به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر فرهاد رهبر

سلام علیکم

احتراماً، باستناد حکم شماره 17431 مورخ 21/2/87 با عنایت به اتمام دوره مسئولیت جنابعالی براساس بند ب ماده 4 آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها، بدینوسیله از خدمات صادقانه شما در دوران تصدی ریاست دانشگاه تهران تقدیر و تشکر می‌نماید.

بی‌گمان خدمت‌گزاری به جامعه دانشگاهی کشور و سکانداری مدیریت آموزش عالی در عالی‌ترین سطح به ویژه در نماد آموزش عالی کشور توفیق بزرگی همراه با اجر اخروی است. امید است جامعه دانشگاهی کشور همانند گذشته از تجارب ارزنده و تلاش‌های مخلصانه شما در تحقق برنامه‌های توسعه علمی و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شوند.

از خداوند متعال سلامتی و بهروزی شما را مسئلت می‌نماید.

به گزارش الف، چندی قبل فرجی‌دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری برکناری فرهاد رهبر را در جمع خبرنگاران شایعه اعلام کرده بود.

البته روز گذشته، تسنیم خبر داده بود که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران روز گذشته کارگروهی تشکیل داد که اعضای این کارگروه به جمع‌بندی‌های لازم برای برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران رسیدند.

رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور نامه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران، با صدور حکمی محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم را با حفظ سمت به سرپرستی دانشگاه تهران منصوب کرد

رهبر در 17 بهمن‌ماه سال 1386 با حکم زاهدی وزیر وقت علوم رئیس دانشگاه تهران شد. سی و یکمین رئیس دانشگاه تهران، دارای مدرک دکترای اقتصاد نظری از دانشگاه تهران بود و پیش از آن رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت احمدی‌نژاد و معاون اقتصادی وزارت اطلاعات در دولت هاشمی رفسنجانی بوده است.

فرجی دانا وزیر علوم پیش از این به خاطر برخی عزل و نصب‌ها، از مجلس کارت زرد گرفته است. به زعم نمایندگان وی با توجه به اینکه در مظان آلودگی به فتنه گران و تندروها قرار داشت، با حسن ظن و اغماض، وزیر علوم شد

پایان دوره 4 ساله دلیل برکناری فرهاد رهبر/برگزاری مراسم معارفه هفته آینده

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم با تأیید برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران، دلیل برکناری را اتمام دوره چهارساله فعالیت وی بیان کرد.

عبدالحسین فریدون مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تأیید برکناری رئیس دانشگاه تهران، دلیل برکناری وی را پایان دوره چهارساله حکم فرهاد رهبر مطرح کرد.

به گفته وی محمد حسین امید معاون اداری مالی وزارت علوم با حفظ سمت سرپرست دانشگاه تهران می‌شود.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم زمان برگذاری جلسه تودیع و معارفه را هفته آینده اعلام کرد.

فرهاد رهبر

براساس این گزارش، چندی قبل فرجی‌دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری برکناری فرهاد رهبر را در جمع خبرنگاران شایعه اعلام کرده بود.

فرهاد رهبر در گفتگو با مهر:

خبر برکناری‌ام از ریاست دانشگاه تهران را شنیدم/ هنوز حکمی دریافت نکردم

رئیس دانشگاه تهران گفت: من هم درباره برکناری خودم از ریاست دانشگاه تهران شنیده ام و این خبر صحت دارد.

فرهاد رهبر در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: وزارت علوم این موضوع را با من مطرح کرده اما هنوز حکمی به دست من مبنی بر برکناری ام نرسیده است.

رئیس دانشگاه تهران، تاکید کرد: تا زمان دریافت حکمم، در این دانشگاه به عنوان رئیس حضور دارم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره جانشین وی گفت: شنیده ام که معاون اداری مالی وزارت علوم ( دکتر امید) که پیش از این معاون دانشگاه تهران بود به عنوان سرپرست انتخاب شده است.

به گزارش مهر، از ابتدای حضور فرجی دانا در وزارت علوم، شایعه برکناری فرهاد رهبر از دانشگاه تهران شنیده می شد اما هر بار وزارت علوم و فرهاد رهبر این اخبار را تکذیب می کردند.

فرهاد رهبر سی و یکمین رئیس دانشگاه تهران است.

فراوری: یوسف قاضی زاده

بخش اجتماعی تبیان


منابع : الف/ فارس/مهر