تبیان، دستیار زندگی
در ماهی که گذشت پژوهشگران و شرکت های تولید کننده گجت، دستگاه های نوینی به بازار عرضه کرده اند که می تواند زندگی امروز را مرفه تر و آسان تر کند که موارد زیر به عنوان جذاب ترین و مهمترین گجت های بهمن ماه معرفی می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جذاب‌ترین گجت‌ها در ماهی که گذشت


در ماهی که گذشت پژوهشگران و شرکت های تولید کننده گجت، دستگاه های نوینی به بازار عرضه کرده اند که می تواند زندگی امروز را مرفه تر و آسان تر کند که موارد زیر به عنوان جذاب ترین و مهمترین گجت های بهمن ماه معرفی می شوند.

جذاب‌ترین گجت‌های ماهی که گذشت

شخیص بافت سرطانی با عینک هوشمند

پژوهشگران عینک هوشمندی ساخته اند که به جراحان کمک می کند بافت عفونی را در بدن بیماران سرطانی تشخیص داده تا آن را بردارند.

عینک هوشمند محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، به جراحان کمک می کند به طور فیزیکی سلول های سرطانی را ببیند.

این عینک سلول های سرطانی را به رنگ آبی درخشان نشان می دهد. این عینک با موفقیت آزمایش شده است. هدف از طراحی این عینک این بوده تا جراحان بتوانند سلول های سرطانی را از سلول های سالم تمایز دهند و مطمئن شوند پس از جراحی هیچ سلول سرطانی باقی نمانده است.

جذاب‌ترین گجت‌های ماهی که گذشت

ساخت دست مصنوعی دارای حس لامسه 

دانشمندان دستی مصنوعی ساخته‌اند تا به کسانی که دستشان قطع شده امکان دهد مانند قبل اشیا را با انگشتان خود احساس کنند.

جراحان ایتالیایی این دست مصنوعی را به مدت یک ماه به بازوی یک مرد دانمارکی که دستش قطع شده بود وصل کردند و این مرد توانست دوباره حس لامسه پیدا کند. پروفسور سیلوسترو میسرا یکی از متخصصان این پروژه گفت: «این اولین بار است که دست مصنوعی می‌تواند حس لامسه را بدون درنگ به فردی که قطع عضو شده بازگرداند».

عرضه فناورانه‌ترین زیورآلات جهان 

مبتکران زیورآلات جدیدی ساخته اند که می تواند از نظر فناوری پیشرفته ترین زیور آلاتی باشد که تا کنون ساخته شده است؛ انگشتری که می تواند شیوه تعامل کاربر را با گجت هایش تغییر دهد.

مبتکران کلیپس مویی را برای زنان طراحی کرده اند که می تواند در صورت بروز حمله به آنها، ضمن ضبط شواهد و مدارک با پلیس نیز تماس بگیرد

این انگشتر که Fin نام دارد دارای ارزش 130دلار است و می تواند هر چیزی از تلویزیون تا تلفن همراه را کنترل کرده و در واقع  دست کاربر را به یک صفحه کلید مجازی تبدیل کند. این انگشتر می تواند حرکات هر یک از انگشتان را تشخیص داده و حتی به کاربر امکان می دهد بدون لمس کردن صفحه کلید اعداد را تایپ کرده و یا صفحات وب را با انگشت بالا و پایین ببرد.

جذاب‌ترین گجت‌های ماهی که گذشت

تجربه گذشت زمان با ساعت رایحه‌دار

مبتکران ساعت جدیدی ساخته اند که با انتشار رایحه های خاص زمان های مختلف طی یک روز را به کاربر نشان دهد. نمونه اولیه و کاملا کارآمد ساعت Scent Rhythm توسط یک معلم محاسبات فیزیکی در  نیویورک طراحی شده است.

این ساعت که رایحه های خود را در مقادیر بسیار کم منتشر می کند با چرخه شبانه روزی بدن انسان هماهنگ است.کاربر صبح هنگام عطر و بوی قهوه را استشمام می کند، بعد از ظهر بوی پول، عصرهنگام رایحه چای و عطر تسکین دهنده گل بابونه در هنگام شب.

هدف از هر یک از این رایحه های شیمیایی، القای عملی است که برای وقت خاصی از روز مناسب است مثلا بوی قهوه در هنگام صبح، فرد را به فعالیت بیشتر تحریک می کند.

جذاب‌ترین گجت‌های ماهی که گذشت

ساعت شمارش معکوس برای مرگ

مبتکران ساعتی ساخته اند که به جای نشان دادن زمان و بهره مندی از اعداد دیجیتالی، حس گذشتن زمان را با لرزش هر پنج دقیقه یک بار نشان می دهد.

در این ساعت که Durr نام دارد، به جای صفحه نمایش معمولی ساعت ها، به طور مداوم اطلاع و هشدار (نوتیفیکیشن) هایی ایجاد می کند که به کاربر خود هشدار دهد زمان کم یا بیش از حد نیاز بر روی کارهای روزانه صرف می کند. این طراحان قصد داشتند با عرضه این ساعت توجه کاربر را به گذشت زمان و چگونگی درک فرد از گذشت زمان جلب کنند.

جذاب‌ترین گجت‌های ماهی که گذشت

عرضه عینک هوشمند سامسونگ

شرکت کره ای سامسونگ در تلاش برای عرضه عینک هوشمندی است که بتواند با عینک گوگل به رقابت برخیزد.

انتظار می رود سامسونگ گجت خود را در نمایشگاه فناوری برلین که قرار است ماه سپتامبر برگزار شود عرضه کند. گفته می شود این عینک شبیه ساعت هوشمندGear  کار می کند و با تلفن همراه کاربر سازگار می شود و اطلاعیه و هشدارها (نوتیفیکیشن) را به کاربر نشان می دهد.

تولید محصولی هوشمند برای تامین امنیت زنان

مبتکران کلیپس مویی را برای زنان طراحی کرده اند که می تواند در صورت بروز حمله به آنها، ضمن ضبط شواهد و مدارک با پلیس نیز تماس بگیرد.

این کلیپس به حسگر مجهز است و با اپلیکیشن تلفن همراه کار می کند. این کلیپس مو که به یک شتاب سنج مجهز است می تواند هرگونه حمله به سر زنان را تشخیص داده و از بلوتوث برای ارسال سیگنال هایی به منظور درخواست کمک استفاده کرده و داده هایی را برای تهیه شواهد و مدارک که به دادگاه و دادستان یاری برساند جمع آوری می کند.

شارژ تلفن همراه با بالش

دو مبتکر کانادایی شیوه نوینی برای شارژ وسایل الکترونیکی همراه ارائه کرده اند که حتی در بستر و در زمان خواب نیز امکان استفاده از این وسایل بدون نگرانی از اتمام شارژشان وجود دارد.

این بالش به طور همزمان امکان شارژ دو وسیله الکترونیکی همراه را دارد. در این شیوه که Power Pillow نام دارد دو باتری قابل حمل در یک بالش قرار داده می شود که هر باتری دارای دو درگاه یو اس بی و قادر به شارژ یک تلفن همراه و یک تبلت به طور همزمان است.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: مهر