تبیان، دستیار زندگی
سال 2013 برای والیبال ایران سالی بود سراسر درخشش، سالی پر از موفقیت، سالی سرشار از غرور و افتخار، در این سال نه تنها آسیا را به نام خود کردیم بلکه جهانیان را هم انگشت به دهان گذاشتیم تا جاییکه مسیر رشد والیبال ایران برای جهانی ها و تیم های مدعی سوال برانگ
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سال 93 سال پرافتخاری دیگر برای والیبال

مسیر والیبال ایران تا المپیک


سال 92 برای والیبال ایران سالی بود سراسر درخشش،سالی پر از موفقیت،سالی سرشار از غرور و افتخار.


قهرمانی والیبال

سال 2013 برای والیبال ایران سالی بود سراسر درخشش، سالی پر از موفقیت، سالی سرشار از غرور و افتخار، در این سال نه تنها آسیا را به نام خود کردیم بلکه جهانیان را هم انگشت به دهان گذاشتیم تا جاییکه مسیر رشد والیبال ایران برای جهانی ها و تیم های مدعی سوال برانگیز بود.

سال 92 سال شگفتی والیبال ایران بود و تیم ملی ایران پیروزی های فراوانی را در این سال کسب کرد. پس از غلبه بر ژاپن و مصر در بازیهای انتخابی لیگ جهانی، برای اولین بار مجوز شرکت در این لیگ را بدست آوردیم. عملکرد تیم ملی ایران در لیگ جهانی قابل توجه بود و تیم ایران توانست در مکان نهم جدول رده بندی قرار بگیرد و با پیروزی های خوبش نگاه ها را به خود جلب کند.

تیم کشورمان برابر ایتالیا، کوبا و صربستان بازیهای قابل قبولی را به نمایش گذاشت اما در نهایت نتوانست از گروه خود به دور نهایی راه یابد و حالا امید دارد در سال 93  با افزایش تجربیات ناشی از دور قبل لیگ جهانی و جام بین قاره ای راه صعود به مرحله بعد لیگ جهانی را هموار کند. هر چند حالا با رفتن ولاسکو کار سختی تری برای تکرار درخشش خواهیم داشت.

سال 93 آغاز راه دشواری برای والیبال ایران خواهد بود. مسیری دو ساله که به المپیک ختم می شود و می تواند ایران را در پایان جز هشت تیم برتر جهان در رده بندی فدراسیون جهان والیبال قرار دهد.

رقابت های آسیایی، پیش بازیهای مقدماتی المپیک 2016 برزیل و .... سال شلوغی را برای والیبال ایران نوید می دهد. سالی که ولاسکو با ترک تیم ملی شرایط ایران را کمی بهم ریخته است و نگرانی های مردم والیبال دوست ایران را نسبت به گذشته افزایش داده است

«آغاز هر کاری مهمترین قسمت آن است» و این آغاز برای والیبال کشورمان به بهترین نحو ممکن رخ داده است و ملی پوشان در سال پیش رو می خواهند یک باردیگر حس خوب پیشرفت و امید به آینده ای دلخواه را به دلها نشاند.

لیگ جهانی از خرداد ماه سال 93 آغاز خواهد شد. ایران امسال در گروه نخست رقابت ها با تیم های بزرگ دنیا همچون ایتالیا، برزیل و لهستان به رقابت خواهد پرداخت.در فرمت جدید هر تیم باید چهار بازی با تیم های همگروه خود انجام دهد. به این ترتیب ایران 12 بازی خواهد داشت و اگر بتواند درخشش گذشته خود مقابل لهستان و ایتالیا را تکرار کند می تواند به صعود به مرحله نهایی امیدوار باشد. هر چند کار دشواری است اما والیبالی ها نشان داده اند که می توانند دست به کارهای بزرگ تری بزنند.

با نگاهی واقع بینانه شانس صعود ایران به فینال خیلی زیاد نیست اما سوم شدن دراین گروه که قدرتمند ترین ها در آن حضور دارند ایران را در یکی از رده های پنج تا هفتم لیگ جهانی قرار خواهد داد و این یعنی بالاتر از سال گذشته.

مسابقات قهرمانی جهان ذیگر تورنمنتی است که شهریور سال آینده در ورشوی لهستان با حضور 24 تیم در چهار گروه شش تیمی برگزار می شود که ایران در گروه چهارم با تیم های ایتالیا، فرانسه، بلژیک و تیم اول و چهام منطقه نورسکا هم گروه شده است. که در این گروه نیز دیگر ایران یک مدعی جدی به شمار می رود و جدال سختی را با ایتالیا و فرانسه به نمایش خواهد گذاشت.

رقابت های آسیایی، پیش بازیهای مقدماتی المپیک 2016 برزیل و .... سال شلوغی را برای والیبال ایران نوید می دهد. سالی که ولاسکو با ترک تیم ملی شرایط ایران را کمی بهم ریخته است و نگرانی های مردم والیبال دوست ایران را نسبت به گذشته افزایش داده است.

اما سال 93 سالی مهم برای والیبال ایران محسوب می شود که موفقیت در آن می تواند مسیر ایران برای حضور در المپیک را هموار کند. المپیکی که هدف این سالهای والیبالی ها محسوب می شود و دستیابی به آن دور از  انتظار نیست.

در صورتی که ایرانی ها بتوانند با سرمربی جدیدشان موفقیت های گذشته را جبران کنند سیر صعود ایران ادامه خواهد داشت و ایران می تواند با ادامه همین روند در بین تیم های برتر رده بندی فیفا قرار بگیرد.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان