تبیان، دستیار زندگی
هاآرتص نوشت: صاحب قبلی وایبر به کارمندان این شرکت در اسرائیل اطمینان داده که کار خود را از دست نمی‌دهند و دفتر آن‌ها همچنان در اسرائیل فعال خواهد بود و تنها «صاحب کار» عوض شده و «سرمایه بزرگتری در اختیار گرفته‌اند».
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی رغم فروش به یک شرکت ژاپنی

وایبر اسرائیلی باقی می ماند


هاآرتص نوشت: صاحب قبلی وایبر به کارمندان این شرکت در اسرائیل اطمینان داده که کار خود را از دست نمی‌دهند و دفتر آن‌ها همچنان در اسرائیل فعال خواهد بود و تنها «صاحب کار» عوض شده و «سرمایه بزرگتری در اختیار گرفته‌اند».

وایبر

شرکت ژاپنی راکوتن (Rakuten) با اعلام خرید وایبر به قیمت 900 میلیون دلار، وارد بازار پیام های کوتاه موبایلی شد. وایبر یک شرکت صهیونیستی است که در زمینه ارائه خدمات پیام کوتاه و صوتی از طریق اینترنت فعال بوده و مدعی است 300 میلیون کاربر ثبت نام شده دارد.

گزارش رادار آنلاین در این زمینه می افزاید: در بیانیه ای از سوی راکوتن آمده است که وایبر «مکمل جامعی» برای استراتژی دیجیتال این شرکت بوده و ذیل همین استراتژی، این غول فناوری ژاپنی چند شرکت دیگر را خریداری نموده است. در ادامه این بیانیه آمده است: "از آنجایی که راکوتن Rakuten قصد دارد تبدیل به شرکت شماره یک در دنیای اینترنت شود، بنابراین خریداری وایبر این امکان را می دهد تا در بازارهای نوظهور با محصولات چندگانه دیجیتال وارد شده و همه اینها با محصولات فعلی شرکت در زمینه خدمات تجارت الکترونیک و زیرساخت هایی برای خدمات مالی تطابق دارد.”‌

راکوتان در بازار تجارت الکترونیک ژاپن دست بالا را داشته و طیف متنوعی از خدمات را در این خصوص ارائه داده و علاوه بر آن توانسته در بخش خدمات مالی و بانکی نیز جایگاهی برای خود کسب کند اما برای ورود به بازارهای جهانی همچنان بایستی تلاش فراوان نماید.

مارکو ، صاحب پیشین وایبر در‌ ایمیلی برای کارمندان خود در اسرائیل، به آن‌ها اطمینان داده که کار خود را از دست نمی‌دهند و دفتر آن‌ها همچنان در اسرائیل فعال خواهد بود و تنها «صاحب کار» عوض شده و «سرمایه بزرگتری در اختیار گرفته‌اند»

با وجود اسرائیلی بودن وایبر، آن را در جزیره قبرس ثبت کردند تا احتمالا حساسیت بر انگیز نشود ، هرچند که کار عملی و اپلیکیشن‌های آن در رژیم صهیونیستی و بلاروس (روسیه سفید) تولید و انجام می‌شود.

روزنامه هاآرتص که در سرزمینهای اشغالی فلسطین منتشر می شود اعلام کرد که مارکو ، صاحب پیشین وایبر در‌ ایمیلی برای کارمندان خود در اسرائیل، به آن‌ها اطمینان داده که کار خود را از دست نمی‌دهند و دفتر آن‌ها همچنان در اسرائیل فعال خواهد بود و تنها «صاحب کار» عوض شده و «سرمایه بزرگتری در اختیار گرفته‌اند».

بخش ارتباطات تبیان

منبع : مشرق

مقالات:

وی چتانه! - ویزه نامه وی چت-